Direktne rezervacije znače prihode bez plaćanja visokih provizija, najčešće stranim agencijama. Nisu besplatne, ali isplativost većeg broja izravnih rezervacija je neupitna. Kako do njih?
Izravan kontakt iznajmljivača i turista je put do neposrednih rezervacija, direktnih rezervacija ili direktnog bukinga, ma kako god to nazivali. A direktne rezervacije znače veći prihod od cijene noćenja ili povoljniju cijenu za goste, najčešće oboje. Jer se ne plaćaju skupe provizije.
Bez obzira na to što direktne rezervacije mogu značiti više prihode, do njih se ne stiže besplatno. Svako oglašavanje košta, kao i održavanje vlastite web stranice. Angažman na društvenim mrežama također, čak i kada je promocija besplatna.
U ulaganja uvijek moramo uračunati vlastito utrošeno vrijeme. Ne postoje besplatne rezervacije!
Izravan kontakt i rezervacije se ostvaruju na dva osnovna načina - bez posrednika ili u partnerstvu s oglašivačem smještaja koji ne uzima proviziju na realizirane rezervacije. U ovom potonjem je oglašivač samo kanal komunikacije kojeg iznajmljivač i turist koriste za direktan kontakt.
Osim oglašavanjem na stranicama gdje se ne plaća provizija, direktne rezervacije se mogu realizirati kroz:
ranije uspostavljen kontakt i rezervacije starih gostiju;
preporuke starih gostiju i poznanika;
putem vlastite web stranice;
korištenjem društvenim mreža;
drugim oblicima online oglašavanja;
oglašavanjem u tiskanim medijima.
Kao suprotnost direktnim rezervacijama, imamo indirektne rezervacije. I jedan i drugi način rezerviranja, kao i kanali komunikacije s gostima su jednako važni. Međutim, pojačavanje udjela direktnih rezervacija je jedan od osnovnih postavki održivog poslovanja jer znači smanjivanje ovisnosti o vanjskim posrednicima.
Osnovni izazov u pojačavanju broja direktnih rezervacija je veći ulog vremena. Ne radi se samo o vremenu koje ćemo potrošiti kako bismo realizirali jednu rezervaciju odgovarajući na upite za smještaj i komunicirajući s gostima prije rezerviranja.
Direktne rezervacije dolaze s izgradnjom imena, lojalnosti starih gostiju i povjerenja. Kao novi iznajmljivači, teško ćemo ostvariti veliki udio direktnih rezervacija u ukupnom broju ostvarenih. Ali to nije razlog da strategiju jačanja udjela direktnih rezervacija u ukupnom broju, ne započnemo provoditi odmah. Kako do direktnih rezervacija?
Trenutni udio direktnih rezervacija u ukupnima iznosi 30% na globalnoj razini. Ta brojka stalno raste za par postotnih poena unazad par godina
Strategija povećanja broja direktnih rezervacija bi trebala obuhvaćati:
Partnerstvo s oglašivačima BEZ provizije - za početak bismo trebali razmisliti o partnerstvu s oglašivačima smještaja koji rade bez provizije, a naplaćuju samo oglasni prostor. Ako već ne surađujemo s takvim oglašivačima, dobro bi bilo imati alternativu prodaji kapaciteta uz proviziju na svaku rezervaciju. Na domaćem tržištu postoji nekolicina takvih tvrtki pa zašto ne bismo svoj novac potrošili u Hrvatskoj, umjesto da plaćamo skupe provizije stranim agencijama.
Bez oglašivača koji već ima vidljivost na stranim emitivnim tržištima, teško ćemo sami doći do gostiju i zato je ovakva suradnja nužna
Vlastita web stranica - poželjno je imati vlastitu web stranicu, ali ako nismo spremni, ili izdvojiti novac pa plaćati održavanje, ili to činiti sami, radije je nemojmo niti izrađivati. Umjesto vlastite web stranice, održavajmo ažurnima svoje oglase na stranicama partnera bez provizije.
Našu vjerodostojnost gosti provjeravaju traženjem web stranice i profila na društvenim mrežama. Zato, ako su oni neažurirani i zaboravljeni, gost neće povjerovati da je naša ponuda aktualna i sigurna
S druge strane, ako smo spremni održavati web stranicu svježom, ona može biti dobar kanal za direktnu komunikaciju s gostima. Bilo bi dobro da je stranica optimizirana po SEO principima, da imamo integriran Chanel Manager (CM) za mogućnost rezerviranja na stranici, a posebno je važno da je stranica responzivna, što znači da je jednako pregledna na različitim uređajima.
Prisutnost na društvenim mrežama - kao što smo već naveli u prethodnom koraku, Facebook grupe, profili na različitim društvenim kanalima (Instagram, Twitter) izvrstan su alat za dizanje broja direktnih rezervacija. Naravno, traže našu prisutnost i jako puno vremena, ali se taj ulog isplati - što smo uporniji i prisutniji, brže ćemo do rezervacija.
Google My Business i Ads - još jedna šansa za besplatnu dostupnost na internetskim prostranstvima je Google My Business. Google Ads omogućava plaćenu vidljivost na najpopularnijoj tražilici.
Što je Google My Business i kako nam može pomoći kod punjenja kapaciteta je ranije objavljen tekst s praktičnim savjetima o SEO optimizaciji i ostalim Google alatima za promociju smještaja.
Poticanje lojalnosti gostiju - stari gosti koji se vraćaju i preporučuju naš smještaj svojim rođacima, prijateljima i poznanicima najbolji su put do direktnih rezervacija. Starim gostima najčešće odobravamo popuste na cijenu noćenja, ali poticaj lojalnosti mogu biti i različite druge usluge u smještaju ili u suradnji s našim partnerima.
Povezivanje na lokalnoj razini - upravo kroz povezivanje s lokalnim institucijama i poduzetnicima dolazimo do vrijednih partnera uz čiju pomoć možemo podići kvalitetu usluge smještaja ili potaknuti lojalnost gosta. Osim toga, umrežavanje na lokalnoj razini može dovesti i do direktnih rezervacija. Primjerice, kroz preporuke ili letke ostavljene u info centrima i kod lokalnih malih poduzetnika. U malim sredinama, vrijedan izvor direktnih rezervacija su i kolege iznajmljivači s kojima smo povezani, a koji nas preporučuju kada je njihov kalendar bez rupa.
I za kraj, direktne rezervacije se uvijek realiziraju direktnim komunikacijskim kanalima. Stoga je važno imati što više komunikacijskih kanala na kojima nas turist može dobiti - od WhatsUp-a preko Vibera do e-maila.Suradnja je ključna za poslovni uspjeh u svim segmentima