Još u ožujku 2021.
Europska komisija je objavila rezultate istraživanja o
utjecajima pandemije COVID-19 na ponašanje potrošača. Početkom ove godine, jednako istraživanje je objavila američka tvrtka
5WPR za tržište SAD-a, a rezultati su gotovo istovjetni - pandemija je značajno utjecala na ponašanje kupaca na dva kontinenta i zasad nema znakova da ćemo se vratiti na staro.
Staro normalno je nešto što priželjkujemo (i čemu se vraćamo) u mnogim segmentima života kad su u pitanju bezbrižni dani prije širenja opake zaraze, ali što se potrošačkih navika tiče, promjene koje je pandemija izazvala možemo ocijeniti samo pozitivnim riječima.
Pandemija je potakla svijest o načinima na koje trošimo svoj novac i u kojoj mjeri to činimo
Rezultati oba navedena istraživanja su pokazali da kupci sve više kupuju lokalno i tako pružaju podršku malim i lokalnim proizvođačima. Pri kupovini biraju “zelenije” proizvode, ne toliko skupe BIO etiketirane, već dugotrajnije za što su ipak spremni platiti više.
38% ispitanih je izrazilo zabrinutost oko rasta troškova života, a 42% zbog globalne situacije odgađa velike odluke o kupnji.
71% ispitanih kupuje online, često i zato što su proizvodi malih lokalnih trgovina dostupniji na internetu, nego u trgovinama koje su blizu stanovanja kupaca
56% izjavljuje da ih brine utjecaj kupovine na okolišna pitanja, 67% će kupiti proizvode koji su bolji za o
čuvanje okoliša, a čak 81% manje ili više redovito kupuje domaće proizvode ili one od lokalnih proizvođača.
Utjecaj inflacije na ponašanje kupaca
Iako još nije u punom zamahu, utjecaj inflacije na ponašanje je već sada prijavilo 97% kupaca. Promijenili su se prioriteti pa se sad gotovo svugdje više troši na hranu (56%), potom gorivo (43%), troškove stanovanja (29%) i zdravlje (18). Najniže na listi prioriteta su se našli
uređenje doma (8%), putovanja (7%) i rekreacija (7%).
No, prema
Yahoo Finance,
inflacija zasad nije usporila rezervacije. Područje turizma i putovanja još uvijek obilježava veliki optimizam - broj rezervacija raste, ali su one kraće, odredišta su poznata ili bliža.
Što nove navike kupaca znače za turizam?
Mnogi su u pandemiji po prvi put kušali čari
online kupnje, a tako i rezerviranja smještaja. Paradoksalno, pri tome nije narasla popularnost mega servisa i velikih internetskih agencija, već malih pouzdanih partnera koji omogućavaju
direktan kontakt s vlasnicima smještaja i pružateljima turističkih usluga, kao i dizajniranje personaliziranog doživljaja.
Local experience se cijeni više nego ikada, a tko bolje poznaje lokalne vrijednosti i običaje od lokalaca samih, domaćih agencija i pružatelja usluga
Turisti će i ovu godinu radije birati male ruralne sredine za svoj odmor i manja mjesta u kojima ipak mogu pronaći povoljnije
cijene smještaja, nego u poznatim destinacijama, i uživati u lokalnoj hrani, običajima, upoznati život lokalaca kroz usluge domaćih malih agencija i poduzetnika.
Ipak, goste nećemo privući nižim cijenama, već iskrenom pričom koju ne pričamo samo svojom uslugom smještaja, već u suradnji s drugim poduzetnicima iz našeg mjesta uz promociju čari čitave naše destinacije. Goste ćemo privući daškom tradicije, zrnom modernog pristupa gostoprimstvu i mrvicom pažnje zbog koje će svaki gost dobiti točno ono što je od odmora tražio - jedinstven doživljaj vrijedan svakog potrošenog novčića.