Profitabilnost je osnovni cilj svakog poslovanja pa tako i
iznajmljivanja smještaja u turizmu. Iako je turistički sektor jedna od najbržerastućih ekonomskih grana u svijetu, teško da možemo očekivati da će se naši apartmani, sobe ili kuće za odmor, iznajmiti sami od sebe. Ako smo i pomislili da je dovoljno objaviti naše smještajne kapacitete na jednom ili više internetskih stranica za
oglašavanje smještaja, gadno smo se prevarili. Čak ni
iznajmljivači početnici nisu tako naivni, a nerijetko se iznajmljivači, koji su dugo u ovom poslu, opuste jer ne shvaćaju da je turističko tržište izuzetno podložno trendovima. Trendovima u pretraživanju i rezerviranju smještaja koje je nužno pratiti kako bismo osigurali profitabilnost i najveću moguću zaradu. Donosimo vam 7 savjeta za uspješno vođenje poslovanja u privatnom iznajmljivanju smještaja.
Loše vrijeme, terorizam, i slični momenti na koje ne možemo utjecati potencijalna su opasnost za neuspjeh u ostvarivanju planiranih
prihoda od turizma. Nije neuobičajeno da kišna sezona dovede do velikog broja otkazanih rezervacija i mi to vrlo dobro znamo. Svaki iznajmljivač koji planira i razmišlja unaprijed, spreman je na takve rizike, te ima adute u rukavu za nepredviđene situacije. Hoćete li sniziti cijene ili ponuditi dodatne aktivnosti koje ćete uključiti u
cijenu smještaja, ovisi o vama. Mudro je, međutim,
imati unaprijed smišljen plan za potencijalne rizike te preduhitriti mogućnosti otkazivanja gotovo sigurno realiziranih rezervacija.
Osigurajte svoju imovinu i svoje goste. Gotovo svi seminari i tečajevi o poslovanju u turizmu, bilo da se radi o privatnim iznajmljivačima ili agencijama, naglašavaju važnost sigurnosti gosta dok konzumira naše sadržaje, odnosno smještaj. Iako to nije nigdje jasno propisano, gost je naša odgovornost dok je pod našim krovom.
Osiguranje gosta je najbolji pokazatelj da ste pažljiv domaćin koji brine o gostu i čije poslovanje počiva na zdravim temeljima filantropije, važnom značajkom turizma i turističkih putovanja.
Osiguranje imovine je zaštita vaših smještajnih kapaciteta od provala i oštećenja koje mogu uzrokovati nekulturni gosti, a svi vrlo dobro znamo da takvih ima!
Uspješni iznajmljivači rade tijekom čitave godine te izvan sezone stalno razmišljaju o načinima unaprjeđenja svoje usluge kako bi zadovoljili sve potrebe svojih gostiju. Razmišljajte kao gost, pokušajte se smjestiti u njegove cipele te zamisliti stvari koje biste i sami cijenili da ste iznajmili smještaj u nekoj destinaciji.
Iskoristite prednosti vlastite destinacije te osigurajte gostima informacije kao znak pažnje, uz sve dostupne tiskane materijale koje možete nabaviti i u lokalnoj turističkoj zajednici.
Informirajte se o turističkom sadržajima u vašem mjestu i povežite s ostalim pružateljima turističkih usluga. Rakija dobrodošlice je već pomalo standard kod dočekivanja gosta, ali i boca vode za vrućeg ljetnog dana koju ćete ponuditi gostu prije odlaska na plažu, može od vas učiniti najboljeg domaćina na svijetu.
Možda imamo
stari namještaj, možda naš apartman nije najmodernije opremljen, niti se nalazi na najatraktivnijoj lokaciji u destinaciji, ali možemo biti sigurni u jedno – savršeno čist apartman ili soba otklonit će sve ove nedostatke. U sezoni, kada je posla puno, kada su rezervacije kratke, a znamo da jesu sve kraće, često ne stižemo počistiti kako bismo mogli i htjeli.
Rješenje je osoba od povjerenja koju ćemo unajmiti da nam pomogne u održavanju besprijekorne čistoće našeg smještajnog objekta. Novac kojeg ćemo za to izdvojiti, sitnica je u usporedbi s koristi:
zadovoljan gost čije ocjene će nas lansirati u visine uspjeha iznajmljivanja turističkog smještaja.
Ocjena zadovoljstva gosta je važna smjernica za predviđanje potreba turista i uspješno vođenje turističkog poslovanja. Najbolji domaćini vode računa i o pozitivnim i o negativnim recenzijama gostiju. Naglasiti ono dobro, a pokušati popraviti ono loše ako je to moguće, mudra je reakcija na komentare gostiju.
Mudar iznajmljivač će poticati goste na ostavljanje komentara, bilo javno na stranicama
internetskih oglašivača smještaja, bilo putem e-maila. Preporučuje se svakom gostu nakon odlaska poslati kratku poruku zahvale s upitnikom o tome što mu se svidjelo kod nas, a što bi popravio ili promijenio.
Biti konkurentan je najznačajniji dio upravljanja u malom poduzetništvu pa tako i u turizmu. Bez pažljivog praćenja trendova u potražnji smještaja i bez uvida u ostatak ponude u vašoj destinaciji, teško da možete biti konkurentni. Konkurentnost ne znači spuštanje do najniže moguće cijene, već u sebi ima i elemente industrijske špijunaže.
Pregledajte ponude uspješnih iznajmljivača u vašoj destinaciji? Što oni uključuju u svoju ponudu smještaja? Kakve su recencije njihovih gostiju? Što možete učiniti kako biste i sami imali tako dobre
ocjene gostiju? Kakvi su trendovi u oglašavanju i prodaji smještajnih kapaciteta, poput
last minute ponuda i slično?
...jer su kazne višestruko veće od potencijalne dobiti!