S kojim se izazovima u poslovanju susreću svi domaćini, bez obzira gdje pružali uslugu smještaja?
Otprilike 30-ak tisuća objekata za kratkoročni najam u Hrvatskoj registrirano je na Booking.com-u. Pridodamo li toj brojci još 70-ak tisuća apartmana i kuća za odmor koje se oglašavaju na stranicama drugih internetskih oglašivača, stići ćemo do vrtoglave brojke naših konkurenata - domaćina u borbi za svakog gosta.
Dok kišica rominja pod kasnoproljetnim nebom, jasno nam je da sezona neće biti lagana. Rezervacije se izmjenjuju su otkazivanjima jednako brzo kao i vremenske prilike pod prozorima. Pet je poslovnih izazova koje dijelimo s drugim domaćinima, uspješnost sezone ovisit će koliko smo vješti u njima.
Pozitivna komunikacija s gostom je ključna. Gosti današnjice žele brze informacije i domaćine koji su u svakom trenutku spremni ponuditi konkretne odgovore.
Prema podacima Airbnbija, oko 50% domaćina (a njih na stranicama ove internetske platforme ima oko 6 milijuna) odgovara u roku od jednog sata
Među njima je i puno hrvatskih iznajmljivača. “Tko prvi njemu djevojka”, stara je izreka primjenjiva i u našem poslovanju - brzi odgovori su ključni za realizaciju i zadržavanje rezervacija.
Trenutna i učinkovita komunikacija s gostima jedan je od najvećih izazova s kojima se suočavaju domaćini jer biti stalno na raspolaganju nije jednostavno. Dobro je imati i unaprijed pripremljene odgovore kako bismo ih jednostavno mogli personalizirati pa potencijalnim gostima pružiti konkretne odgovore.
Određivanje cijena koje su konkurentne na tržištu u svakom trenutku je umijeće i nije nimalo jednostavan dio posla. I previsoka i preniska cijena odbija goste, s tim da s niskim cijenama riskiramo neisplativost poslovanja.
U današnje vrijeme, fleksibilne cijene su poželjne. Trendovi na tržištu se brzo mijenjaju pa na cijene utječe više faktora - od potražnje do dodataka ponudi smještaja. Prihvatljiva cijena jučer, možda neće biti sutra, pa je važno osluškivati tržiti i biti spreman na korekciju cijena noćenja, bilo da se radi o dizanju i spuštanju cijene ovisno o interesu turista.
Cijene čišćenja su podivljale, majstora ni za lijek - takva situacija nije samo karakteristična za naše krajeve - i drugdje u svijetu se domaćini suočavaju s nestašicom radne snage i visokim naknadama za poslove čišćenja, popravaka i održavanja objekata.
Radimo li to sve sami, u prednosti smo u odnosu na one domaćine koji moraju angažirati vanjske suradnike
I uz suvremene channel manager alate, kao i kada surađujemo s jednim internetskim oglašivačem smještaja, brzo usklađivanje kalendara raspoloživosti je ključno kako ne bi dolazilo do overbookinga, odnosno, dvostruke rezervacije smještaja.
To je noćna mora svakog domaćina i rijetki su oni kojima se nije bar jednom dogodila. Može se zbiti iz različitih razloga, ali jedno je sigurno: neugodno je, neprofesionalno i sigurno neće rezultirati pozitivnim recenzijama. Zato je važno odmah po realizaciji rezervacije provjeriti sve kalendare zauzetosti i, po potrebi, korigirati dostupne datume.
Suradnja s globalnim internetskim platformama za rezervaciju turističkog smještaja je za većinu nas neizbježna. Provizije su visoke, uvjeti promjenjivi, i to su najznačajniji razlozi zbog kojih nam je svima cilj povećati udio direktnih rezervacija. Direktne rezervacije su cjenovno povoljnije pa time privlačnije gostima, a mi ne moramo plaćati skupe provizije niti PDV na proviziju.
Kako povećati broj rezervacija bez posrednika, oduvijek je bio izazov svim pružateljima usluga u turizmu. Uspješnije je ono poslovanje koje ima veći udio izravnih rezerviranja. I tu, naravno, moramo uzeti u obzir svoje troškove, kao što su vrijeme provedeno na društvenim mrežama i u odgovaranju na upite za smještaj, izrada i održavanje vlastitih web stranica.
Ukoliko smo uspješni u savladavanju ovih 5 izazova, utoliko možemo računati na uspješnu turističku sezonu i veće prihode od turizma. Potopiti nas neće ni kiša.