Ideje i trendovi
1 8.5K

Gosti traže maksimalnu fleksibilnost politike otkazivanja

Polemike se vode oko politike otkazivanja - ostati pri svojim uobičajenim uvjetima ili malo popustiti gostima zbog neizvjesnih pandemijskih vremena?

O uvjetima povrata akontacije smo pisali već mnogo. Ima li gost pravo na povrat novca, kakva je politika otkazivanja i koji su uvjeti povrata akontacije za smještaj, ovisi o poslovnoj strategiji svakog pojedinog domaćina, pisali smo tada.

No, ovisi li politika otkazivanja baš isključivo o domaćinu ili ipak na nju utječu trendovi u rezerviranju smještaja?

Pandemija je promijenila mnogo toga, a tek godine pred nama će pokazati u kojoj mjeri i što je to točno promijenjeno zauvijek. U ovom trenutku možemo samo pogađati kako će izgledati budućnost putovanja.

Ali, možemo i sudjelovati, na svoj način i u skladu s vlastitim mogućnostima, u pokušajima što bržeg oporavka turističke industrije. Brži oporavak se potiče prilagođavanjem trendovima. Trend je, još od početka 2020. i pandemije, fleksibilna politika otkazivanja.
 

Jedino fiksno pravilo kod politike otkazivanja je da svaki gost mora biti upoznat s pravilima prije rezerviranja smještaja i uplate akontacije

Početak sezone 2020. je bio obilježen mnogim otkazivanjima rezervacija. Otkazivanje rezervacija u 2020. se popelo do čak 76% od početka travnja do kraja kolovoza, dok je u rujnu i studenom taj postotak bio nešto niži.

Otkazivanje rezervacija se pokazalo kao najveća muka iznajmljivača i agencija. Pokazalo se da na smanjenje stope otkazivanja utječe flekisibilnija politika uvjeta rezerviranja i otkazivanja rezervacije smještaja.
 

Fleksibilna politika otkazivanja puni kalendare rezervacija

Još u 2020. je postalo jasno da sa strogim stavom i čvrstim držanjem dosadašnje poslovne prakse nećemo napuniti svoje kalendare rezervacija. Već tada je 73% gostiju izjavilo da rezervira smještaj isključivo s felksibilnom politikom otkazivanja.
 

Većina gostiju želi platiti akontaciju - tako stječu sigurnost da će ih rezervirani smještaj dočekati, a polog je i svojevrsna obročna otplata troškova smještaja

No, kod plaćanja akontacije više ne žele pristati na pravila u kojima se ona vraća u cijelosti tek ako se otkaže 30 i/ili više dana od dolaska, što je bila uobičajena praksa politike otkazivanja prije pandemije.

Gosti žele akontaciju nazad čak i ako se oko putovanja predomisle (ili su spriječeni) u danima neposredno prije dolaska. Takva praksa nas stavlja u nezavidan položaj - teško je popuniti rupu u kalendaru rezervacija koja je nastala zbog otkazivanja u posljednji čas.


Novi datum dolaska umjesto povrata akontacije

Fleksibilna politika otkazivanja nudi i nove mogućnosti manipuliranja rezervacijama smještaja gostima. Bit će među njima onih koji će tražiti povoljnije opcije do posljednjeg časa, rezervirati drugdje i tražiti povrat novaca. Međutim, pristanemo li na felksibilnost politike otkazivanja, to ne znači isključivo da moramo vratiti akontaciju svim gostima.
 

Umjesto povrata akontacije, svojim gostima možemo ponuditi promjenu datuma rezervacije


Promjena datuma rezervacije je uobičajena praksa u situacijama kada gost ne može realizirati dolazak u rezerviranom terminu.


Uobičajene politike otkazivanja:
 

  • Nefleksibilna - nema povrata akontacije
 
  • 60-dnevna politika - 100% povrat kod otkazivanja 60 dana ranije, nakon toga nema povrata
 
  • 60/30 politika - 100% povrat kod otkazivanja 60 i više dana ranije, 50% do 30 dana ranije, u manje od 30 dana bez povrata akontacije
 
  • 30/14 politika - 100% povrat kod otkazivanja 30 i više dana ranije, 50% do 14 dana ranije, u manje od 14 dana bez povrata akontacije
 
  • 14/7 politika - 100% povrat kod otkazivanja 14 i više dana ranije, 50% do 7 dana ranije, u manje od 7 dana bez povrata akontacije


Posljednja i najblaža politika otkazivanja je, naravno, gostima najprivlačnija. Bilo koja od ponuđenih opcija može sadržavati odredbu da, recimo, umjesto povrata pola iznosa akontacije, gosti mogu odabrati drugi datum i preseliti svoju rezervaciju u vremenu. Pri tome im mi moramo ponuditi slobodne datume.

Uvođenje ovakve politike otkazivanja nam može pomoći da popunimo rupe u kalendaru rezervacija ili da popunimo termine prije i izvan sezone. Kod takve fleksibilnosti, moramo biti spremni i na fleksibilne cijene smještaja.

Fleksibilnost je očito termin na kojeg ćemo se morati naviknuti u poslovanju u turizmu, posebno kod iznajmljivanja smještaja. "Fleksibilnost je ključ za stabilnost", uzrečica je iz svijeta sporta. U neku ruku, i ovo je utrka, utrka za rezervacijama, opstankom i oporavkom pa vratimo svoju stabilnost kroz fleksibilnije prakse poslovanja u turizmu. 

Spremi

O ratu i turizmu, idućoj turističkoj sezoni i pomoći ljudima izbjeglih s ratom zahvaćenih područja

Turistički trendovi: Što je volonterski turizam?

Društvene igre u apartmanu: Zašto gostima trebate pripremiti društvene igre?

Raspored kuhinjskih elemenata: 9 najčešćih pogreški kod planiranja kuhinje

KVIZ UTORKOM: Podravina i Prigorje u 10 zagonetki koje opisuju raskoš naše kulturne baštine

Cijene turističkog smještaja u Hrvatskoj u prosjeku poskupile za vrtoglavih 30,8 posto

Kako poslati ponudu za smještaj iz Apartmanija.hr korisničkog sučelja?

Zidna ogledala: Top 10 savjeta za odabir idealnog ogledala za vaš dom

1 komentara Uključi se u raspravu
Zvonko i Vesna - Metajna 30.07.2021 22:48
Stara izreka kaže, gost je uvijek u pravu. Danas je to floskula i gost nije uvijek u pravu. Putovanaja su danas omogućena gotovo svima, na ovaj ili onaj način. Stasaju nove generacije skorojevića bez svekolike turističke kulture. Veliki broj takovih preživljava, ali za tzv. godišnji odmor i zimske ferije treba biti izvan kuće jer to je danas standard po cijenu dokazivanja kod sredine, radnog okruženja... Takovi otkazuju čim primjete nižu cijenu i za 1 €. Prevelika su naša ulaganja da bi se kockali s takvima. Taj rizik je preskup. Bookong.com pri tome ne gubi ništa, ovdje otkazano, ondje uplaćeno, Zakon velikih brojeva radi za njih i slične. Međutim, nas pojedince osakaćuje, bez akontacije kao garancije dolaska...
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Privatnost kao turistički proizvod i prilika za uzlet manje poznatih destinacija

​Opis nije popis - 10 kreativnih domaćina koji znaju kako opisati svoj smještaj

Popularno: