U 2019. godini je Hrvatsku posjetilo oko milijun i pol turista više nego u 2018. godini. U statistikama će ta brojka ostati zabilježena kao rast turističkih dolazaka od 5 %.
Turističke
statistike 2018. su bile nešto drugačije pa smo tada zabilježili rast od 6,5 %, ali, manje - više, takav rast broja putovanja odgovara uobičajenom rastu turističkih migracija na svjetskoj razini od oko 6 %.
Noćenja je u 2019. bilo 2,4% više nego u godini ranije - čak 108,6 milijuna
Prema objavi
Ministarstva turizma, 2019. je bila zanimljiva i zbog značajnog porasta dolazaka i noćenja domaćih turista, kojih je bilo 9 % više, nego lani, i koju su ostvarili rast noćenja od 7,6 %.
Od ukupnog broja noćenja, 39 milijuna su osigurale postelje u domaćinstvima, što je 3 % više nego lani. Hoteli upisuju 25 milijuna noćenja, a kampovi 19. Pri tome jedino kampovi bilježe neznatan pad od 0,4 %, dok je najveći rast zabilježen u
nautičkom turizmu - 11,1% više ostvarenih noćenja u 2019. godini.
Županije koje su ostvarile najveći broj noćenja su redom:
1.
Istra - 29 milijuna
2.
Splitsko-dalmatinska - 20,4 milijuna
3. Kvarner - 19,2 milijuna
4. Zadarska - 15,1 milijuna
5. Dubrovačko - neretvanska 9,2 milijuna
6. Šibensko - kninska - 7,3 milijuna
Prošla godina se, dakle, ne razlikuje od prethodnih po popularnosti domaćih destinacija. I dalje su
Rovinj i
Dubrovnik najposjećeniji gradovi, blizu im je Poreč, a slijede ih Split,
Medulin,
Umag,
Zagreb, Vir, Mali Lošinj i
Crikvenica. Tim redoslijedom.
Prosinac bilježi rast od 5,6% noćenja i sličan rast broja dolazaka, a najviše su turista ugostili Zagreb, Dubrovnik,
Opatija, Split i Poreč.
Sjetimo li se što su govorile
turističke brojke u srpnju i
broj noćenja u kolovozu, uočit ćemo da je prošla godina, bez obzira na
srpanjsku paniku, ostvarila očekivani rast turističkog prometa. Kroz iduće tri godine, predviđa se rast broja turističkih putovanja od 4,8 % na godišnjoj razini u svijetu.
Najveći rast će, prema prognozama
Svjetske turističke organizacije (UNWTO) ostvariti one destinacije koje uspiju svoju turističku ponudu usmjeriti ka
održivom turizmu.