U subotu, 28. listopada 2017. dobrinjski domaćini otvorit će svoja vrata od 11 do 15 sati te izići ususret znatiželji svih zainteresiranih za podizanje kvalitete ponude smještaja na primjerima dobre prakse.
Domaćini sudionici ovoga projekta su uspješne obitelji
iznajmljivača Starčević, Ilijić, Fugošić i Saftić, čiji će članovi strpljivo odgovarati na sva pitanja te pokazati interijere i okućnice svojih smještajnih objekata.
Dane otvorenih vrata obiteljskog smještaja organizira
TZ Općina Dobrinj i
Općina Dobrinj, a u akciju su uključeni i predstavnici različitih specijaliziranih tvrtki koji prate sektor iznajmljivanja turističkog smještaja, kao što su prodaja opreme i namještaja,
internetsko oglašavanje smještaja i punjenje kapaciteta, marketing, bankarstvo i drugi. I oni će biti na raspolaganju zainteresiranima kroz prezentacije svojih proizvoda i usluga za podizanje kvalitete ponude smještaja i
uspješnije poslovanje u turizmu.
Dani otvorenih vrata obiteljskog smještaja Općine Dobrinj se održavaju od 2012. godine u svrhu horizontalnog povezivanja subjekata koji posluju u turizmu na području općine Dobrinj i otoka Krka.
Inače, otok Krk, jedan od najrazvijenijih naših otoka, ima praksu održavanja ovakvih akcija u sklopu
Kvarner family projekta.
Kvarner family oznaka se dodjeljuje za prepoznatljivost i kvalitetu ponude smještaja domaćinima s područja Kvarnera, a oznaka omogućava iznajmljivačima bolju promociju, sudjelovanje na edukacijama i radionicama kao što su Dani otvorenih vrata obiteljskog smještaja u raznim kvarnerskim destinacijama te bolju horizontalnu povezanost unutar destinacije.
`Turizam je horizontalna djelatnost´
"Turizam je horizontalna djelatnost koja zahtjeva dugoročnu strategiju i uključenje svih dionika turizma u cjelogodišnje turističke aktivnosti“, naglasio je aktualni ministar turizma
Gari Cappelli na netom završenim Danima hrvatskog turizma na još jednom Kvarnerskom otoku u Malom Lošinju.
Horizontalno povezivanje uključuje suradnju svih subjekata na lokalnoj razini i udruživanje u svrhu kreiranja jedinstvenog doživljaja destinacije. Od prijevoznika do proizvođača namještaja, od ugostitelja do poljoprivrednika,
horizontalna umreženost u turizmu je prilika za izgradnju brenda destinacije pa i
brendiranja smještaja u sklopu te akcije.
Brendiranje smještajne ponude uključuje podizanje kvalitete, a rezultira većom vidljivosti na svjetskom turističkom tržištu, boljom popunjenosti te u konačnici i višim prihodima od turizma.
Kako
brendirati smještaj, znaju nositelji oznake Kvarner family i sudionici otvorenih vrata obiteljskog smještaja. Nadamo se da će u budućnosti biti još više ovakvih akcija i u drugim podnebljima gdje će domaćini imati priliku razmjenjivati iskustva i ostvarivati vrijedne kontakte za bolje povezivanje unutar svoje destinacije ili s kolegama koji iznajmljuju sličan smještaj izvan nje.
Inače, Krk je destinacija na koju bismo se po mnogo čemu mogli ugledati. Još 2016. godine se našao među 100 najodrživijih destinacija svijeta, a do 2030. Krčani planiraju postati žitelji
prvog potpuno energetski neovisnog otoka na Sredozemlju.
Mukotrpan proces usađivanja energetske razumnosti, Krk provodi već dugi niz godina, ali ne bez rezultata. Već sada Krčani razvrstavaju čak 50 % svojega otpada, čime ostvaruju značajne uštede, a do 2020. planiraju pojačati taj postotak na 80 %. Usporedbe radi, u Hrvatskoj se u prosjeku odvaja tek 15 % otpada.
Usto, na Krku se izgrađuju sustavi koji koriste energiju iz prirode te se provodi sustavna edukacija stanovništva kako bi energetska osviještenost i učinkovitost dosegla najviše razine. No, ne educiraju se samo stanovnici i domaćini, educiraju se i turisti.
Krk ima 18-ak tisuća stanovnika, a u ljetnim mjesecima je taj broj veći i 10-ak puta. I zato svaki turist koji odsjeda na otoku Krku dobiva letak s preciznim uputama kako očuvati okoliš i doprinijeti energetskom osamostaljivanju otoka.
Iako se ovakvim "pametnim" odnosom prema energiji i otpadu, postižu značajne uštede na duže vremenske rokove, s Krka poručuju kako nije stvar u novcu.
Osnovni motiv dugoročnog planiranja održivosti je dobrobit za zajednicu.
"Za konkurentnost turizma nužno je umrežavanje i stalna komunikacija dionika, kako kroz horizontalnu i/ili vertikalnu suradnju, tako i kroz suradnju javnog i privatnog sektora. Partnerski odnosi složenog sustava dionika u Gradu Krku jedan je od nužnih principa na kojima se temelji turistički razvoj...", stoji u stategiji razvoja turizma Krka, kao i u mnogim drugim strategijama, no ovdje to očito nije tek mrtvo slovo na papiru. Znači, može se, ali ne treba čekati da inicijativa krene odozgo, budućnost je u našim rukama. Otvorimo svoja vrata.