Intervju
11.7K

Silvija Podoljak: Turistički aduti Slavonije su brižno gostoprimstvo, aktivni turizam, kultura i sjajna enogastronomija

Što se u požeškom kraju može doživjeti i koji su sve turistički aduti Slavonije, otkrila nam je Silvija Podoljak, direktorica Turističke zajednice grada Požege

Ideja se rodila s prvim zrakama sunca koje su se uspjele probiti kroz gusto oblačno tkivo zagrebačkog neba, jedne proljetne nedjelje. I s obzirom na to da smo se na izlet u Požeško-slavonsku županiju odlučili spontano, plana nije bilo, tek posjet Papuku, Požegi i Lipiku. Što ćemo tamo pronaći, nismo znali. U jednodnevni izlet ne stane mnogo. No i ono što smo doživjeli je bilo više od onoga što smo očekivali, a učinilo nam se i da smo mnogo toga propustili. Zato smo se obratili Silviji Podoljak, direktorici TZ grada Požege, koja nam je spremno odgovorila na par pitanja i otkrila kakva sve blaga krije Zlatna dolina, tko su požeški domaćini i koliko znači umrežavanje svih subjekata za razvoj kvalitetnih turističkih proizvoda. A Zlatna dolina ih ima. 
 

Ključ razvoja je umrežavanje

CF: Požeško-slavonska županija je prva slavonska županija koja je pokrenula IQM projekt integriranog upravljanja kvalitetom destinacije. S obzirom na otežane pandemijske uvjete, kako napreduje taj projekt i koliko je pandemija uopće utjecala na vaše aktivnosti u turističkoj valorizaciji Požege?

Silvija: Ponosni smo na činjenicu da je Požega prva destinacija koje je pokrenula IQM projekt, Integrirano upravljanje kvalitetom u destinaciji Zlatna Slavonija. Već treću godinu za redom u našoj je županiji projekt Upravljanje kvalitetom u destinaciji. Turistička zajednica grada Požege je koordinator projekta. A lokalne turističke zajednice Pakraca, Lipika, Pleternice, Kutjeva i Velike sastavni dio projekta.

Niz aktivnosti je provedeno od prezentiranja projekta 2018. godine. Projekt je objedinio 120 subjekata na području cijele Požeško-slavonske županije. Subjekti su dobili pisana izvješća na temelju audita sa stručnjacima koji su im pomogli u marketingu, izradi poslovnih planova, digitalnom marketingu, prodaji, promociji, prezentacijskim i komunikacijskim vještinama, kreiranju standardnih operativnih procesa i načina rada.

Uključeni subjekti su lokalni proizvođači, vinarije i kušaonice, turističke agencije, atrakcije, privatni smještaj, ugostiteljski subjekti i turističke zajednice. Ovaj projekt je iznjedrio Studiju Integralnog upravljanja kvalitetom u destinaciji s Knjigama standarda za svaki od tipova subjekata, a razvija brend Zlatna Slavonija i usklađuje norme kvalitete različitih dionika u destinaciji te ujednačava kvalitetu poslovanja svih dionika i potiče izvrsnost.

 

Važno je, posebno u ovo teško vrijeme, za sve naše djelatnike na turističkom tržištu dati podršku našim subjektima i okupljati ih da uče jedni od drugih i da se međusobno motiviraju. Oni nisu jedni drugima konkurencija, već podrška, netko tko im šalje goste i partner od kojeg uzimaju lokalne proizvode

Umrežavanje je ključ ovog projekta. I naravno mjerenje kvalitete i online reputacije za svaku destinaciju i objekt. Također, ističemo da se tijekom posljednjih nekoliko mjeseci održavaju sjajne radionice, edukacije i paneli na kojima se okupljaju svi subjekti IQM destinacija.


Potpore za otvaranje novih smještajnih jedinica

CF: Koliko Grad Požega ima kreveta u privatnom smještaju i kako obiteljski smještaj doprinosi razvoju turističke ponude vašeg kraja?

Silvija: Ukupan broj ležaja u gradu jest 398. Obiteljski smještaj u Gradu Požega doprinosi razvoju turističke ponude naše destinacije jer od 171 smještajne jedinice 92 su privatni iznajmljivači, a 79 ih djeluje putem poduzeća. Nisu to velika hotelska poduzeća, i imaju do 30 ležaja po objektu. Brižno se dočekuju gosti, s velikim entuzijazmom i ljubavlju se bave turizmom gdje je ono, što ističu naši gosti, najvažnije gostoprimstvo. Grad Požega svoju ponudu temelji na tri osnovne postavke – aktivni turizam (cikloturizam, paragliding, pješačenje, planinarenje…), suvremena kultura te sjajna enogastronomija.

 

Ono što je važno istaknuti da Grad Požega potiče četvrtu godinu za redom, putem potpora u turizmu otvaranje novih smještajnih jedinica, a od ove godine potiče se i otvaranje kušaonica, kao posebnih atrakcija kao dodatak turističkoj ponudi.


CF: Smatrate li da će trend povećane potražnje za izoliranim vrstama smještaja, rastući interes za ponudu ruralnog turizma i nerazvikane turističke destinacije, ostati i nakon pandemije? 

Silvija: Smatram da su izolirane lokacije itekako poželjne današnjim gostima i trend potražnje prema neotkrivenim destinacijama je rastući. Moderni gosti traže nešto posebno i odvojeno od gradske vreve, a opet povezano s prirodom i opuštajućim predjelima netaknutog okruženja. Današnji gost traži odmor i opuštanje.

U proteklih nekoliko dana i sama sam provela u našoj županiji u Vilama Montis Aurea na Novom Zvečevu koje bih istaknula upravo po toj izoliranosti po vlastitom odabiru, koja je današnjem gostu prijeko potrebna za odmor duha i tijela. Vila Rebecca jedina je smještajna jedinica s kraljevskih 5* u županiji, ali i jedna od svega tri smještaja s 5* u cijeloj Slavoniji. Njena popunjenost govori sama za sebe budući da je od otvorenja konstantno popunjena gostima.


CF: U kojem smjeru bi trebalo razvijati turističku ponudu Požege i okolice?

Silvija: Požega je prekrasan grad s gotovo osam stoljeća duge pisane povijesti. Osim, bogate povijesno kulturne baštine i priča u kojima gosti uživaju, Požega je posjetiteljima zanimljiva zbog svog položaja. Smještena u Zlatnoj dolini uz obronke Požeške gore i ostala četiri gorja, koje je poput prstena okružuju, zbog čega je mnogi odabiru za svoju destinaciju aktivnog odmora koja pruža puno pozitivne energije posebno kroz bicikliranje očuvanom prirodom, vinogradima u posjeti vinogradarskim kolibama, podrumima, ruralnim kućama za odmor i seoskim domaćinstvima.

Kuća Panonskog mora i Silvija Podoljak
U lijevom uglu direktorica TZ grada Požege Silvija Podoljak, na fotografiji dio postava posjetiteljsko-edukacijskog centra Kuća Panonskog mora

Ovdje su i uzbudljive brdske staze čiji strmi usponi i spustovi oduševljavaju i najhrabrije bicikliste. Pregršt je tu i drugih aktivnosti koji će gosta iz stresne gradske gužve povezati s prirodom, napuniti baterije i ojačati imunitet poput pješačenja, planinarenja, paraglidinga, lova i ribolova. Ovdje će gost uvijek osjetiti toplu dobrodošlicu uz bogat izbor domaćih specijaliteta, najfinijih vina, voćnih likera i rakija i craft pivo. I negdje, kad je u predahu između poslovnih obveza, ili na odmoru s obitelji, gost može se i izolirati u mirne oaze, kuće za odmor dislocirane izvan centra i istraživati grad u mjeri i dinamici koja mu odgovara.


Turistički aduti Slavonije na dva i više kotača

CF: Što biste preporučili posjetiti osobi koja prvi put stiže u vaš kraj? Na što ste posebno ponosni u sklopu turističke ponude Grada Požege, a što bi ste izdvojili kao posebnost županijske ponude?    

Silvija: Županijska ponuda obuhvaća niz zanimljivih atrakcija koje gosti mogu posjetiti. Požega je biskupijsko, veleučilišno i županijsko središte i gostima nudi pregršt manifestacija kroz cijelu godinu. Posjetu Dijecezanskom muzeju na prekrasnom Trgu Sv. Terezije, modernoj Knjižnici Grada Požege kao novom multimedijalnom središtu, Glazbena škola Požega iz koje je izrastao Big band Požega te Festival Aurea Fest Požega.

Ovdje se gosti zadržavaju na poljoprivrednim obiteljskim gospodarstvima, iako smo urbana sredina. Turističke agencije grada i okolice kreiraju različite turističke pakete za naše posjetitelje i goste. Od jednodnevnih tura koje su posvećene obilasku grada i posjetima muzejima i lokalnim restoranima, do višednevnih tura koje su specijalizirane za rekreativne bicikliste i ostale entuzijaste.

 

Zlatna dolina je isprepletena mnoštvom cikloturističkih staza. Sve one povezuju mjesta koja nude hedonistima potpuni doživljaj. Ukoliko gosti žele iskusiti gastro ponudu i domaća vina, mogu proći cijelu destinaciju i upotpuniti svoj doživljaj

Cijela destinacija sjajno je mjesto za prikupljanje doživljaja koji će vam ostati trajnom u sjećanju. Zaploviti ostacima Panonskog mora, obići panonske otoke na dva kotača, posjetiti lokalne kušaonice, domaće OPG-ove i degustirati slavonske delicije, upoznati povijest i kulturu. U gradu je posebno specijalizirana agencija koja gostima nudi sve doživljaje na dva kotača, jedina u ovom dijelu Hrvatske, ali tu su i druge specijalizirane agencije koje nude pustolovni turizam. Ponude obuhvaćaju posjetu okolnim gradovima i općinama te povezuju sve njihove priče u jednu jer se odlično nadopunjuju. Gosti tako mogu posjetiti Državnu ergelu Lipik, uživati u prirodi na Omanovcu, iskovati svoj novčić u Pakracu, doživjeti Adrenalinski park Duboka ili posjetiti Kuću Panonskog mora, obići Kutjevačke vinarije ili prošetati Pleterničkim prekrasnim Trgom Bećarca sjajna je poveznica zbog koje je potrebno u našu destinaciju doći na nekoliko dana.

 


Kuća Panonskog mora

Posjetite li Kuću Panonskog mora, zaplovit ćete slavonskim arhipelagom i otkriti tajne prošlosti Zemlje otprije 16 milijuna godina. Papuk, Krndija i Psunj, danas čarobne planine Slavonije, tada bijahu otoci na kojima su živjeli nosorozi i oko kojih su plivali morski psi - izumrle vrste dugačke čak 20 metara. Panonsko more je prisutno i danas, u brojnim ostacima koji se mogu pronaći u naslagama kamena i vremena - dijelovi kostura riba, dupina i kitova, fosili koralja, ježinaca i spužvi svjedočanstvo su geološke zanimljivosti ovoga kraja. 

Kuća Panonskog mora je posjetiteljsko-edukacijski centar otvoren krajem 2019. u sklopu Centra za posjetitelje geoparka Papuk u Velikoj. Dio je projekta Geopriče UNESCO geoparka i osmišljena je kao multimedijalni prostor na 158 metara četvornih u kojem posjetitelji na atraktivan i zabavan način nauče brojne činjenice o geološkim zanimljivostima Papuka i okolice.

Izloženi fosili, interaktivni pješčani pod i ekrani, prezentacije i igraonica na otvorenom, tek su dio ove atrakcije - Kuće Panonskog mora u kojoj se sve generacije posjetitelja, barem na trenutak, osjete kao da su se, nakon 16 milijuna godina, vratili kući.


 
Spremi

Dani Okusa hrvatske tradicije bez Istre i Dalmacije

Psihologija gosta: 5 psiholoških okidača za bolju promociju našeg smještaja

Ljeto za pamćenje: Sezona sve bolja, obaraju se i neki rekordi

Channel manager Hrvatska: Što nudi domaće tržište softvera?

Koliko često treba mijenjati madrace u apartmanima?

Gradite bazen - jeste li o svemu dobro promislili?

​Bijeli blagovaonski stol: Kako se bijeli stol uklapa u moderan ili tradicionalan interijer?

Šumska kupka dovodi goste, podiže kvalitetu turističke ponude, čuva naše zdravlje i šume

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Udruga privatnih iznajmljivača Zagreb: Želimo da oni koji odlučuju o turizmu i nas pitaju za mišljenje

Ankica Ćaleta: Korak naprijed ka uređenom tržištu bio bi uvođenje obvezne edukacije za dobivanje kategorizacije

Popularno: