Kroz cijeli proces privlačenja potencijalnog gosta i navođenja da iznajmi upravo naš smještaj, pazimo (ili bismo trebali paziti) na to da se gostu prezentira sve najbolje iz naše ponude i to na najbolji (ali realan) mogući način.
Web stranice su lijepo dizajnirane, fotografije profesionalno uslikane i ugodne oku, a tekstovi puni epiteta kao da su izvađeni iz bajke. Uglavnom trudimo se istaknuti najbolje što možemo u moru konkurencije i privući gosta baš na naša vrata.
Ali sav taj trud kao da je nestao i postao nebitan kada dođe na red
cjenik smještaja.
Gostu je
cjenik smještaja jedan od najvažnijih dokumenata koje prima od
iznajmljivača i upravo na temelju njega u većini slučajeva donosi konačnu odluku o tome hoće li potvrditi rezervaciju ili tražiti neku povoljniju/kvalitetniju opciju. Zato se i može iskoristiti za prikupljanje podataka novih potencijalnih gostiju uklanjanjem ili postavljanjem na
web stranice.
Nema te cijene smještaja, visoke ili niske, koju će gost olako shvatiti (čast iznimkama), i upravo zbog toga, kada vidi iznos kojeg mora platiti, brzo zaboravi na sve prekrasne riječi i fotografije s kojima je bio očaran trenutak ranije
Zato cjenik ima važnu ulogu u privlačenju potencijalnih gostiju, koja se ne bazira samo na povoljnim cijenama.
Problem cjenika noćenja
U praksi cjenici izgledaju poput računa HEP-a – dokumenti s nekom tablicom u sredini gdje su navedene cijene i par kontakt podataka! Takva monotona prezentacija, gostu najvažnije informacije u procesu iznajmljivanja, sigurno ne može biti dobra i od pomoći iznajmljivaču.
U trenutku pregledavanja cjenika, gost zaboravlja na sve detalje koji su mu bili ranije prezentirani i u glavi mu ostaju glavne stavke po kojima će donijeti zaključak o isplativosti određenog smještaja. To znači da od desetak dodatnih sadržaja koji iznajmljivača izdižu iznad konkurencije, gost možda uzme u obzir njih samo par. U tom trenutku gostu jedina razlika između “slabije” konkurencije i nas prividno ispada cijena!
Zbog toga bi bilo poželjno podsjetiti gosta na sve
dodatne pogodnosti koje se nude i zbog kojih je prikazana cijena zapravo isplativija od jeftinije konkurencije.
Kombinacija brošure i cjenika
Mi smo to odlučili napraviti izradom hibrida između cjenika i brošure. Kako su brošure i prikaz ponude, ono što obično privlači goste k nama, a cjenik ono što ih odbija, odlučili smo cjenik pretvoriti u svojevrsnu suptilnu brošuru.
Prazan prostor na cjeniku iskoristili smo za dodavanje fotografija koje ističu prednost našeg smještaja. Vrh cjenika smo iskoristili za promociju društvenih mreža i drugih servisa kroz koje nas gosti mogu bolje upoznati i istražiti našu ponudu, a centralni dio cjenika smo učinili življim dodajući malo toplih i živih boja umjesto standardnog sivila.
Usporedba starog i novog cjenika
Ovakvi cjenici su nam se toliko svidjeli (a koliko smo primijetili i gosti su s njima zadovoljni) da smo odlučili urediti i službene cjenike koji moraju biti u apartmanima na isti način, a nakon njih smo isti predložak iskoristili i za neformalne ponude koje šaljemo gostima u procesu iznajmljivanja apartmana.
Iako su cijene za sezonu već definirane, a cjenici poslani agencijama, još uvijek nije kasno da ih uredite za vlastite potrebe. To je manji i relativno brzo izvediv zahvat, a omogućit će svakom iznajmljivaču veće šanse i bolju kontrolu nad gostom u procesu iznajmljivanja smještaja što na kraju znači već broj noćenja.