Možda jedno od najzanimljivijih izdanja konferencije
3T - Tourism, Travel & Tech je za nama. Petu godinu zaredom, događanje je otvorio
Oleg Maštruko, direktor konferencije i glavni urednik
Mreže, 22. ožujka u zagrebačkom HUB 385.
Hibridni karakter konferencije je omogućio brojnim zainteresiranima praćenje konferencije iz svojih uredskih i kućnih naslonjača pa je publika bila brojna.
Keynote predavanje je pripalo
Sonji Prvan, dizajnerici odgovornog turističkog iskustva iz agencije
Intrepid Travel. Prvan je prezentirala potencijale socijalno i okolišno odgovornih turističkih proizvoda, s posebnim osvrtom na Hrvatsku koja još uvijek ima šansu dizajniranja turističke ponude održive destinacije, što nam može biti dodana vrijednost i temelj brenda.
Sonja Prvan
Potom je
Jadranka Lovrić iz
Hrvatskog Telekoma predstavila platformu Hotel TV svoje tvrtke, a
Aco Momčilović, direktor
Global AI Ethics Instituta, primjere korištenja
umjetne inteligencije (AI) u turizmu. U Japanu postoji hotel čiji su zaposlenici isključivo roboti, ali, ističe Momčilović, u usporedbi s drugim industrijama, primjena AI u turizmu je još uvijek
"na samom dnu".
Prepoznavanje lica, virtualna stvarnost, chatbotovi, roboti, automatizirano prevođenje i osobni asistenti imaju ogroman potencijal kao pomoć kod kreiranja vrhunskih personaliziranih turističkih doživljaja
Ta prilika krije i svoje neprilike, poput krađe osobnih podataka, ali sve je to još u povojima, posebno u Hrvatskoj, tvrdi Momčilović.
Jadranka Lovrić
TikTok nije bauk
Više od milijardu aktivnih korisnika ove društvene mreže, najbolja su pozivnica za oglašavanje turističkih usluga na TikToku, kaže
Dino Marčac, stručnjak za poslovnu primjenu TikToka. Platforma je to jednostavna za korištenje i s
"velikim potencijalom za kreativno izražavanje". Mali broj okupljenih na konferenciji je zaista imalo svoj
TikTok profil.
Ako je turizam emocija, onda
TikTok ima sjajnu budućnost u turističkoj promociji jer
"raste broj novih aktivnih korisnika, koji svoje odluke o kupovini donose uz pomoć sadržaja na TikToku. Uz pomoć kratkih videa sa sažetim informacijama, TikTok zajednica omogućuje brendovima da se predstave na iskren i zabavan način te ostvare emotivnu vezu s korisnicima“, naglasio je Marčac.
Dino Marčac
O financiranju tehnoloških projekata u turizmu EU novcem pričala je
Maja Brkljačić iz
Algebra LAB-a u predavanju
Primjeri uspješnih & tourism EU projekata. Radi se uglavnom o projektima umrežavanja i dijeljenja podataka, kao i o širenju upotrebe
Cloud rješenja, a što se u Hrvatskoj premalo razvija jer je i shvaćanje pojma "turizam" preusko u odnosu na sve ono što je predviđeno za financiranje kroz povoljne kredite ili
grantove EU-a.
Kakva će biti ova turistička sezona?
Panel diskusija pod nazivom
Tourism During Wartime (i drugi problemi) je
okupila niz stručnjaka i poduzetnika u turizmu. Sudjelovali su
Branimir Blajić iz
Best Hospitality Solutions,
Massimo Piutti, predsjednik uprave
Mon Perin d.d.,
Krešo Vugrinčić iz
InterCapitala i
Gea Kariž iz
MasterCarda.
Svi sudionici su se složili da bi sezona pred nama trebala biti barem jednako uspješna kao i prošlogodišnja
Optimizam koji vlada, neugodnom nazivu panela unatoč, nije samo puka želja. Utemeljen je na podacima i istraživanjima tržišta koje ozbiljne tvrtke, poput onih iz kojih sudionici panela dolaze, provode. Tako smo od Kariž saznali da je prosječna potrošnja domaćih turista u 2021. po putovanju bila 8000 kuna, dok je 2019. iznosila 5200. Viša potrošnja je zabilježena i kod stranih turista. Blajić smatra kako se ovu godinu
prihodi od turizma neće povećavati, ali bi moglo biti više dolazaka. Putti vjeruje da ćemo i ovu godinu biti u prednosti kao autodestinacija pri čemu bi
Dubrovnik opet mogao zabilježiti manji turistički promet nego u pretpandemijskim godinama. Vugrinčić ističe da će utjecaja inflacije, poremećaja opskrbe i geostrateških okolnosti biti, ali da je
povjerenje u turizam u Hrvatskoj i dalje visoko.
Panel 3T
Robotizacija, kriptovalute, oblaci i drugi alati za bolje poslovanje u turizmu
U nastavku su se redala kratka predavanja i prezentacije konkretnih tehnoloških rješenja i mogućnosti s primjenom u turizmu.
Kristijan Walter iz
Huawei je predstavio najnovije ICT trendove u
smart hotelima.
Mario Dodig iz
Robotiq.ai je predstavio rješenja automatizacije poslovanja u pružanju usluge smještaja i obrade podataka za što efikasniju promociju i više zadovoljstvo gostiju.
O e-punionicama je pričala
Tatjana Glumpak Đurđević, prodajna stručnjakinja
HT-a,
Josipa Majić, suosnivačica
Revuta, nas je povela u svijet kriptovaluta i otkrila nam priliku za jačanje konkurentnosti u uvođenju mogućnosti plaćanja usluga kriptovalutama.
O modelima predviđanja u turizmu pričali su
Melita Faraguna Vucelić iz
Maistre i
Goran Gvozden iz
Poslovne inteligencije, Stjepko Varga iz
MMC d.o.o. o brendiranju u turizmu uz pomoć tehnologije. Ovogodišnja konferencija je završila predavanjem
Ivora Vorasa, poznatog po podcastu
Surove strasti, o virtualnim sadržajima na realnim lokacijama i
konceptu Metaverse.
Sponzori petog 3T su bili
HT,
MasterCard,
Ericsson Nikola Tesla, E
xclusive Networks,
Huawei i
Robotiq.ai.
Ovdje možete pogledati
snimke sa svih predavanja konferencije 3T 2022.