81% turista očekuje uživanje u lokalnoj hrani destinacije. Odmah po rezervaciji smještaja, pretražuju lokalne restorane i ponudu gastronomske scene
Vrhunski restorani, otkrivanje mjesta s izvornom kuhinjom i tečajevi kuhanja koji uvode polaznike u tajne domaće kulinarske kulture, vrlo su čest motiv odabira destinacije za sljedeće putovanje.
Mnogi faktori utječu na odabir destinacije. Najčešće se spominju društveni, kulturni, osobni i psihološki faktori, atrakcije u destinaciji, dostupne pogodnosti i cijene - hrana objedinjuje sve te motive i jedan je od načina za zadovoljavanje osnovnih ciljeva putovanja - kušanje novih stvari, izlazak iz zone komfora i upoznavanje drukčije kulture.
Belgijski World of Travel procjenjuje da turisti u prosjeku potroše 25% svog budžeta na hranu i piće u destinaciji. Ta se potrošnja može popeti na 35% u skupljim odredištima ili spustiti do 15% u povoljnijima. Ipak, cijene hrane rijetko kada odlučuju o odabiru destinacije.
Umjesto da odustanu od odredišta gdje je hrana skuplja, turisti radije traže načine da uštede, poput preskakanja obroka i spremanja vlastite hrane u privatnim apartmanima i kućama za odmor. No, čak i tada žele probati lokalnu kuhinju pa će tražiti autentične i povoljne restorane
Potraga za mjestima koja nude domaću hranu po povoljnim cijenama započinje već nakon rezervacije puta i smještaja. Većina suvremenih turista već zna sve o restoranima u našoj destinaciji - domaćinima ostaje tek da potvrde saznanja gosta ili sugeriraju neko od drugih mjesta.
Naša je prednost ako smo dobro informirani o ugostiteljskoj ponudi u svojoj destinaciji, još veća ako preporuke možemo prenijeti zbog iskustva iz prve ruke
“Destinaciju ne biram zbog hrane, ali onaj čas kada rezerviram, počinjem razmišljati gdje jesti i koje specijalitete probati. To uključuje i lokalna vina, pivo i aperitive. Ne idem nužno na najskuplja mjesta, ali sam spreman potrošiti na nešto posebno…”, tvrdi jedan turist iz Amerike.
Brojke to jasno pokazuju - 81% turista očekuje da će u odabranoj destinaciji uživati u lokalnoj hrani. Zato blizina restorana s jedinstvenom ponudom, bilo da se radi o visokoj kuhinji i čuvenom ugostiteljskom objektu ili obiteljskom bistrou, može biti prednost naše ponude smještaja i dodatan motiv za odabir turista. Ujedno podržavamo kolege ugostitelje i pospješujemo umrežavanje na lokalnoj razini što je osnova održivog razvoja destinacije. Preporučimo kvalitetu, podržimo poduzetnike u svom mjestu i dobit ćemo zadovoljne goste.Hrana možda nije osnovni motiv za odabir destinacije, ali je čest motiv za vraćanje. Jednom kad se kuša nešto savršeno, teško se ta aroma zaboravlja, pa se rado vraćamo mjestima na kojima smo nepcem otkrili nešto jedinstveno