Vjerujete da sve radite odlično, a ipak rezevacija nema? Bacite oko na ovih 10 savjeta pa provjerite možete li ipak nešto popraviti i tako povećati broj zadovoljnih gostiju i rezervacija vašeg smještaja
Svi mi, koji se bavimo turističkom djelatnošću, moramo shvatiti da radimo u uslužnoj djelatnosti i da zarađujemo od te djelatnosti.
Ako ste privatni iznajmljivač, vjerojatno ste imali mnogo susreta s gostima, onih ugodnih, no isto tako i onih manje ugodnih, kako za vas tako i za gosta.
Da bi vaši gosti bili zadovoljniji, a vaši apartmani više popunjeni, pripazite na neke stvari kako bi poboljšali svoj odnos prema gostima i sredili svoje apartmane te njihovu prezentaciju na internetu. To će u konačnici povećati vaš profit ako sve dobro radite, a gosti će vas hvaliti i rado preporučiti svojim prijateljima.
Ovdje ne mislim na to da se prema gostima odnosite kao da su vam djeca, pozivate ih na popodnevni čaj ili im se smješkate kao da ćete ih oteti i prodati u roblje. Dobro, poziv na čaj je u nekim slučajevima i prihvatljiv, no ovo sa smješkanjem nemojte ni u kom slučaju pokušavati.
Često vas gosti kod ulaska u apartman pitaju za dobar restoran ili suvenirnicu. Potrudite se saznati koji su dobri restorani u vašoj okolini te neka mjesta koja bi mogla zanimati goste poput lokalnih znamenitosti, suvenirnica ili mjesta za izlaske
Nemojte biti skeptični, probajte se staviti u situaciju gosta koji je prvi puta u vašem gradu i ne zna ništa o njemu. Dobar savjet svatko će znati cijeniti, vodite računa o tome. Također, ako je gostima potrebna pomoć u vezi nekog dogovora, prijevoza i slično, pokušajte im pomoći ako možete. Zapamtite da vi ovu zemlju poznajete bolje od njih, iskoristite to.
Nakon što gosti odu iz apartmana, oni više nisu vaša briga. Krivo!
Ako želite da vam se gosti vrate dogodine, pobrinite sa da zadovoljni odu. Kada su otišli, pošaljite mail zahvale i preporučite se za buduće kontakte. Mnogi gosti se godinama vraćaju na isto mjesto ako su zadovoljni. Vama to znači mnogo jer ćete, osim stalnog bookinga, imati i goste koje poznajete, s kojima već imate neki odnos.
U follow up mailu gostu za sljedeću godinu napomenite popust ako ste ga spremni ponuditi i zahvalite za provedeno vrijeme kod vas, no ne budite naporni.
Kada komunicirate s gostima putem maila, oni su često puni pitanja. Potrudite se odgovoriti na njih iako vam se često ne da pisati iste stvari svima, od kojih većina neće ni rezervirati kod vas. Koristite predloške u mailu i skratite si vrijeme odgovora, no nemojte biti šturi i osorni.
Kvalitetna e-mail komunikacija je presudna gostu za izbor apartmana, na temelju toga on donosi odluku pa se potrudite. Pozitivna komunikacija s gostom je ključ vrata uspjeha.
Izbor agencija i stranica za oglašavanje smještaja na internetu vrlo je važan, ne samo da vam poboljša booking, nego i zbog vaše reputacije na internetu.
Kako vam dobre recenzije na mogu povećati ugled, to isto vrijedi za loše recenzije koje vas mogu desetkovati na internetu. Isti princip se može primijeniti na izbor agencija. Pripazite na ugovorne obveze s agencijom kako se ne bi dogodilo da gost u konačnici ne bude zadovoljan i obratite pažnju na ona sitna slova koja obično ne čitamo sve dok nije kasno.
Dobre agencije ne samo da će povećati broj rezervacija u vašem objektu nego će se i gosti osjećati bolje kad znaju da je agencija preko koje su došli kvalitetna
Taj izbor ovisi samo o vama, zato nemojte sklapati ugovore sa što više agencija ako niste sigurni u njihovu kvalitetu.
U svakom poslu ima loših trenutaka, propusta i nezadovoljstva. Ako je gost nezadovoljan, bilo to opravdano ili ne, vaš je zadatak pobrinuti se da se taj problem riješi.
Bez obzira tko je u pravu, shvatite da je gost uvijek u pravu, čak i kada to nije. Neki problem, koliko god on banalan bio, gostu u tom trenutku može biti od velikog značaja, a vaš pristup rješavanju istog može biti od presudne važnosti za zadovoljstvo gosta.
Jer zadovoljan gost će svoje iskustvo ispričati trojici prijatelja, a nezadovoljan petnaestorici
U svijetu društvenih mreža ti brojevi se multipliciraju i mogu imati veliki utjecaj na vašu reputaciju.
Pokloni gostima tema su mnogih rasprava. Neki to rade, neki nikada nisu, no nije stvar samo u poklonu jer je on često sitnica. Stvar je u gesti da ste se vi potrudili napraviti ili kupiti nešto što ćete pokloniti gostu.
Ako se odlučite za poklone, obratite pažnju da oni budu prikladni te da ih gost na neki način upamti. Jer ako poklanjate upaljače, svi znamo gdje će u konačnici završiti, osim ako se radi o Zippo primjercima, što mislim da nije slučaj ovdje.
Svaki apartman zahtjeva održavanje kako bi bio u najboljoj formi za sezonu. Nekad je to samo svježe bojanje zidova, no nekad je potrebno ući malo dublje u džep kako bi apartman bio pristojan. Kod ovoga se vodite jednostavnom računicom. Da ste vi gost i da morate platiti cijenu koju tražite za taj apartman, biste li bili zadovoljni kada u njega uđete?
Osim važnih elemenata, poput čistih zidova, urednog namještaja i opreme koja tu mora biti, dodajte razne sitnice koje mnogo znače. Na primjer svi pijemo kavu, no koliko apartmana ima aparat za kavu?
Poneka slika ili zavjesa mogu imati veliku ulogu u uređenju, a besplatan internet za goste je danas postao potreba pa nemojte ni misliti da možete bez njega.
Da bi mogli nesmetano komunicirati s gostima, morate poznavati njihov jezik. Ne morate znati pričati tečno sedam svjetskih jezika, no naučite barem osnovne riječi i izraze na najviše korištenim jezicima.
Sami najbolje znate koji vam gosti najviše dolaze pa naučite barem neku riječ njihovog jezika. Komunikacija je vrlo bitna, pa poradite na tome.
Najbolji način je upravo kroz komunikaciju s gostima. Nemojte se sramiti ako ne znate neki izraz, već iskoristite maštu i pronađite neki drugi.
Fotografije su te koje prodaju na internetu. Na temelju njih gost odlučuje sviđa li mu se apartman i hoće li ga rezervirati. Dobre fotografije moraju imati mnogo svijetla i predstaviti apartman u pravom izdanju. Nemojte postavljati vaze i slike po apartmanu za slikanje, a kasnije to maknuti.
Potrudite se urediti apartman da se ne sramite njegovih slika
Uložite malo novca u kvalitetne fotografije, ta će vam se investicija zasigurno vratiti. Mnogi podcjenjuju značaj fotografije kod predstavljanja apartmana na internetu, no većina gostiju vam dolazi preko internet kanala pa zato morate imati dobru prezentaciju na istima, a osnova te prezentacije su upravo fotografije.
Dobre fotografije!
Još jedan važan detalj prezentacije na internetu. Da bi imali dobru web stranicu danas ne treba puno truda, a ni puno novaca. Osnovu u vidu kvalitetnih fotografija pretpostavimo već imate pa vam treba kvalitetna i reprezentativna web stranica. Ona je medij preko kojeg potencijalni gosti saznaju sve informacije o apartmanima, gradu i uvjetima rezervacije, te je vrlo važno imati vlastitu stranicu.
Ona mora služiti svrsi, a to je rezervacija apartmana. Zato ostavite se glazbe, raznih lepršavih animacija i ostalih elemenata web dizajna iz 90-ih godina te napravite ili naručite kvalitetnu web stranicu.
Dobra stranica mora biti jednostavna gostu, brza i puna kvalitetnih fotografija vašeg smještaja te mora sadržavati sve bitne informacije za gosta i rezervaciju. S cjenikom ili s cijenama na upit
Ovo su samo oni osnovni preduvjeti kako bi vaši gosti bili zadovoljni i vratili vam se dogodine. Odnos iznajmljivača prema gostu nije uvijek za pohvalu, a to je osnova da bi gost bio zadovoljan.
Taj odnos počinje prvim upitom gosta, a praktički nikad ne završava, ako znate što radite.
Važnost ujednačene cijene smještaja kroz sve prodajne kanale