Istraživanje objavljeno 1. lipnja potvrdilo status Dubrovnika kao vodećeg grada u Europi s najvećim turističkim opterećenjem po glavi stanovnika. Prekomjernom turizmu u Dubrovniku nije više blizu ni Venecija
“Turističke brojke su nam više nego izvrsne: evo koliko je porastao broj noćenja i dolazaka u svibnju, ali i tijekom prvih pet mjeseci ove godine”, naslov je iz dubrovačkog izdanja Slobodne Dalmacije od petka 2. lipnja. Naslov se slijeva u tekst koji bilježi 46% više dolazaka i 30% više noćenja u Dubrovniku u prvih pet mjeseci ove godine, u odnosu na jednako razdoblje prošle godine. Tekst je pun brojki i hvale ovogodišnjim uspjesima Dubrovnika u turizmu.
Istovremeno, na jednom drugom mjestu, računaju se drugačije statistike. Tim brojkama se nitko ne hvali, a one su za Dubrovnik prilično porazne. Nekadašnji sinonimi za prekomjerni turizam - Venecija, Amsterdam i Barcelona - mjesto su turistički najnapučenijeg grada prepustili upravo - Dubrovniku!
1. lipnja, europska Satista je prenijela rezultate istraživanja platforme Holidu koja je odlučila potražiti gradove s najviše turista po glavi stanovnika i predvodnike u masovnom turizmu u Europi. Izračuni se temelje na turističkim rezultatima 2019., a ako je suditi po navedenoj objavi iz Slobode Dalmacije, ovogodišnji rezultati bi mogli samo potvrditi primat Dubrovnika na overturističkoj sceni Europe.
Turistički najpreopterećeniji gradovi u Europi su (s brojem turista po glavi stanovnika):
1. Dubrovnik - 36
2. Venecija - 21
3. Bruges - 21
4. Rhodes - 21
5. Reykjavik - 16
6. Firenca - 13
7. Heraklion -13
8. Amsterdam - 12
9. Dublin - 11
10. Talin - 10
11. Pariz - 9
12. Porto -9
13. Prag - 8
14. Atena - 8
15. Nica - 8
16. Edinburg - 7
17. Lisabon - 6
18. Kopenhagen - 6
19. Antalija - 5
20. Barcelona - 5
21. Milano
22. Rim - 4
23. Beč - 4
24. Minhen
25. Krakov - 4
26. Frankfurt - 4
27. Stockholm - 4
28. Lion - 4
29. London - 3
30. Mugla - 3
31. Sevilja - 3
32. Berlin - 3
33. Madrid - 2
34. Brisel - 2
35. Budimpešta - 2
Tako je Dubrovnik i službeno postao prvak masovnog turizma u Europi. Iako je ovo prilično negativna reklama, dobra je vijest što nitko ne poziva turiste da zaobiđu posjet jednom od naših najljepših i najatraktivnijih gradova, već se preporučuje dolazak izvan glavne sezone, posebno u svibnju i listopadu.
Ove brojke su objavljene paralelno s javnim Savjetovanjem sa zainteresiranom javnošću o Nacionalnom planu razvoja održivog turizma do 2027. godine Ministarstva turizma i sporta. Da održivost ne bi ostala samo mrtvo slovo na papiru, uključimo se u Savjetovanje u kojem je raspisan dugačak niz mjera i pokazatelja koji bi trebali odvesti hrvatski turizam u suprotnom smjeru od masovnog turizma i prenapučenosti naših popularnih destinacija u vrućim ljetnim mjesecima.