Vrijednost globalnog tržišta kratkoročnog najma do 2030. bilježi snažan rast, posebno online segment prodaje zahvaljujući AI rješenjima
Vrijednost svjetskog tržišta kratkoročnog najma u 2021. godini je iznosila 74,64 milijardi američkih dolara. Da bismo mogli shvatiti veličinu te brojke, usporedit će je s bruto domaćim proizvodom Hrvatske. Hrvatski bruto domaći proizvod iz 2021. vrijedi 68,96 milijardi dolara, nekih 5,68 milijardi manje.
To znači da nam nedostaje oko 312 tisuća radno sposobnih ljudi da bismo vrijednost domaćeg proizvoda s globalnim tržištem kratkoročnog najma poravnali.
Prošle godine hrvatski BDP je rastao po stopi od 2,8%. Globalno tržište turističkog smještaja raste uz vrtoglavih 12,73%, barem prema prognozama 360iResearch, marketinške i konzultantske tvrtke, koja do 2030. predviđa vrijednost od 197 milijardi USD. Druge su prognoze umjerenije pa anticipiraju rast od 5,3% i 119 milijardi USD do 2023.
Ne smijemo zaboraviti da je kratkoročni najam samo mali segment industrije putovanja i turizma čija vrijednost na globalnom tržištu se procjenjuje na 1,7 bilijuna dolara u 2022. Do 2025. bi turizam mogao zauzimati 10% udjela u globalnoj ekonomiji
Najveći sektor je ipak onaj hotelski koji bi u ovoj godini mogao doseći 446,50 milijardi dolara vrijednosti.
Online prodaja bi mogla kroz idućih par godina generirati čak 76% prihoda, s vrtoglavim rastom od 14,8% ponajviše zahvaljujući razvoju AI aplikacija.