Pokušali smo izračunati približnu zaradu privatnog iznajmljivača po noćenju kada plati sve troškove i poreze, uključujući i čišćenje po najnovijim basnoslovnim tarifama
U srpnju 2021. godine smo proveli anketu o praksama čišćenja apartmana u obiteljskom smještaju. Rezultati nisu iznenadili, samo 9% iznajmljivača je radije plaća vanjske usluge čišćenja nego da higijenu u smještaju održavaju sami.
10% iznajmljivača je izjavilo da čiste sami jer ne uspijevaju pronaći vanjske suradnike. U međuvremenu se taj postotak popeo na 10% pa sad 71% domaćina samostalno čiste svoje objekte.
Hoće li se taj postotak još povećati ovu godinu s obzirom na manjak radne snage koji diže cijene čišćenja do neslućenih visina?
Prema iskustvima kolega, satnica čišćenja turističkog smještaja trenutno dostiže i 20 eura
Što je destinacija popularnija i manja, to je cijena čišćenja viša, jer upravo u takvim mjestima je sve manji broj dostupnih radnica/radnika koji pružaju usluge čišćenja. Onaj osnovni ekonomski zakon da potražnja uvjetuje cijenu ponude, ovdje se vrlo plastično ocrtava - sve skuplje su cijene čišćenja.
Malo je područja u životu koje ne možemo opisati brojkama, poslovanje bez računa je osuđeno na propadanje. Pokušali smo otprilike izračunati koliko jednom prosječnom iznajmljivaču paušalcu koji renta apartman za 4 osobe na moru, u manjem mjestu gdje je popunjenost oko 90 dana, pri čemu postiže cijenu u srcu sezone od 85 eura za noćenje, ostane kad plati sve + vanjske usluge čišćenja.
Troškovi iznajmljivača:
Provizija internetskog posrednika pri punjenju smještaja (npr. B.com) = 15% = 12,75 eura
PDV na proviziju = 25% od iznosa provizije = 3,19 eura
Trošak čišćenja = 15 eura po smjeni gostiju
Uzmimo da je prosječna cijena sata čišćenja 15 eura, premda se već na mnogim mjestima traži više. Prosječna duljina boravka u Hrvatskoj je oko 5 dana pa bi trošak po noćenju iznosio oko 3 eura. Trošak posredovanja ukupno iznosi 15,94 eura, kada mu pridodamo trošak čišćenja, naš fiktivni domaćin šjor Lancun, iznajmljivač iz Gornjeg Prekrasnog, je na 76 eura.
Odbit ćemo sada procijenjene troškove režija, potrošnog materijala, održavanja objekta i poreznih davanja.
Recimo da su mjesečni troškovi režija oko 100 eura, troškovi potrošnog materijala 50, a porezna davanja za 4 ležaja (godišnji paušal (oko 200 eura), turistička pristojba (oko 200 eura) i članarina (24 eura)), ne računajući prirez.
Kada odbijemo te troškove, našem domaćinu ostane oko 70 eura. Recimo i da je potrošio oko 600 eura na održavanje i ulaganja u nekretninu za sezonu koja su nužna u ovom poslu, bez da je ulazio u neke veće investicije, tada njegova zarada pada na 68 eura za jedno noćenje.
Rad privatnog iznajmljivača moramo ukalkulirati. Taj angažman, u najmanju ruku, obuhvaća pripremu sezone, ažuriranje oglasa i kalendara, komunikaciju s gostima, nabavku svog potrebnog materijala, pranje i peglanje posteljine, uz koordinaciju svih aktivnosti za konačno zadovoljstvo gosta. Njega je teško procijeniti, ali možemo reći da s 4 mjeseca takvog rada da bi se realiziralo 3 mjeseca punih kapaciteta uz prosječno 20 radnih sati tjedno po cijeni satnice od, recimo, 10 eura (manje od sata čišćenja), našem domaćinu ostane čista zarada od oko 32 eura od gore istaknute cijene jednog noćenja.
Sve to pod uvjetom da grad ili općina s obzirom na lokaciju nekretnine još uvijek drže najniže osnovice obračuna paušala i cijena komunalnih usluga. U suprotnom je zarada i manja.
Što mislite, koliko se isplati plaćati vanjske usluge čišćenja? Kakva je vaša računica?