Jako smo se potrudili i opisali u svojim oglasima sve što nudimo, a upita i rezervacija nemamo pa nemamo? Vrijeme je da prestanemo nabrajati dodatke ponudi i privučemo pažnju gostiju uz kreativno oglašavanje smještaja
Mnogi će se namrštiti na naslovnu tezu i odmahnuti rukom. Više nije dovoljno ovo, nije dovoljno ono… Što bismo sve trebali ponuditi gostima da budu zadovoljni? Skinuti zvijezde s neba?!
Činjenica je da je u turizmu, kao uostalom i u životu, jedina stalna samo mijena. Pružanje usluge smještaja u domaćinstvima stalno raste i odlazi stazama koje se trudimo slijediti kako bismo bili konkurentni na tržištu i ugodili svojim gostima. Kada tu praksu usvojimo, shvatimo brzo da i ne traži puno napora
Negdašnji luksuz, danas je standard ne samo u turizmu, već i u stanovanju. Klima-uređaji, Wi-Fi pristup, samo su dio dodataka bez kojih je danas ponuda turističkog smještaja nezamisliva. Još jučer su tek rijetki nudili te pogodnosti svojim gostima i njima se hvalili na svojim oglasima smještaja. Sutra će standard možda postati neke značajke pametnog stanovanja, ugradnja pametne brave, daljinsko upravljanje klima i drugim uređajima u smještaju, i slično.
Onako kako se standardna ponuda razvija, tako bismo trebali mijenjati i svoje opise smještaja. Koliko ima smisla nabrajati u tekstovima na našim web stranicama ili postovima na društvenim mrežama da ne naplaćujemo korištenje ručnika ili klima-uređaja? Jer to se već očekuje od nas i nezamisliva je drugačija smještajna ponuda.
Naši oglasi smještaja i tekstovi na vlastitim web stranicama i stranicama internetskih oglašivača smještaja sadrže opise destinacije ili ključne točke od interesa u destinaciji koje vrijedi posjetiti.
U današnje vrijeme kada su sve informacije lako dostupne i pretražive, opis destinacije koji se može pronaći bilo gdje na webu je jednostavno suvišan, troši naše vrijeme i vrijeme našeg potencijalnog gosta.
Većina turista je već istražila atrakcije u destinaciji a prije potrage za smještajem. Teško da ćemo im u svojim opisima destinacije otkriti nešto što već ne znaju. Osim ako ne ispričamo priču na originalan način.
Nitko ne zna bolje lokalne priče od nas domaćina. Naravno, pričamo o domaćinima, ne rentijerima koji tek posjeduju nekretninu za najam u nekom mjestu kojem ne pripadaju. Te priče koje znamo i koje možemo ispričati svojim gostima nas čine posebnima, a našu smještajnu ponudu privlačnijom gostima
Zaboravimo legende i mitove koji se također mogu pronaći na internetskim prostranstvima. Što se u našem mjestu događalo prošlog ljeta? Postoji li neka simpatična priča s prošlogodišnjim gostima? Ako imate knjigu dojmova gostiju, vrijeme je da izvučete iz nje neke pozitivne reakcije gosta i oko njih ispletete priču za svoje opise smještaja ili postove na društvenim mrežama. Ako nemate knjigu dojmova gostiju, vrijeme je da je osmislite.
Opis smještaja mora biti priča. Priča čiji dio će turist poželjeti biti. Nitko ne želi biti brojka - suhoparnim nabrajanjem opreme smještaja ne opisujemo jedinstvenost našeg objekta. A jedinstveni svi jesmo. Nismo svi dobri u pisanju i pričanju priča. Ali možemo naučiti kako osvježiti tekstualne dijelove oglasa smještaja i ispričati priču gostima na svojim promotivnim kanalima.
Za početak, ostavimo kvačicama u kućicama na oglasima i fotografijama da pričaju o tome što sve u našoj smještajnoj ponudi ima. Fokusirat ćemo se na ono što nudimo, a ne možemo objaviti turistima kroz ponuđenu formu oglasa.
Je li naš objekt na osami? Veže li se uz njega neka pozitivna priča? Možda je obnovljena djedovina ili duga tradicija turističkog domaćinstva? Nudimo li nešto izvan okvira, nešto što malo tko u našem mjestu ili uopće ima?
Razmislimo, stavimo na papir sve što imamo, prekrižimo ono što imaju svi i raspišimo ono preostalo. Oko pisanja sjajnih opisa smještaja i postova na društvenim mrežama može nam pomoći i ChatGPT, besplatan i koristan alat dostupan svima.
Ključan sastojak za pričanje dojmljivih priča u turizmu je kreativnost. Kreativnost imamo svi. Samo je moramo osloboditi kroz eksperimentiranje, riskiranje, kršenje ponekog pravila, rješavanje straha od pravljenja grešaka i zabavu
Ne moramo gostima sinuti zvijezde, već im prikazati jedinstvenost naše ponude kako bi se i oni osjećali jedinstvenima jer su upravo nas pronašli u morima sličnih oglasa.