Norwegian Cruise Line, vodeća skandinavska putnička kompanija, izbacila je iz svojih programa krstarenja za 2024. i 2025. godinu popularnu Veneciju. Odluka je donesena nakon što je Venecija zabranila sidrenje mega kruzera u povijesnom centru grada.
Norwegian Cruise Line i mnoge druge kompanije do sada su svoje putnike dovozile u grad manjim brodovima, ali sada tvrde da ta opcija više nije održiva. Venecija je zabranila pristajanje kruzera u centru grada još 2021. godine zbog onečišćenja i
prekomjernog turizma. Tada su mnoge
kruzing kompanije podržale odluku. Praksa je, međutim, pokazala da je iskustvo putnika takvim aranžmanima nezadovoljavajuće pa sada otkazuju venecijanske aranžmane.
Norveški mega kruzeri u Rijeci i Zadru?
O alternativnim destinacijama se još uvijek razmišlja. U užem izboru su talijanska Ravenna, slovenski Kopar i dva hrvatska grada -
Zadar i
Rijeka, izvještava
Euronews Travel.
Rijeka se u izboru našla kao prvi hrvatski grad s naslovom Europske prijestolnice kulture 2020. Ističe se kako je Rijeka još uvijek neotkrivena turistička destinacija s bogatom povijesnom baštinom i brojnim kulturnim manifestacijama tijekom čitave godine. Zadar je zanimljiv zbog svoje povijesti i suvremenih sadržaja pa ga nazivaju
“najcool” destinacijom u regiji.
Kruzeri uništavaju destinacije
Isti izvor navodi kako bi nam dobro došli putnici s kruzera jer je, navodno, Hrvatska preskupa mnogim turistima od uvođenja eura. Pitanje je koliko takva logika ima smisla. Je li isplativije biti skuplji, imati manje turista veće platežne moći (kojima imaš što ponuditi), ili ganjati brojke turista s kruzera čija potrošnja je u destinaciji minimalna?
Podsjetimo se,
Dubrovnik često boravi na listama gradova koje su uništili kruzeri. Prvo mjesto, gotovo uvijek, zauzima Venecija. Na takvim popisima ćemo često pronaći Belize, Aljasku, norveški Svalbard, Antarktiku. Većina tih destinacija, ali i neke druge poput Barcelone, Amsterdama, uključujući i Dubrovnik, zabranili su ili ograničili uplovljavanje kruzera u svoje luke.
Dubrovnik je, provedbom
Strategije razvoja turizma i odredbe u kruzing turizmu na područja grada Dubrovnika do 2025., odredio maksimalno održivi istovremeni prihvat putnika s kruzera na 4000 putnika, uz maksimalni prihvat 7000 putnika dnevno.
Hrvatska sedma po zagađenosti sumporom s kruzera
Brodovi za kružna putovanja su stravični onečišćivači - na godišnjoj razini samo u Europi doprinesu štetnoj emisiji sumpora kao i milijarda osobnih automobila. Kruzeri koji posjete Hrvatsku naš okoliš zagade 35 puta više od osobnih vozila. S tim crnim statistikama smo sedmi na listi najzagađenijih zemalja u Europi po emisiji sumporovih oksida s kruzera. Prednjače Italija, Španjolska,
Grčka, Norveška, Francuska i Portugal.
No, bez obzira na crne brojke, kompanije koje raspolažu flotama brodova za kružna putovanja i dalje grade mastodonte. Najveći kruzer na svijetu trenutno pripada tvrtki
Royal Caribbean Cruises. Zove se
Icon of the Seas. Ima kapacitet od 7600 putnika s 2350 članova posade. To je ploveći grad s oko 10 tisuća stanovnika, što je više nego što imaju, recimo, Vodice ili Poreč, slično broju stanovnika Trogira i
Rovinja.
Besmisleno je nabrajati što "Ikona mora" sve ima, evo par fotografija.
Kolika je za održavanje tog plovećeg grada potrebna energija?