Upite za zauzete termine možemo pretvoriti u rezervaciju samo ako odgovorimo na njih - ako ih ignoriramo, zauvijek smo izgubili povjerenje koje nam je turist poklonio odabirom baš našeg oglasa u moru smještajne ponude na stranicama internetskih oglašivača smještaja
Svi se veselimo kad krajem godine počni pristizati prvi upiti za smještaj za iduću sezonu. Započinjemo sa slaganjem novog kalendara raspoloživosti i s bilježenjem prvih rezervacija. Do lipnja smo uglavnom puni u srcu sezone, ali upiti i dalje pristižu.
Trend rezerviranja last minute smještaja donosi nam upite gostiju i u lipnju i u srpnju – mnogo turista traži smještaj u posljednji čas, čak i onda kada su već stigli u destinaciju.
"Teško nam je planirati daleko unaprijed", reći će nam oni naši stalni i opet neodlučni gosti s kojima se dopisujemo od siječnja i koji stalno mijenjaju datume i broj osoba koji bi nas posjetili. Pokušavamo ih razumjeti jer planiranje mjesecima unaprijed, u vrijeme kad se živi brže, kad se češće mijenjaju poslovi i životne okolnosti, zbilja nije pouzdano. Ali, ta neodlučnost se ne sviđa našem kalendaru rezervacija.
Odgovaranje na upite neodlučnih gostiju traži vrijeme i angažman, a naizgled nema svrhe. Jednako je i s odgovaranjem na upit gosta za termin koji je već zauzet. Ima li smisla odgovoriti na upit za smještaj ako znamo da neće biti rezervacije?
Ako smo dobili upit za smještaj, možemo biti sigurni da radimo dobro. Možemo biti sigurni da smo dobro osmislili svoju promociju, da imamo privlačne fotografije smještaja i da je naš oglas za smještaj složen kvalitetno.
Tržište obiteljskog smještaja u Hrvatskoj je veliko i živo, u tom gibanju ponude apartmana, soba i kuća za odmor, baš naš oglas je privukao pažnju gosta i pobudio njegovo povjerenje. Možemo biti zadovoljni. Svaki upit je razlog za zadovoljstvo, čak i onda kada ne ostvarimo rezervaciju.
Povjerenje gosta je zlata vrijedno u današnje vrijeme instant onlajn komunikacije. Povjerenje gosta ćemo zadržati ako odgovorimo na njegov mail čak i kada je termin upita za smještaj zauzet.
Osim čuvanja povjerenja kojeg nam gost poklanja pokušavajući uspostaviti kontakt s nama, moramo biti svjesni i da je svaki upit prilika da ostvarimo rezervaciju u nekom drugom slobodnom terminu. Svaki upit je prilika da uspostavimo vezu sa zainteresiranim turistom i da ga dovedemo u našu destinaciju.
Kad dobijemo upit za zauzet termin, možemo:
ponuditi gostu drugi termin koji je slobodan pri čemu možemo, i ne moramo, ponuditi i simboličan popust da bismo napunili manje atraktivne datume ili rupu u kalendaru;
prezentirati gostu svoju first minute ponudu za iduću sezonu uz dodatne informacije o smještaju i dodacima ponudi;
povezati gosta s kolegama iznajmljivačima u našoj destinaciji kako bi gost ipak došao u naše mjesto pa u budućnosti možda noćio i kod nas.
Posljednje navedena mogućnost je važna kod horizontalnog povezivanja unutar destinacije i jačanja lokalnih zajednica iznajmljivača. Udruženi iznajmljivači bi mogli i morali poticati pozitivne promjene u našim malim mjestima i gradovima u svrhu podizanja kvalitete usluga u turizmu i života domaćina općenito.
Razmišljamo li ikad o tome kakvu poruku šaljemo gostu koji pokušava uspostaviti vezu s nama, a mi se ne odazivamo? Što time poručujemo o nama i o stranici internetskog oglašivača na kojoj turist pretražuje smještaj?
Dobar domaćin je dostupan i pristupačan – čak i onda kada nema neposredne koristi od susretljivosti koju poklanja turistu
Gost koji nam je jednom poslao upit na kojeg nismo odgovorili, više se neće vratiti našoj ponudi. Nedostupnost koju smo pokazali, lako se može odraziti i na doživljaj stranice za oglašavanje smještaja koju plaćamo – ako pošalje par upita, a ne dobije odgovor, neće se više vratiti ni na stranicu našeg partnera. Tako, doslovno, bacamo novac kojeg ulažemo u promociju na internetu i stranicama za oglašavanje smještaja.
Svi smo se našli u situaciji da smo nekoga pozdravili u prolazu, a da nam ta osoba nije uzvratila. Znamo da su najčešće takve situacije nenamjerne, zamišljeni smo i utonuli u vlastite brige, ali ipak se ne osjećamo ugodno kada naš pozdrav ostane bez odgovora.
Jednako je i s upitima za smještaj.
Odgovaranje na poruke gostiju je stvar kulture i osnovne pristojnosti
I najobičnija špranca u kojoj izražavamo žaljenje zbog zauzetog smještaja i zahvaljujemo na upitu je bolja od tišine, odnosno praznog inboksa.
Jasno je da smo s početkom sezone i dolaska prvih gostiju u gužvi i da nas dnevne obveze povuku u kovitlac moranja pa se dogodi da odgodimo odgovor i na njega zaboravimo. Činjenica je da je brzo odgovaranje na upit gosta važno kada želimo pretvoriti isti u rezervaciju, ali nikada nije kasno za odgovor na upit za zauzet termin i poziv gostu da se ranije javi za rezerviranje smještaja u idućoj sezoni.
Gostima koji dolaze prvi put u Hrvatsku ili u naše mjesto, mi domaćini smo prvi dojam i lice destinacije. Prvi dojam i kontakt s našim licem se ne uspostavlja očima, već elektroničkim porukama. Lice destinacije se krije s druge strane signala, iza zaslona mobitela ili kompjuterskog ekrana. Želimo li turistima pokazati lice koje se smiješi i koje želi dobrodošlicu, odgovorit ćemo na sve upite gostiju. Odgovaranje na upite gostiju je ulaganje u budućnost našeg poslovanja i jačanje turističke ponude naše destinacije.