Aktualno
2.8K

Šibeniku se turizam ne događa - trostruko više noćenja na novogodišnjem dočeku nego 2019.

Stalan rast interesa turista je rezultat ulaganja u turističku ponudu. Prostora za napredak još ima - pokazuje to i šibenski doček nove godine kada je, uz izuzetno velik broj gostiju, zakazala sinergija na lokalnoj razini i ponuda ugostiteljskih objekata i sličnog sadržaja poslije slavlja

Adventura u Šibeniku, u svojim počecima promovirana kao prvi #plasticfree advent u Hrvatskoj, iz godine u godinu, bilježi sve značajnije turističke rezultate. Da se uspjeh ne može ostvariti preko noći, ali da se ustrajnim radom na kvaliteti programa i ponude u prosinačke dane, mogu postići izvanredni rezultati, pokazuju netom objavljene brojke. Čak 400 % više je bilo domaćih gostiju na novogodišnjem dočeku u Šibeniku, a dvostruki broj noćenja su zabilježili i strani gosti u odnosu na rezultate od prije pandemije, što je ukupno trostruko bolji turistički rezultat. 
 

77 posto više noćenja je zabilježeno za vrijeme trajanja Adventure 2022. u Šibeniku, nego što je bilo rekordne pretpandemijske 2019. godine 

Šibenska Adventura je kolaž glazbenih događanja, radionica za najmlađe i manifestacija, poput popularnog natjecanja u pripremi fritula ili dodjele Božićnog medenjaka - nagrade za najljepše ukrašen izlog u gradskoj jezgri. U 30 dana posljednje Adventure, održano je 80-ak različitih programa. Publici su predstavljeni brojni domaći izvođači, a glavna zvijezda dočeka je bila Roisin Murphy, čuvena irska glazbenica, pa je tako Šibenik jedini grad u Hrvatskoj koji je u novu godinu uplesao uz ritmove nekog stranog izvođača. Tu su praksu Šibenčani usvojili 2019. kada je na "najljepšoj pozornici na Jadranu", kod Šibenske katedrale, nastupio engleski elektronički bend Stereo MCs.


​Šibenik promišlja turizam

Organizatori Adventure su Grad Šibenik i Turistička zajednica grada Šibenika, a za program je odgovora Javna ustanova Tvrđava kulture. Ne smijemo, međutim, zaboraviti niti činjenicu da Adventuru programom prate i neki od ugostitelja, poput popularnog kluba Azimut, a drugu godinu zaredom je živo i pred hotelom Jadran s još jednom pozornicom okruženom kućicama u programskoj shemi nazvanoj Šušur.

Otkad je prije osam godina, u sklopu Adventure, organiziran i doček u Šibeniku, ovaj dalmatinski grad se u prosincu pretvara u pozornicu - gradski trgovi i park postaju plesni podiji na kojima se može uživati u različitim stilovima glazbe, plesati i pjevati uz popularne pjevače i bendove u gotovo sve adventske dane. 

Osim prosinačkih događanja, Šibenik je rekorder u Dalmaciji po korištenju novca iz europskih fondova. Sustavi gospodarenja otpadom, poduzetnička zona, razvojna agencija, brojni su projekti i korisnici EU sredstava, no najeksponiraniji su zahvati na kulturnoj baštini i revitalizaciji četiri šibenske tvrđave, kao i otvaranje Kuće umjetnosti Arsen, obnovom nekadašnjeg kina 20. aprila u centru grada, koju je i HTZ proglasio kulturnom atrakcijom godine. 
 

Šibenik ima i strategiju regenerativnog turizma do 2030. godine čiji osnovni cilj je zadržavanje domaćeg stanovništva u staroj gradskoj jezgri, uz razvoj autentične turističke ponude


Izostaje sinergija na lokalnom nivou

"Šibenik je kao Potemkinova sela", reći će jedan naš sugovornik, aludirajući na to kako sve to lijepo izgleda izvana. Ali, brojke ne lažu. 80 % turističkog prometa iz pretpandemijske godine i 20 % više u 2022., nego prethodne, znaci su da se u Šibeniku turizam promišlja i planira. Ali i da se može više.

Još uvijek nedostaje sinergije i umreženosti na lokalnoj razini. Siječanj je već izbrisao tragove Adventure sa šibenskih ulica, a rasprava se nastavlja. Brojni gosti koji su htjeli ručati u gradu 1. siječnja su ostali kratkih rukava, točnije rečeno, bez tanjura, žlica i vilica. Vrijeme je zaista bio za kratke rukave, sunce je počastilo Šibenčane i njihove goste toga dana, ali brojni ugostiteljski objekti nisu otvorili svoja vrata.

Novoobnovljena Tvrđava sv. Ivana u prosincu uopće nije otvorena za posjetitelje, razočarani su ostali oni koji su se popeli do nje i otkrili da je okoliš pun smeća, a oprema izvan zidina već načeta od strane vandala. Na Baroneu se mogla popiti kava, ali bez prazničke atmosfere, lišena bilo kakvih događanja.  

Puni potencijal Šibenika još uvijek spava. Blizina dvaju nacionalnih parkova, parka prirode, čar šibenskih otoka, izuzetna gastro i eno scena grada i zaleđa. Sve to još čeka da se poveže u neodoljivu cjelinu zbog koje će Šibenik biti mjesto duljeg boravka i povratka 365 dana. Neizostavan sastojak recepta za to je suradnja. 
Spremi

Dani hrvatskog turizma 2024. u Opatiji

IQM VODICE: Suradnjom do kvalitetnije turističke ponude, zadovoljnijih gostiju i stanovnika

​Moderne plastične stolice za interijer: Koje su prednosti plastičnih unutarnjih stolica?

Cjelogodišnji turizam: Je li naša šansa za razbijanje sezonalnosti već tu?

Što je channel manager i kako nam olakšava poslovanje prilikom iznajmljivanja smještaja?

Turizam kao stimulans za pranje novca na tržištu nekretnina

Muči te nelojalna konkurencija?

Raspored kuhinjskih elemenata: 9 najčešćih pogreški kod planiranja kuhinje

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Bespovratna sredstava za digitalnu transformaciju malih iznajmljivača na području Europske Amazone

Globalna turistička inicijativa protiv plastike

Popularno: