S njemačkog turističkog tržišta stižu dobre vijesti.
The Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V. (FUR), njemačka agencija za istraživanje tržišta koja prati ponašanje Nijemaca na putovanjima već dulje od 50 godina, nedavno je objavila svoje godišnje izvješće
Reiseanalyse (RA) za 2022.
RA 2022. je knjižica od 18 stranica s pregršt optimističnih brojki koje najavljuju
izvrsnu godinu za putovanja naših omiljenih i najbrojnijih
gostiju Nijemaca. Podsjetimo se, u 2021., gosti iz Njemačke su ostvarili
najviše noćenja i dolazaka - 2,7 milijuna dolazaka s 19,9 milijuna noćenja. To je 25,7% od ukupnih posjeta Hrvatskoj prošle godine i gotovo
trećina svih ostvarenih noćenja. U prosjeku su ostajali 7,4 dana - to je još jedan razlog zašto cijenimo goste iz Njemačke.
U usporedbi s 2020., Nijemci su ostvarili porast dolazaka od 84,9% i noćenja od 69,8%
(Izvor: DZS). Prema novoj anketi
RA, u ovoj godini će nas naši omiljeni gosti posjećivati još u većem broju -
Hrvatska je u top 5 destinacija na listama anketiranih Nijemaca po prvi put, a iza Španjolske, Italije i Turske.
Infografika gore pokazuje koja su prijevozna sredstva koristili
turisti iz Njemačke da bi stigli do svog odredišta u protekle tri godine i u kakvoj su vrsti smještaja odsjedali. Jasno, u posljednje dvije godine je značajno opao promet zrakoplovima. Za razliku od 2019. kada je 37,3 milijuna Nijemaca noćilo u hotelskom smještaju, u posljednje dvije godine je takav smještaj odabralo značajno manji broj njemačkih gostiju.
Kako Nijemci planiraju svoja putovanja, pokazuje infografika gore. Petina Nijemaca će
prvo rezervirati smještaj pa onda razmišljati o transportu. Naravno, u pretpandemijskim vremenima, veliki broj turista je prvo kupovao avionske karte (31,9 milijuna u 2019.), a potom rezervirao smještaj, izlete i slične aktivnosti kojima se zaokružuje
doživljaj putovanja.
Nijemci putuju iz gušta
Nijemci preferiraju online rezervacije putovanja, ali tek nešto više nego rezervacije "licem u lice" (21,8 naspram 17,2 milijuna osobnih rezervacija u 2021.). Zanimljivo je da pola milijuna turista s Njemačkog područja još uvijek rezervira putovanje pismom ili fax uređajem.
Kao motiv za putovanje, 67% Nijemaca navodi bijeg od svakodnevice, 65% traži zabavu, jednako kao sunce i toplinu te opuštanje, 61% tvrdi da putuje u potrazi za svježom energijom, 56% želi provesti zajedničko vrijeme sa svojim suputnicima, 55% Nijemaca traži osjećaj slobode, 54% želi ugoditi sebi, 53% će pritom uživati u prirodi
Dvije trećine populacije Njemačke planira putovati ove godine
Infografika niže prikazuje statistike o planovima za putovanje u 2022. među njemačkom populacijom starijom od 14 godina. Iako je 2019. godine postotak onih koji su jasno isplanirali putovanje ranije i bili sigurni gdje će otputovati bio izuzetno visok, čak 40%, a u ovoj godini je 28%, još uvijek je taj udio dobar pokazatelj u
trend oporavka turizma u Europi. Slični postotci pripadaju ljudima koji će putovati, ali još nisu sigurni točno gdje i onima koji nisu sigurni u putovanje.
Samo 12% Nijemaca ne planira otputovati nigdje. U 2020. je najviše Nijemaca putovalo po vlastitoj domovini, ta je brojka prošlu godinu bila nešto niža. Nijemce manje brine novac (70%), više vrijeme koje će imati na raspolaganju za odmor (72%).
Više od trećine Nijemaca će u mediteranske zemlje
Na temelju svih prikupljenih odgovora i dobivenih brojki, RA 2022. predviđa
između 60 i 70 milijuna Nijemaca koji će putovati ove godine. Domaćim destinacijama RA nagoviješta pad prometa, susjedne zemlje bi mogle uživati jednaki broj dolazaka, dok se rast broja njemačkih gostiju smiješi Mediteranu pri čemu bi 36% Nijemaca moglo potražiti smještaj upravo kod nas i u nama konkurentnim zemljama. Daleke avio destinacije će još pričekati veći broj gostiju iz Njemačke, no u idućoj godini bi mogle zabilježiti rast.
Iako avio promet u Europi bilježi pad rezervacija trenutno, zbog geopolitičke situacije i
rata u Ukrajini, nadamo se stabilizaciji situacije i sa zanimanjem očekujemo
novu turističku sezonu u Hrvatskoj - sve značajnijoj europskoj autodestinaciji.
Willkommen!