Prema posljednjem izvještaju
sustava eVisitor, ovog kolovoza je, na raspolaganju gostima u komercijalnom smještaju, bilo 8600 manje kreveta u odnosu na kolovoz lani. Radi se o smanjenju od 0,7%, dok nekomercijalni smještaj, u koji mahom spadaju vikendice, bilježi rast od čak 10% više ležajeva.
U komercijalnom smještaju je ostvareno 16,7 milijuna noćenja u kolovozu, što je 40% manje nego u istom mjesecu lani
Odjava kategorizacije zbog pandemije?
U privatnom smještaju je u kolovozu ove godine bilo 2,2% kapaciteta manje, što znači da je oko 14 tisuća kreveta odjavljeno. No, bez obzira na to, smještaj u kućanstvima i dalje sa 615,5 tisuća kreveta nudi više od pola kapaciteta komercijalnog smještaja. Pri tome je u kolovozu ove godine ostvario najviše noćenja, 9,6 milijuna, s padom od 32,1%.
Manji pad noćenja je ostvaren u
nautičkom turizmu, 25,1%, dok najmanji pad noćenja bilježe obiteljska poljoprivredna gospodarstva - samo 15%, sa 182 kreveta više u odnosu na prošlogodišnji kolovoz.
Hoteli su ovom kolovozu ponudili 1100 kreveta više nego lani u kolovozu, a s 2,5 milijuna ostvarenih noćenja bilježe pad veći od 50%
U ovom nadmetanju među vrstama smještaja po ostvarenim noćenjima u špici sezone, najveći gubitnik su kampovi. Iako je krizna situacija predviđala bolju popunjenost kampova, koji su ponudili čak 3000 kreveta više nego lani, ovdje je noćilo 3,2 milijuna turista s padom od 47,6% u odnosu na kolovoz 2019. godine.
Održivi turizam sve popularniji
Prema navedenim brojkama, najmanje je gostiju noćilo u hotelskom smještaju, što je i očekivano s obzirom na pandemiju koja je potaknula trend potražnje za smještajem u izoliranim područjima. Iz istog razloga raste popularnost obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koji uz domaću hranu nude i smještaj.
I
privatni smještaj doživljava promjene uslijed krize. Kao što smo već naveli, ovdje je bilo najviše odjava kapaciteta, unatoč popularnosti koju je zadržao smještaj u kućanstvima, zbog mogućnosti izolacije gosta i individualnom pristupu kakvog smještaj kod domaćina ima.
Radi li se o trendu koji će trajati koliko i pandemija ili je u pitanju sve jača svijest o vrijednosti odsjedanja kod domaćina i lokalnih iskustava, o održivom turizmu i konzumiranju vrsta turizma koje obuhvaća, poput ruralnog turizma ili eko turizma?