"Ako ste ograničeni budžetom, izaberite privatne apartmane, mnogo ih je u Hrvatskoj i poprilično su dobri...", savjeti su s
TripAdvisor-a, što bi u suštini značilo da su privatni apartmani,
sobe i kuće za odmor namijenjene onima plićeg džepa i tanjeg budžeta. Međutim, to nije uvijek tako, a raspon kvalitete i cijena za najam privatnog smještaja sve veći. Istra je čuvena po luksuznim vilama s bazenima, a ponuda smještaja vrhunske kvalitete raste po urbanim centrima i
otocima.
Privatni smještaj nudi mogućnost korištenja kuhinje i spremanja vlastitih obroka, uživanja u miru obiteljskih kuća, daleko od prebukiranih hotela i okolnih sadržaja. Privatni smještaj omogućava izravan kontakt s lokalnim stanovništvom i pogled u lokalne običaje, kulturu i način života.
Veliki hotelski lanci, pa i oni mali, natječu se u personalizaciji svojih usluga što im omogućava tehnologija.
Kako svakom gostu pristupiti na jedinstven način, prepoznavajući unaprijed njegove potrebe i želje? Kako osigurati lojalnost gosta i zadobiti njegovo povjerenje i preporuke? I u ponudi suvremenih hotela, lokalna gastronomija i proizvodi sve češće zamjenjuju standardnu hotelsku konfekcijsku ponudu, hoteli su sve manje hotelijeri, a sve više domaćini.
Hoteli se natječu koji će biti bolji u onome u čemu su domaćini zapravo najbolji. I kad nisu ograničeni budžetom, turisti biraju privatni smještaj zbog kontakta s domaćinom i fleksibilnosti koju im usluga izvan hotelskog sustava omogućava. Sve više turista želi poduprijeti lokalnu ekonomiju i uživati u opuštenosti privatnih apartmana i kuća za odmor, bez strogih hotelskih pravila.
Da bi bili bolji domaćini, hoteli koriste usluge stručnjaka i visoku tehnologiju. Da bi bili bolji, domaćini koriste iskustvo i tradiciju privatnog smještaja u Hrvatskoj.
Kako možemo osigurati gostu opuštenost uz kvalitetu usluge kakvu nude hotelske kuće? Što goste vole kod privatnog smještaja?
1. Prijava/odjava gosta u bilo koje doba dana
Prvi dojam je najvažniji, kažu, pa zašto taj dobar prvi dojam ne bismo osigurali tako što nećemo gostu nabijati nepotreban stres oko vremena dolaska u naš smještajni objekt. Iako nam se gotovo u svim sučeljima
internetskih oglašivača smještaja nudi mogućnost odabira roka za prijavu gosta, kao i za izlazak iz apartmana, gosti privatnog smještaja cijene fleksibilnost.
Jasno, potrebno nam je vrijeme za pripremu apartmana nakon izlaska jednih, a dolaska drugih gostiju. Međutim, sve je stvar dogovora s gostom i planiranja, radije nego ograničenja. Sjetimo se ljetnih gužvi na domaćim autocestama i graničnim prijelazima i budimo na raspolaganju gostima u slučaju nepredviđenih zastoja tijekom njihova dolaska. Ako ne možemo biti dostupni 24 sata, iskoristimo blagodati suvremene tehnologije poput digitalnog ključa i drugih "pametnih" rješenja za vlasnike apartmana.
2. Prijevoz do smještajnog objekta
Otočki iznajmljivači znaju kako je jedan od načina da se gosta nagovori na dolazak na otok, osiguran parking na kopnu i prijevoz do otoka i s otoka natrag na kopno. Takav prijevoz je uglavnom uračunat u cijenu, a otočani često surađuju i s lokalnim brodarima kako bi sve svoje goste dočekali na vrijeme i sigurno prevezli na otok, odnosno na kopno.
Gosti sve češće traže prijevoz od aerodroma ili kolodvora do apartmana i uštedjet ćemo im brigu ako takav prijevoz osiguramo, a troškove naplatimo kroz
cijenu smještaja.
3. Poklon dobrodošlice u apartmanu
Bilo da se radi samo o piću dobrodošlice ili o košarici s domaćim proizvodima, potreban je tek mali znak pažnje kako bismo razveselili gosta i osigurali njegovo zadovoljstvo. Uberimo smokve iz našeg vrta i ostavimo na stolu u apartmanu, ponudimo domaće ohlađeno bijelo ili rakijicu, vrećicu čajeva... Poklon ne mora biti skup - sve je dobro za dobro sjećanje na naše gostoprimstvo.
Goranska košarica je zamišljena kao poklon dobrodošlice gostima koji posjećuju Gorski Kotar, ali i kao suvenir iz naše najšumovitije regije
4. Preporuke aktivnosti u destinaciji
Uz poklon dobrodošlice, ostavimo gostu i preporuke što raditi u našoj destinaciji. Istina, većina gostiju već zna što može pronaći u našem gradu ili mjestu, a karte su nepotrebne pored
Google navigacije. Ali zato možemo otkriti gostu male lokalne tajne, gdje je najbolja riba s gradela, fini kolači i sladoled, plaža skrivena od pogleda (i
Google-a).
5. Netflix, HBO Go, Hulu, Amazon Prime, Pickbox...
Satelitska TV je odavno standard pri iznajmljivanju smještaja, a sve je uobičajenija
Smart TV koja omogućava pristup nekom od najčešće korištenih TV servisa s personaliziranim programima. Ova usluga će nam pomoći da izbjegnemo
nezadovoljstvo gosta u slučaju lošeg vremena ili uslijed bolesti, a čak će i gosti, koji neće koristiti TV, pogledati što im se nudi od zabave unutar apartmana. Navedene usluge su dostupne
online po cijenama već od 50-ak kuna mjesečno bez nema klasičnog ugovaranja pretplate, već se usluga može ukinuti u svakom trenutku.
6. Društvene igre za loše vrijeme na odmoru
Još nešto iz svijeta zabave i aktivnosti koje su rezervirane za boravak unutar četiri i zida, a za koje rijetko imamo vremena, osim kad smo na odmoru. Društvene igre, poput šahovske table s figuricama, špila karata ili neke maštovitije inačice koja ne traži neumorno iščitavanje pravila, sigurno će razveseliti goste, pogotovo ako putuju s obitelji i u društvu najmlađih.
7. Punjači i adapteri za goste
Iako većina gostiju nosi svoje punjače i adaptere, u strahu da ne ostanu odsječeni od svojih virtualnih svjetova, izuzetan znak pažnje je punjač i adapter u apartmanu na raspolaganju gostima.
8. Opremljena kuhinja u apartmanu
"U apartmanu su doslovno bile dvije čaše, dva tanjura i nekoliko komada različitog pribora!", komentar je gosta koji je očekivao kuhinju u kojoj će moći bez problema spremati raznovrsna jela. S obzirom na to da gosti biraju privatan smještaj zbog dostupnosti kuhinje, osigurajmo im dovoljno pribora za jelo i kuhanje.
Idealno bi bilo opremiti kuhinju i jednostavnim kućanskim aparatima, poput kuhala za vodu, blendera, miksera i slično. Posude ili vrećice za led, malen su trošak, a veliko olakšanje gostu. Napunimo ih vodom i ostavimo u zamrzivaču - ovim znakom pažnje ćemo otopiti srce i najhladnijeg gosta.
9. Tradicionalni začini u kuhinji
Sol, šećer, papar, različiti začini, posebice naši autohtoni, znak su pažnje koji neće ostati neprimijećen čak i ako gost ne namjerava kuhati u apartmanu. Osim koristi, začini mogu poslužiti i za dekoriranje interijera kuhinje, vijenac od lovorovog lišća ili stručak ružmarina će osvježiti prostor i ispuniti ga aromom Mediterana.
Začinsko bilje kao dekorativni element u kuhinji
10. Higijenske potrepštine za goste
Hotelski standard s mini pakiranjima sapuna i šampona možemo zadovoljiti uz minimum ulaganja. Napunimo raspršivače sapunom i šamponom, dodajmo mini pakiranje zubne paste ili štapića za uši. Potražimo sapunčić od lokalnog bilja za promociju domaćeg poduzetništva i lokalne tradicije iskorištavanja samoniklog bilja.
Dodacima svojoj smještajnoj ponudi istaknimo lokalne vrijednosti i promovirajmo domaće proizvođače.
11. Sušilo za kosu i glačalo za rublje
"Upomoć! Upravo smo stigli u Dubrovnik kako bismo ustanovili da nema pegle u apartmanu. Gdje da ju kupim?" - vapaj je turista s
TripAdvisor-a koji voli biti uredan čak i na svojem
godišnjem odmoru. I da, većina neće koristiti peglu na odmoru, ali je dobro da ju može pronaći u apartmanu za slučaj nužde.
12. Mogućnost pranja odjeće uz uslugu smještaja
Čak i ako nemamo perilicu u apartmanu, osigurajmo gostima uslugu pranja rublja kad im to odgovara, bilo u zajedničkoj prostoriji za pranje ili kroz kupone u lokalnoj praonici. Pranje je važno gostima koji ostaju dulje pa takva pogodnost može biti pozivnica da se vrate pod naš krov i dogodine.
TripAdvisor-ovi korisnici vole prati vlastito rublje pa je čak 67 % putnika izjavilo da radije biraju privatan smještaj zato što mogu prati svoje rublje kad god požele.
13. Ručnici za plažu u apartmanu
Gosti vrlo često pitaju osiguravamo li
ručnike za plažu iz vrlo jednostavnog i praktičnog razloga - veliki su i zauzimaju puno mjesta u koferu. Ručnici za plažu su veliko olakšanje onima koji će na plaži provoditi dane, a ako uz to dodamo i pokretni hladnjak ili sklopivi suncobran, dobit ćemo bezbrižnog i zadovoljnog gosta koji ostavlja zahvalne recenzije.
Ručnici i prostirke za plažu
14. Kiša, kiša, e pa što je
Kišobrani ili kabanice znače mnogo za goste koji bi iskoristili svaki trenutak za upoznavanje naše destinacije, a nisu računali na nepredvidive ljetne vremenske prilike. Pobrinimo se da gosti ostanu suhi i - zadovoljni našom uslugom.
15. Vrijednost za novac
Sve češće doživljavamo kako gosti traže popust, čak i u srcu sezone i za tek nekoliko dana boravka. Svojih cijena ćemo se pridržavati, ali nam se u nekim situacijama isplati ponuditi niže cijene, npr. za goste koji ostaju dulje ili za one koji su voljni popuniti rupu u kalendaru popunjenosti. Fiksne cijene hotela bez mogućnosti dogovora u slučaju duljeg boravka, čest su razlog zašto gosti koji dolaze na tjedan ili dva, radije odsjedaju u privatnom smještaju. Nezavisnost u formiranju cijena i mogućnost obračuna različitih popusta na cijene iz
službenog cjenika, čini nas konkurentnijim od hotela, a pomaže i popuniti rupe u našim kalendarima rezervacija.
Osim navedenog, gosti očekuju besplatan pristup internetu - to je već standard u domaćoj ponudi smještaja. Česti dodaci smještaju su roštilj, bicikli, SUP-ovi, stolni tenis ili nogomet, stol za biljar, bazeni, a domaćini su sve maštovitiji u smišljanju ponude protiv dosade uslijed lošeg vremena i u zamjenu za pozitivne ocjene gosta na našim internetskim stranicama. Svaka dodatna pogodnost i aktivnost koja je gostu na raspolaganju, naša je prednost u usporedbi s ponudom konkurencije.
Kakva su vaša iskustva s gostima, zašto su odabrali smještaj kod vas, što najviše traže i koje ih dodatne pogodnosti vesele?