Aktualno
1 25K

Fiskalizacija za iznajmljivače pred vratima?!

Iako se uvođenje fiskalizacije za paušalne obrte od 1. srpnja 2017. već mjesecima objašnjava po medijima, na konferencijama i u priopćenjima, i dalje dobivamo upite domaćina odnosi li se ta obveza i na njih. Ne, ta se obveza ne odnosi na iznajmljivače smještaja - fizičke osobe, ali obuhvaća iznajmljivače obrtnike paušaliste

Fiskalizacija je skup mjera kojima se provodi nadzor nad prometom gotovinom. Iako većina nas gotovinom smatra samo fizički novac, odnosno papirnati i kovani novac, sukladno Zakonu o fiskalizaciji u prometu gotovinom, gotovinom se smatraju i kreditne ili debitne kartice, čekovi i sve ostalo što nije plaćanje na transakcijski račun banaka.

Fiskalizacija je uvedena 2013. kako bi Porezna uprava učinkovitije i brže mogla nadzirati gotovinski promet u RH. Model fiskalizacije kakav je danas kod nas, prepoznat je i van granica Hrvatske, pa tako naši stručnjaci provode fiskalizaciju i u državama članicama EU, primjerice u Češkoj.


Fiskalizacija računa za obrtnike paušalce

Prema izmjenama i dopunama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 115/16) koje su izglasane krajem prošle godine, ukida se kategorija `mali fiskalni obveznik´, a obrtnici paušalci postaju obveznici fiskalizacije poslovanja.

Podsjetimo se - paušalci su oni porezni obveznici čiji se dohodak oporezuje paušalno, periodički i u određenim obrocima sukladno Zakonu o porezu na dohodak.
 

Obrtnici mogu plaćati porez na dohodak paušalno ako ne prelaze propisani prag prihoda i nisu u sustavu PDV-a. U ovoj godini taj prag iznosi 230.000 kuna, dok će u 2018. godini biti podignut na 300.000 kuna.

`Mali fiskalni obveznici´ su oni porezni obveznici koji ostvaruju niže prihode i koji se mogu oporezivati paušalno. Taj status su koristili frizeri, taksisti, neke samostalne djelatnosti i drugi različiti obrtnici.

Od 1. srpnja 2017. godine, svi će oni morati uvesti postupak fiskalizacije izdavanja računa putem elektroničkih naplatnih uređaja sukladno članku 16. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 133/12 i 115/16). Svaki račun, koji se naplaćuje sredstvima koja se prema navedenom Zakonu smatraju gotovinom, mora se preko internetske veze dostaviti Ministarstvu financija, tj. Poreznoj upravi na ovjeru.

Od 1 srpnja, obveznici fiskalizacije postaju:

1. fizičke osobe obveznici poreza na dohodak po osnovi samostalne djelatnosti prema odredbama Zakona o porezu na dohodak (obveznici vođenja poslovnih knjiga i paušalisti) te

2. pravne i fizičke osobe koje se smatraju obveznicima poreza na dobit prema Zakonu o porezu na dobit za sve djelatnosti za koje je, prema odredbama posebnih propisa, obveznik izdavanja računa za isporuku dobra ili obavljene usluge.
 

Iako fizičke osobe iznajmljivači ulaze u kategoriju `malih fiskalnih obveznika´, izuzeti su od najnovijeg vala fiskalizacije jer nisu obveznici poreza na dohodak po osnovi samostalne djelatnosti, već ostvaruju dohodak od imovine.


Skuplje poslovanje za oko 15.000 obrtnika

Osim Porezne uprave, nadzor fiskalizacije će odsada moći provoditi i Carinska uprava. Predviđene su drastične novčane kazne - od 5000 do čak 500.000 kuna za obveznike fiskalizacije te od 1000 do 50.000 kuna za odgovorne osobe - uz zabrane rada na 8 dana ako se uoče nepravilnosti u radu.

Za ispravnost fiskalne blagajne odgovaraju obveznici, ali i proizvođači i serviseri programa. Osim brojih tvrtki koje nude uslugu fiskalizacije, isto nude i domaći telekomi po cijenama od 100 do 200 kuna mjesečno.
 

Od 1. srpnja, fiskalizacija poskupljuje poslovanje za još oko 15.000 malih obrtnika - među njima jesu i iznajmljivači, ali samo oni koji posluju kao obrtnici

Od 1. srpnja 2017. godine, svi obveznici fiskalizacije su dužni dostaviti podatke o poslovnim prostorima te o proizvođaču, odnosno održavatelju, softverskog rješenja elektroničkim putem preko e-Porezne prije slanja prvog računa. Stari obveznici fiskalizacije koji su navedene podatke već dostavili XLM porukama, iste moraju potvrditi do 31. srpnja 2017. također elektroničkim putem preko servisa e-Porezna.

Uvezana knjiga računa, ovjerena u Poreznoj upravi se može i dalje koristiti samo u slučaju kvara elektroničkog uređaja ili nemogućnosti uspostave internetske veze s PU. Tvrtke koje provode fiskalizaciju nude i različita cloud rješenja i fiskalne blagajne koje omogućuju izdavanje računa i kada je internetska veza u prekidu, a računi će biti fiskalizirani s uspostavom veze. Ako blagajna popuno prestane raditi, račun mora biti upisan u fiskalni paragon te u roku od 48 sati prepisan u fiskalnu blagajnu.

Iz Porezne uprave poručuju obveznicima da se, u slučaju bilo kakvih nedoumica ili nejasnoća, jave i nadležnu ispostavu PU sukladno svom prebivalištu ili boravištu.


Nismo više obvezni voditi popis gostiju

Tako je nešto više od 74.000 privatnih iznajmljivača koliko ih bilježi sustav eVisitor, zasad pošteđeno fiskalizacije računa i troškova nabavke elektroničkih uređaja i usluga fiskalizacije.
 

Uvođenje eVisitora, donosi još jednu poštedu domaćinima - nismo više obvezni voditi popis gostiju ako upisujemo sve goste u navedeni sustav.

Prema Pravilniku o načinu vođenja popisa turista te o obliku i sadržaju obrasca prijave turista turističkoj zajednici (NN 126/15), popisom gostiju smatra se i popis turista iz eVisitora.
Izjava o odricanju od odgovornosti
Spremi

Dani hrvatskog turizma 2024. u Opatiji

Bizarne turističke atrakcije: Kako je ova ogromna WC školjka pretvorena u zanimljiv muzej?

Digitalizacija uspjeha: OTA Sync rješenje štedi novac i vrijeme

Zašto su sive garniture za dnevni boravak odličan izbor za svaki interijer?

​Koje europske zemlje ostvaruju najveće prihode od turizma?

​Fotografiranje apartmana: Zašto je važno angažirati profesionalnog fotografa?

Mala ulaganja u nekretninu za iznajmljivanje koja mogu učiniti veliku razliku

Kako gostu poslati račun za smještaj iz Apartmanija.hr korisničkog sučelja?

1 komentara Uključi se u raspravu
Zvonko i Vesna - Metajna 11.05.2017 10:42
Smatram da bi bilo najpoštenije u odnosu Država : mali iznajmljivač, svih fiskalizirati. A evo zašto to još ne ide. Porezna tj. Država ima izračune i projekcije kada je nešto u njenom interesu. Zna kako bi 75.000 iznajmljivača, imalo pravo na osnovni benefit koji se nudi fiskalnima a to je oslobađanje dijela ili sveg poreza, s obzirom na investiranje u modernizaciju ili trošak tekućih održavanja. Npr. sada aktualna izmjena, samo krovova od salonita. 5000, 8000,10000 / objektu? Pa to je nekima pola ili više od bruto prometa. Druge godine slijedi vanjska stolarija, namještaj, novi tv, klime, madraci, fasada, vodo instalacije itd. Osobno, za svaku sezonu upucam prosječno oko 5000€ od čega je 1000 PDV ničim povlašten. Inače sami naši objekti, gradnjom su državi donijeli 25 PDV kasnije porezi na istu dok postoji, od ulaganja u nekretninu, 50.000 - 500.000€. Dakle, paušal nije slučajno takav. Donosi, a država nas ničeg ne oslobađa kao one u fiskalizaciji.
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

`Povežimo se horizontalno za jači i raznolikiji obiteljski smještaj´

Što iznajmljivač mora imati u apartmanu i koji su noviteti kod kategorizacije smještaja

Popularno: