Aktualno
4.7K

Kako privući rezervacije za rujan i listopad?

U 2020. i 2021. sezonalnost na razini EU je rasla, ali je ove godine zabilježen značajan rast broja rezervacija za rujan. Kako napuniti kapacitete u post sezoni?

Hrvatska je, po svim statistikama, zemlja s najizraženijom sezonalnosti u EU. Podaci Eurostata za 2021. godinu, objavljeni u travnju 2023., dodjeljuju nam najviši indeks sezonalnosti 9,6, slijedi nas Grčka s 8,5 pa Bugarska, Italija, Slovenija i Slovačka sa 6,5.

Mnogi od hrvatskih privatnih iznajmljivača su popunili svoje kapacitete za veći dio srpnja i kolovoza - ta dva mjeseca zajedno ostvare 43% godišnjih noćenja na području EU, s lipnjem i rujnom su ostvarili 66% od ukupnog broja noćenja u 2021. 

Sezonalnost će uvijek biti prisutna, no, zanimljivo je da, unatoč brojim naporima da se ta pojava smanji, u 2020. i 2021., prema navedenoj analizi Eurostata, ona je rasla. Kako da se i sami uključimo u borbu protiv izražene sezonalnosti?


1. Stvaranje baze gostiju

Imate li svoj adresar gostiju? Ako je odgovor niječan, možda biste trebali već danas složiti mailing listu starih gostiju, onih koji su odsjeli u smještaju i otišli s pozitivnim dojmovima. Konkretna lista bi uključivala i one koji su slali upite za smještaj, a rezervaciju nisu realizirali zbog nekog razloga. 

Kvalitetna baza gostiju je nužna za kreiranje promotivne strategije kojom bismo mogli pokušati privući goste izvan sezone. Jesenski praznici ne moraju biti pusti, vrijeme je još posvuda kod nas savršeno, a cijene su pristupačnije.


2. Objava atraktivnog sadržaja na kanalima promocije

Smještajni kapaciteti se ne pune sami. Naši partneri na internetskim kanalima promocije ulažu napore i financijska sredstva kako bi doveli goste i izvan sezone. No, njih je manje pa je i naša konkurencija jača. Iskoristimo sve svoje kanale promocije (oglase na stranicama internetskih oglašivača smještaja, vlastiti web, društvene mreže) za promociju smještaja i destinacije izvan sezone. 

Naoružajmo se kamerom, zaposlimo ChatGPT i složimo privlačne objave koje će gostima predstaviti jesenske aktivnosti u kojima bi mogli uživati u destinaciji (npr. berba maslina i grožđa). Svoje goste možemo obavijestiti o jesenskim jelovnicima naših krajeva ili festivalima koji se odvijaju u rujnu i listopadu. 


3. Vrijeme za stvari koje odgađamo i ne stižemo u sezoni

I obavijestimo svoje goste o tome! Sitni popravak, renovacija ili preslagivanje smještaja, nešto što želimo napraviti, ali nikako da stignemo - sada je pravo vrijeme za to. Nema smisla čekati proljeće. Ono će stići prebrzo i opet ćemo se zateći kako tražimo vrijeme da realiziramo svoje davne planove.

Pregledajmo i osvježimo oglase smještaja. Dodajmo fotografije jeseni u našem vrtu i mjestu, opišimo rujanske i listopadne aktivnosti za goste koji će nam doputovati poslije glavne sezone.


4. Popusti i pogodnosti

Rujan i listopad turisti odabiru i zbog povoljnijih cijena putovanja i smještaja. Ako mudro složimo povoljnosti, ne moramo biti na gubitku. Primjerice, za vikend boravak, možemo ponuditi jedan dodatan dan u pola cijene i tako dodati vrijednost svojoj smještajnoj ponudi.


5. Povezivanje se u destinaciji i posebne usluge

Upravo rujan i listopad su idealni za kreiranje novih turističkih proizvoda i povezivanje unutar destinacije. Susjed s tvrtkom za prijevoz koji može ponuditi poseban jednodnevni aranžman za posjet obližnjoj atrakciji ili restoran s menijem kreiranim specijalno za naše goste. Post sezona je prilika za eksperimentiranje, dodavanje vrijednosti ponudi smještaja i inovacije koje bi mogle privući goste.

 

Promocija mira i tišine uz idealne temperature zraka i kupanje u moru

Naravno, jesen na kontinentu je nešto drugo. Kontinentu jesen vraća život - kontinentalni turizam ima značajno nižu sezonalnost od turizma na našim obalama. Sasvim je sigurno da bi i u priobalju većini ljudi za boravak bili ugodni rujan ili listopad kada je mirnije uz manje gužve.

Obitelji s djecom ovise o školskim praznicima, a i tvrtke svoje godišnje odmore usklađuju pa su zato ljetni mjeseci uvriježen odabir za vrijeme odmora. Ipak, uz niskobudžetne aviokompanije i snažniju promociju povoljnih aranžmana i smještaja izvan sezone, 2023. godina bi nas mogla iznenaditi promjenom plana.
 

Globalno jaki posrednici kod punjenja smještajnih kapaciteta već sada bilježe značajan porast interesa za rezervacije u rujnu, uključujući i Hrvatsku gdje je zabilježeno 129% više rezervacija u odnosu na lani, 161,5% više u Poljskoj, 96% više u Grčkoj i 76,4% više u Austriji

I zato je već sada pravo vrijeme za promociju mira i tišine i pokušaj ostvarivanja koje rezervacije više u rujnu i listopadu, tim prekrasnim mjesecima iza ludila glavne sezone.   

Spremi

Dani hrvatskog turizma 2024. u Opatiji

Suza za makarske plaže

Odumiranje središta naših gradova: Mogu li restrikcije biti odgovor na fenomen gentrifikacije?

Ukrašavanje okućnice za Božić: Kako ukrasiti dvorište za božićne blagdane?

Odjava kategorizacije tijekom godine - kad prestaju porezne obveze privatnog iznajmljivača?

Montažne kuće kao kuće za odmor: 6 prednosti i nedostataka montažnih kuća za iznajmljivanje

​Radijator na struju: Isplati li se i kako funkcionira takva vrsta grijanja?

Akontacija za smještaj u turizmu – za i protiv

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Turističke brojke u porastu, inflacija u padu

Izdavanje vouchera gostima je važno poput interneta ili klima-uređaja u kućama za odmor i apartmanima

Popularno: