Pelješac bilježi 10% više turista u rujnu ove, nego u istom mjesecu 2019. godine. Pelješčani to sigurno mogu zahvaliti mostu, ali nije samo jača prometna povezanost zaslužna. Već dvije godine, četiri poluotočne turističke zajednice surađuju i stvaraju uzbudljive projekte
Orebić, Trpanj, Janjina i Ston. Četiri su to turističke zajednice koje su svoje snage udružile u prosincu 2022. godine u organizaciji manifestacija i razvoju outdoor ponude na Pelješcu. Da ta suradnja rađa plodove, svjedočimo proteklih dana kada je svjetlo dana ugledala tiskana karta brdsko-biciklističkih (MTB) staza. Nastala je u sklopu projekta razvoja outdoor turističke ponude kojom Pelješčani nastoje produljiti sezonu.
Još prošle godine je objavljena interaktivna karta Pelješca s ucrtanim pješačkim, planinarskim i biciklističkim rutama poluotoka. U izradi tiskane karte s rutama za outdoor aktivnosti na Pelješcu sudjelovali su stručnjaci - voditelj projekta Goran Šepić kao iskusni planinarski i biciklistički vodič, Marin Čotar (Potencijal cikloturizma je veliki, samo to trebamo dobro upakirati i prodati) i Alen Paliska, dizajner i organizator najznačajnijih biciklističkih utrka u Hrvatskoj.
Tiskana karta prikazuje osam pješačkih i pet kružnih biciklističkih (MTB) staza. Svaka staza je opisana fotografijama i tehničkim podacima koji uključuju duljinu, težinu i vrstu podloge. Uz navedene staze, na karti su prikazani i planinarski putevi Pelješca.
Koliko su atraktivne te staze i putevi, te kakva iskustva nude, možemo provjeriti i na Peljesacoutdoor.hr. Sljedeći korak u razvoju i promociji outdoor aktivnosti na Pelješcu je izrada brdsko-biciklističke i pješačke signalizacije.
Suradnja turističkih zajednica sa stručnjacima koji već niz godina intenzivno rade na promociji ponude aktivnog turizma u Hrvatskoj, nije plod slučajnosti. S Pelješca poručuju da žele svojim gostima osigurati autentično iskustvo i doživljaj poluotoka kroz aktivnosti na otvorenom. Iako je naglasak na ponudu u pred i post sezoni, ovaj proizvod je namijenjen gostima koji putuju bilo kada u godini i kojih je sve više i u zimskim mjesecima.
Pelješki most se već pokazuje kao stimulans za statistike noćenja mjesta na poluotoku pa su sve turističke zajednice prijavile veći promet i gostiju i prihoda nego u 2019. godini. Na Svjetski dan turizma 27. rujna, ovdje je boravilo 3500 gostiju što je 10% više nego u pretpandemijskoj rekordnoj godini.
No, nije samo most zaslužan, iz godine u godinu, turistička ponuda na Pelješcu jača pa je rujan rezerviran i za Ston Wall maraton i ekološke akcije, a Dan otvorenih vrata peljeških podruma smiješi nam se u prosincu.