Pandemija je pogodila čitavu turističku industriju. Posljedice osjećamo svi - o dugoročnim posljedicama, koje će izostanak turističkih migracija ostaviti na hrvatsko gospodarstvo, teško je govoriti.
Činjenica je da su mnoge javne uprave i tvrtke u svijetu reagirali brzo, mijenjajući svoje poslovne strategije kako bi ublažili posljedice restrikcija na putovanja uslijed COVID-19 pandemije.
Za kreiranje takve "nove normalne" strategije, moramo poznavati trenutno stanje na tržištu,
utjecaj otkazivanja rezervacija na ukupne prihode u 2020. godini, a pomoći nam mogu i pokušaji koje su poduzeli različiti subjekti u turizmu ne bi li ubrzali oporavak.
Analiza na portala
Guesty.com sadrži vrijedne podatke o stanju turističkog tržišta danas. U anketi je sudjelovalo 394 tvrtki za turistički najam privatnih nekretnina, većina iz Sjeverne Amerike i Europe.
76% više otkazanih rezervacija u proljeće i ljeto
Prema većini odgovora, 76% je više otkazivanja rezervacija za period od travnja do kolovoza, nego što je to bilo u istom periodu prošle godine, dok su otkazivanja rezervacija za period od rujna do studenog trenutno na razini od 41%.
Većina je brzo krenula s novim strategijama od kojih su se najuspješnijim pokazale
fleksibilna politika otkazivanja (22%) i popusti na cijenu smještaja (18%).
Iako su brojke pomalo strašne, većina ispitanika je optimistična i vjeruje kako će se
privatni smještaj oporaviti brže od hotelske industrije. Samo 5% tvrtki je izjavilo da je njihov gubitak manji od 10%. 29% tvrtki predviđa gubitak od 51 do 75% u 2020. u usporedbi s prethodnom godinom, a 27% vjeruje u manji gubitak od 26 do 50%.
Najteži gubitak je, očekivano, zabilježen u travnju i svibnju, većina tvrtki (73%) je osjetila pad prometa od 76 do 100%.
Srpanj i kolovoz, također, pokazuju visoku stopu otkazivanja rezervacija pa gotovo polovica tvrtki bilježi 76% više otkazivanja, nego u istom periodu prošle godine. Postotak onih koji imaju manje od 10% otkazivanja je nešto veći nego u travnju i srpnju i iznosi 17%.
Ljeto ipak pokazuje naznaku oporavka jer je najviše subjekata s 26 do 50% otkazanih rezervacija
Te brojke se nastavljaju popravljati za rujan kada 61% ispitanika potrđuje da ima manje od 10% otkazivanja. 41% ispitanih tvrdi da nema razlike između broja otkazivanja za rujan 2020. u odnosu na rujan 2019. godine.
Strategije za oporavak privatnog iznajmljivanja turističkog smještaja
Sektor iznajmljivanja privatnih nekretnina u turističke svrhe ima značajne prednosti u brzini usvajanja novih strategija, u odnosu na velike i trome hotelske sustave. Štoviše, brojne tvrtke koje su fokusirane na najam privatnog smještaja već su daleko poodmakle u provođenju tih strategija i u prekrajanju svojih planova za godinu 2021.
Zasluge za inovacije u turističkom sektoru pripadaju rascjepkanom tržištu privatnog smještaja i tvrtkama koje njime upravljaju
Kako su te tvrtke odgovorile na restrikcije izazvane COVID-19 prijetnjom?
Natpolovična većina primjenjuje
strože higijenske mjere (60%), spomenutu fleksibilniju politiku otkazivanja (57%) i niže
cijene noćenja (53%).
Potpuni financijski oporavak, naravno, nije moguće očekivati već ove godine. No, neke od strategija imaju dobar rezultat. To su
fleksibilni uvjeti otkazivanja (22%), niže cijene noćenja (18%) i popusti za buduće rezervacije gostima koji su otkazali (12%).
Fokus bi u 2021., prema mišljenju ispitanika, trebao biti na:
- marketingu i brendiranju (42%),
- iskustvu gosta (39%),
- oglašavanju na više kanala (37%) i
- na gostima koji se vraćaju (34%).
Optimistično u borbu protiv korona krize
Dvije trećine ispitanika (67%) je odgovorilo da je optimistično u vezi budućnosti kratkoročnog najma privatnog smještaja. Otprilike jednak postotak smatra da će se
turistička industrija oporaviti brzo.
70% ispitanih vjeruje kako će privatni smještaj lakše prebroditi krizu jer će turisti u krizi radije birati privatnosti i individualni pristup, nego tradicionalno odsjedanje u hotelima s mnogo gostiju u jednom objektu.
Jeste li optimistični?