Knjiga dobrodošlice je odlična ideja za dijeljenje svih važnih informacija i preporuka koje bi mogle gostu osigurati ugodan i bezbrižan boravak. Knjigu možemo bez puno troška složiti u običan registrator te u njega uvrstiti sve upute, želje i pozdrave
Knjige dobrodošlice olakšavaju gostima da u potpunosti iskoriste svoj odmor. Gosti vrlo lako mogu postati frustrirani kada ne mogu pronaći upute za korištenje daljinskog upravljača ili klima uređaja. Kada znaju da postoje upute za sve i o svemu u knjizi dobrodošlice, vjerojatno će najprije tamo provjeriti i izbjeći tu frustraciju koja im donosi stres a nama lošije recenzije smještaja.Knjiga dobrodošlice je zbirka informacija za goste.
Naposljetku, knjiga dobrodošlice pokazuje gostima da nam je stalo do kvalitete njihovog odmora. Naše osobne preporuke i savjeti o tome kako najbolje iskoristiti odmor pokazuju gostima prijateljski angažman kojeg očekuju, a koji istovremeno štiti njihovu privatnost.Knjige dobrodošlice otklanjaju nedoumice o tome gdje jesti ili što posjetiti. Naši gosti neće morati isprobati tri osrednja restorana prije no što pronađu najbolju uslugu koju će iskusiti na svojem odmoru. Tako ćemo biti zaslužni, ne samo za domaćinstvo prekrasnog mjesta za boravak, već i za sva prekrasna iskustva za vrijeme tog boravka.
• Osobna poruka dobrodošlice
Prvo i najvažnije, knjiga dobrodošlice je prilika da pozdravimo gosta!
Naravno, to nije zamjena za osobni pozdrav, ali može biti prvi ako gost dolazi kasno navečer i preuzima ključ. Zato naša osobna bilješka na početku knjige govori da smo baš mi prava osoba koja će se pobrinuti za udobnost (i ugodnost) boravka u našoj destinaciji. Želimo da se naši gosti osjećaju kao kod kuće pa ćemo složiti dobro promišljeno pismo dobrodošlice na početku knjige. To je savršen način da gosti već na početku budu uzbuđeni zbog svoje odluke da rezerviraju smještaj baš kod nas.
• Korisni lokalni kontakti
Pobrinut ćemo se da naša knjiga dobrodošlice sadrži barem nekoliko imena, telefonskih brojeva i adresa e-pošte u lokalnim kontaktima u blizini našeg objekta. Jedan od tih kontakata ćemo biti mi, a ostale ćemo odabrati u skladu s raspoloživosti (možda netko od obitelji ako smo mi nedostupni trenutno), lokalna trgovina, restoran, korisni brojevi, kontakti različitih informacija.
Naši gosti će se osjećati mnogo opuštenije znajući da postoji netko koga uvijek mogu kontaktirati ako ne mogu pronaći ručnike ili u slučaju bilo kakvog problema.
Obavezno ćemo uključiti kontakt adrese:
najbliže ambulante ili bolnice,
vatrogasne službe,
policijske uprave.
Sigurnost je turistima vrlo važna, a osjećaj sigurnosti blijedi na nepoznatom mjestu gdje ne raspolažete kontaktima i informacijama. Ako ste roditelj, a vaše dijete ima alergijsku reakciju, umirujuće je točno znati gdje ga odvesti da mu se pruži medicinska skrb. Pobrinut ćemo se da naši gosti znaju da brinemo o njihovoj sigurnosti.
• Kućni red
Kućni red više ne mora visjeti na zidovima apartmana, sobe ili kuće za odmor, dovoljno je da se nalazi u mapi na istaknutom mjestu ili, zašto ne, u knjizi dobrodošlice. Kućni red nam je svima važan kako bismo izbjegli brojne nesporazume i neugodnosti. Nije na odmet više puta pokazati ga gostu.
Uključivanje kućnog reda u knjigu dobrodošlice pruža gostima praktičnu referencu kad god zaborave neku od uputa koje smo im naveli.
Knjiga dobrodošlice bi trebala uključiti sve sljedeće informacije:
upute za parkiranje,
pravila zajednice.
Čak i kada vrlo jasno definiramo i ukažemo gostu na pravila, bit će onih koji će ih kršiti. Uključivanje svih pravila u knjigu dobrodošlice znači da će naši gosti vrlo teško tvrditi da ih nisu bili svjesni.
• Uputstva za upotrebu
Možda je klima uređaj nešto toliko uobičajeno da se svatko već zna služiti njime, ali je velika vjerojatnost da naši gosti imaju vrlo različit uređaj kod kuće. Isto vrijedi i za druge aparate pa ćemo se pobrinuti da naši gosti znaju kako ih koristiti.
Ako upite nisu na dohvat ruke ili su nerazumljive, gosti bi mogli postati frustrirani, a te frustracije lako mogu završiti u recenzijama našeg objekta.
Čak i ako svaki uređaj radi savršeno, prosječan čovjek potroši 15 minuta kako bi shvatio kako ga koristiti, a to nije dio ideje o zabavnom odmoru.
Uvijek su korisne upute za:
pristup smještajnoj jedinici (otključavanje/zaključavanje vrata, pametna brava),
upravljanje klimom,
kamin ili hidromasažna kada,
perilica i sušilica,
kuhinjski aparati,
bežični pristup internetu (uključujući zaporku!),
upute za smart TV ili DVD uređaj.
Ovo je također dobro mjesto za bilježenje bilo kakvih zanimljivosti u vezi našeg objekta. Na primjer, ako WiFi radi vrlo dobro po cijeloj kući, ali ne i u sobi u prizemlju, pobrinut ćemo se da naši gosti to znaju. Ako goste na vrijeme upozorimo na sve eventualne probleme koji bi ih mogli dočekati u apartmanu, poput prozora koji se ne da otvoriti ili odvoda koji "šteka", gost će se osjećati kao da ima sve pod kontrolom, i manje je vjerojatno da će zbog tih problema prigovarati.
• Što vidjeti i raditi?
Jedna od najznačajnijih pogodnosti koje se turisti odreknu u korist privatnog smještaja je usluga koju inače nudi concierge, a koja se obično nudi u hotelima. Međutim, kao domaćini mi preuzimamo ulogu concierge-a, stojimo na raspolaganju i nastojimo impresionirati goste i, uz malo napora, osigurati da nas preporučuju ili se vraćaju.
Dobra preporuka lokalnog iskustva je zlata vrijedna. Bit će gostiju koji već imaju isplanirani itinerar, ali će svatko od njih rado u njega dodati aktivnost ili lokalitet koje su preporučili domaći.
Pokušat ćemo predložiti aktivnosti koje će se svidjeti različitim ukusima i afinitetima gostiju, kao što su aktivnosti prilagođene obiteljima ili romantična mjesta za večeru.
U knjigu dobrodošlice ćemo upisati adrese i telefonske brojeve uz detalje preporuke kako bi gosti ta mjesta lakše pronašli. Dodavanje vremena koje je potrebno da se dođe do odredišta je također dobra ideja. Poželjno bi bilo uključiti barem prijedlog ili dva u svakoj od sljedećih kategorija:
trgovine,
restorani,
kupovina,
noćni život,
aktivnosti (šetnje, golf, skijanje),
atrakcije (muzeji, spomenici, parkovi, plaže),
vjerska mjesta.
Preporučimo svojim gostima samo ona mjesta na kojima smo i mi uživali. Nećemo preporučiti restoran ili aktivnost koje nismo sami probali jer riskiramo razočarenje gosta ne znajući zapravo kakva je kvaliteta preporuke.
Vlastitim preporukama dodajemo novu dimenziju osobnosti naše smještajne ponude.
Ako ipak preporučujemo mjesto na kojem nismo bili, napisat ćemo da smo čuli sve najbolje pa se nadamo da će nam gosti reći kako im se tamo svidjelo. Tako možemo pomoću povratnih informacija gostiju ocijeniti zaslužuje li to mjesto daljnje spominjanje u knjizi dobrodošlice.
• Kako se snaći u prometu
Olakšat ćemo gostima istraživanje naše destinacije informacijama o lokalnom prijevozu u knjizi dobrodošlice. Uključit ćemo kontaktne informacije, upute, rasporede i sve druge pojedinosti koje bi gosti mogli smatrati korisnima. Važne mogućnosti prijevoza:
taxi usluge,
autobusne rute,
rent-a-car i rent-a-boat,
zračne luke i željezničke stanice,
karte područja.
Naravno, u knjigu dobrodošlice ćemo uključiti ono što bi našim gostima moglo biti relevantno, možda čak i neke mogućnosti jednodnevnih izleta i tura koje se nude u našoj destinaciji. Nećemo pogriješiti ako našim gostima predložimo načine za ispuniti slobodno vrijeme.