Aktualno
2 13.4K

Sada je vrijeme za komentiranje - Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti na javnoj raspravi

Otvoreno je Javno savjetovanje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti. Pozivamo sve iznajmljivače, pružatelje usluga smještaja u domaćinstvima, na raspravu o pravilima koji uređuju načine i uvjete našeg poslovanja u turizmu

Od danas, 3. svibnja 2018., otvoreno je Javno savjetovanje o Izmjenama i dopunama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, propisa koji uređuju način i uvjete iznajmljivanja smještaja i pružanja ugostiteljskih usluga pravnih i fizičkih osoba. 

Ovo je prilika za sve iznajmljivače, koji su žučno komentirali brojna medijska nagađanja posljednjih tjedana o novoj inačici spomenutog Zakona, da ulože svoj prigovor ili komentar tamo gdje se isti broji i može uvažiti.
 

Prije dvije godine kada je ovaj Zakon bio na javnoj raspravi posljednji put, uloženo je sveukupno 2 komentara i tako je propuštena prilika da se praksa udruži s legislativom u kreiranju logičnijih i primjenjivijih propisa.

Podsjetimo se, Izmjene i dopune Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti se očekuju već dulje vrijeme, a najave rekategorizacije obiteljskog smještaja aktualnog ministra turizma potpiruju različite teorije o mogućim novim uvjetima poslovanja privatnih iznajmljivača.

U nacrtu Zakona koji je upravo na Javnom savjetovanju, stoji kako je Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti (NN 85/15 i 121/16) nedorečen te je nužno "usklađivanje standarda objekata za iznajmljivače koji su ishodili rješenje o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu do 1. rujna 2007. godine sukladno tada važećem Pravilniku o razvrstavanju i kategorizaciji objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu, sa sada važećim istoimenim Pravilnikom čime bi se ujednačio standard objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu".

Robinzonski smještaj ​bi odsada mogao biti posebna vrsta ugostiteljskog objekta u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, kako bi se omogućio razvoj ovog, sve popularnijeg, oblika turizma u kojem se gostima pružaju usluge smještaja pod neuobičajenim uvjetima.
 

Mogućnost pružanja usluge polupansiona i punog pansiona uz smještaj u kućanstvima je ocijenjena nelojalnom konkurencijom ugostiteljima pravnim osobama, zbog strožih propisa koje moraju zadovoljiti, pa novi prijedlog ukida tu mogućnost privatnim iznajmljivačima, osim pružanja usluge doručka.

Sudeći po uvodnom tekstu Nacrta prijedloga zakona o izmjenama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, nastavlja se hajka na privatne iznajmljivače: "...broj  iznajmljivača je već sada prešao 90.000, s tendencijom daljnjeg rasta, i to u objektima koji ukupno najčešće već dostižu maksimalni dozvoljeni kapacitet... S obzirom na ciljeve Strategije razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020. godine, između kojih je smanjenje privatnog smještaja (prema posljednjim podacima 61%) u odnosu na hotelski (prema posljednjim podacima 16%), potrebno je osigurati uvjete za ostvarenje toga cilja, te potaknuti razvoj malih obiteljskih hotela."

Kako resorno Ministarstvo namjerava suzbiti daljnji rast ponude privatnog smještaja te pretvoriti isti u male obiteljske hotele i potaknuti rast hotelskog smještaja, proučite na poveznici ​Javno savjetovanje o Zakonu o ugostiteljskoj djelatnosti. Savjetovanje je otvoreno do 2. lipnja 2018. godine. Uključite se u raspravu za kvalitetniju i profesionalniju uslugu obiteljskog smještaja. 
Spremi

Dani hrvatskog turizma 2024. u Opatiji

Prednosti korištenja PMS-a i Channel Managera u obiteljskom smještaju

​Troše li stariji turisti više novca na putovanja od mlađih generacija turista?

Ljudski faktor X - nepoznanica za koju se više ne možemo pretvarati da je ne vidimo

2. Svjetski kongres sportskog turizma s više od 300 sudionika iz čitavog svijeta

Rastu cijene putovanja, ne samo radi inflacije, već i zbog povećane potražnje

Udruživanje turističkih zajednica: Novi sporazumi u Zagrebačkoj županiji, najviše sinergije u kontinentalnoj Hrvatskoj i Istri, u Dalmaciji suradnja samo na otocima

Pozitivna komunikacija – učinkovito odgovaranje na upite gostiju

2 komentara Uključi se u raspravu
Lidija - Split 15.05.2018 11:22
Ima tu dosta nedorečenosti. Što se odnosi na pružanje 3 obroka u svom objektu, mišljenja sam da tu zaista treba uvesti red. Ako si se registrirao za ugost. objekt, po meni možeš davati 3 obroka dnevno. Jedno je restoran, garni ponuda itd. Da budem precizna, ili prodaješ uzgojenu kokoš ili jaja. Što se odnosi da kategorizaciju apartmana, mislim da je hotelski lobi dobro pruzio pipke. Smanjuju zvjezdice da se što više ljudi prestane baviti iznajmljivanjem. Koliko pratim, g. Trump je vlasnik niza hotela u New Yorku, slični njemu će sve napraviti da mi odemo u ropotarnicu jer hotelski lobi će sve napraviti da nas nestane. Izmišljaju gabarite soba, kupatila, i sl. Ništa nije slučajno, a nema nikog da nas zaštiti.
Ivan i Marija - Stobreč ( Split) 16.05.2018 20:43
Slažem se u potpunosti.. Veliki su uništili mala poljoprivredna gospodarstva, cijelo malo poduzetništvo, umjesto da se pomaže obiteljska gospodarstva- bogat pojedinac -bogata država, veći natalitet , više radne snage, u manjim objektima manje opasnosti, gosti sigurniji.
Odgovori
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Turizam Gorskog Kotara: Dovoljno ludi i dovoljno snažni idu naprijed

Nedo Pinezić: Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti i BORGijanje društvenog uređenja

Popularno: