Turisti su sve svjesniji kuda odlazi njihov novac i žele ga potrošiti na dobrobit lokalnih zajednica u svojim odredištima. Što ako je u tim odredištima sve manje domaćih ljudi, a turističke usluge pružaju stranci?
Lokalna zajednica je ta koja trpi negativne učinke turizma, a prihodi odlaze strancima - stranim trgovačkim lancima, sve većem broju stranih vlasnika nekretnina, stranim buking agencijama, stranim prijevoznicima i pružateljima različitih usluga turistima
Poseban problem odljeva turizma je u destinacijama masovnog turizma. Kvaliteta turističke ponude ovisi o iskustvu boravka, infrastrukturi, sadržajima. Ako se novac koji se uprihodi od turizma ne ulaže u razvoj destinacije i kvalitetu ponude, cijena boravka opada, a ponuda postaje masovna. To je začarani krug koji neminovno vodi do turističkog paradoksa i samoubojstva.
Spomenuti članak nudi savjete turistima kako da ne sudjeluju u odljevu turizma. Ujedno, sugerira turistima da, umjesto Hrvatske, posjete obale albanske. Doslovno piše: "Zamijenite gužve s kruzera koji se slijevaju u Hrvatsku za albansku rivijeru - dio obale Jonskog mora koji dijeli isto more kao i Krf." Koliko je takvih članaka koji pozivaju na preskakanje Hrvatske prilikom putovanja?
Sve je više osviještenih turista, svjesnih utjecaja njihovog putovanja, koji biraju destinacije gdje njihov boravak donosi benefite za lokalne zajednice. Oni razmišljaju o tome kamo njihov novac ide i kome ostaje
Ako se i sami ne uključimo u borbu protiv turističkog paradoksa, nemamo šanse za dugoročan opstanak na turističkom tržištu Europe.
Već sada smo na rubu da izgubimo identitet i jedinstvenost naše turističke ponude. Cijene nekretnina lete u nebo, domaćim ljudima je teško priskrbiti krov i za stanovanje. Propuštamo prilike da zaustavimo donošenje loših propisa, propisa zbog kojih ćemo izgubiti naše plaže i obale. Rasprodaje se djedovina, a mi u džepove zabili ruke. Stranci već dočekuju naše goste.Zašto onda mi koristimo usluge stranih buking platformi, zašto kupujemo u velikim stranim trgovačkim lancima, ne preporučujemo domaće poduzetnike, ne promoviramo lokalne proizvođače i ne nudimo samo domaće?