Ideje i trendovi
5 28K

Channel manager Hrvatska: Što nudi domaće tržište softvera?

Veliki je broj stranih channel managera, ali i domaće tržište nudi kvalitetne softvere za upravljanje kalendarima rezervacija s učinkovitom korisničkom podrškom i sučeljem na hrvatskom jeziku. Koje su to tvrtke?

Podsjetimo se, channel manager (dalje u tekstu CM) je softversko rješenje koji sinkronizira informacije na različitim kanalima internetskog oglašavanja smještaja i prodaje rezervacija - najčešće usklađuje naše kalendare raspoloživosti i cijene, ali i fotografije, opise smještaja i druge detalje oglasa kod potpune sinkronizacije kanala.
 

Poput paukove mreže - dotaknemo li jednu nit, gotovo trenutačno, titraj se prenosi na sve povezane niti i zatrese čitavu mrežu. Tako CM registrira nove informacije i preslikava ih na sve naše oglase smještaja, mijenjajući naše kalendare, cijene, fotografije, opise, itd. I pri tom lovi rezervacije.

To je, naravno u idealnom slučaju, kod potpune sinkronizacije i kanala koji se ažuriraju trenutno. Stvarnost je dosta drugačija, ali već smo zaključili u tekstu "Što je channel manager i kako nam olakšava poslovanje prilikom iznajmljivanja smještaja?", da korištenje CM-a ipak štedi naše vrijeme i živce.

Iako je CM prvenstveno dizajniran za hotelski smještaj, odličan je alat i za sve one koji raspolažu s više smještajnih jedinica u koje je raspoređeno, propisima dozvoljenih, 20 fiksnih postelja s neodređenim brojem pomoćnih ležajeva u obiteljskom smještaju.

Koliko se nabavka CM-a isplati, procijenit će svaki domaćin za sebe, ovisno o broju smještajnih jedinica koje ima i njihovoj popunjenosti. Nije nužno napominjati da je isplativost upravo proporcionalna ovim dvjema veličinama. Podsjetimo se koje su značajke softvera.
 
 

Ključne karakteristike channel managera - na što obratiti pažnju kada kupujemo CM

 

  1. Broj povezanih kanala. Što više kanala je povezano sa softverom, više se isplati odabir baš tog CM-a? Zapravo, to i nije baš sasvim točno. Pri odabiru valja paziti kako su kanali sinkronizirani s CM-om – jednosmjerno, dvosmjerno ili potpuno. Većina tvrtki reklamira povezanost s velikim brojem kanala, zaobilazeći detalje o vrsti sinkronizacije – tek pažljivim informiranjem shvatimo da umjesto istaknutih 150 kanala, nude tek nekoliko povezanih potpuno ili dvosmjerno. 

 

  1. S kojim kanalima nas CM povezuje? Važno nam je i koji su to kanali s kojima je određeni CM povezan dvosmjerno, tj. jesu li to kanali s kojima surađujemo. Što nam znači potpuna veza s kanalom s kojim ne želimo surađivati. Provjerite i da li se dodatni kanali naplaćuju dodatno.

 

  1. Efikasna korisnička podrška. Ako ne želimo provoditi sate slušajući muziku iz hotelskih lobija s druge strane veze kad god imamo problem sa softverom ili danima pokušavati otkloniti smetnju na koju smo naletjeli pri korištenju CM-a, obratit ćemo pozornost na kvalitetu korisničke podrške. Osim pomoći koja će nam zatrebati kod pokretanja softvera, potrebna su nam i periodična izvješća koja pokazuju koliko su pojedini kanali učinkoviti u prodaji našeg smještaja i analize koje nas upućuju kako povećati prodaju. Dobar CM nudi sve to.
 
  1. Jednostavno korisničko sučelje. Kako izgleda korisničko sučelje i koliko je intuitivno, odnosno jednostavno za korištenje. 

 

  1. Kome je CM namijenjen? Ovdje ćemo se pozabaviti uglavnom samo softverima namijenjenima iznajmljivačima obiteljskog smještaja, tj. onima koje koriste i domaćini jer je većina CM-ova razvijana za hotelski smještaj, turističke agencije i druge oblike pružanja turističkih usluga.

 

  1. Koje dodatne usluge CM nudi? Uz sinkronizaciju prodajnih kanala, većina tvrtki nudi i dodatne usluge. Tako uz channel manager, za istu cijenu najčešće dobijemo i sustav brzog spajanja na eVisitor, PMS (Property Management System), mogućnost povezivanja s CRM-om i ERP-om (programska poslovna rješenja), izdavanje računa iz sustava, automatizaciju e-mail komunikacije s gostima, itd.

 

  1. I na kraju, koliko košta channel manager? Cijena je, kao i uvijek, važan faktor pa tako i prilikom odabira najboljeg softvera za naše potrebe.
 

Tko je channel manager Hrvatska?

Sve navedeno valja uzeti u obzir prilikom odabira svojeg novog pomoćnika, desne ruke, novoga prijatelja i partnera channel managera.
 
Zanimljivo je da, kada pričamo o channel manageru u Hrvatskoj, na tržištu imamo solidnu ponudu softvera domaće proizvodnje. A to znači korisničku podršku i korisničko sučelje na hrvatskom jeziku. Takva podrška olakšava instalaciju softvera koja je gotovo nemoguća bez pomoći softverske tvrtke kojoj smo poklonili svoje povjerenje i uplatili novce za CM.
 
Hrvatska IT industrija bilježi dvoznamenkasti rast izvoza u posljednjih nekoliko godina - bistre glave domaćih IT stručnjakinja i stručnjaka pronalaze rješenja koja su aktualna i praktična domaćim privatnim iznajmljivačima.
 

CM na hrvatskom tržištu - cijene i broj kanala

Infografika prikazuje vodeće tvrtke koje nude svoja softverska rješenja za sinkronizaciju i upravljanje različitim prodajnim kanalima na domaćem tržištu uz korisničku podršku na hrvatskom jeziku. Broj povezanih kanala ovisi o vrsti sinkronizacije, ovdje su izdvojene samo dvosmjerne i potpune veze. Sve navedene tvrtke nude dvosmjerne veze s Booking.com-om i Airbnb-om, većina povezuje još i Expediju, Casamundo te TripAdvisor, koji obuhvaća Flip Key, Holiday Lettings, Housetrip i Atraveo.

Cijene je teško uspoređivati jer su različiti i modeli naplate. E-Recepcija naplaćuje i početnu instalaciju u iznosu od 600,00 kuna, što nije naznačeno kod ostalih tvrtki, ali to ne znači da takva naknada drugdje ne postoji. 
 

Podaci o povezanim kanalima i dodatnim uslugama su dobiveni pretraživanjem i direktnim upitima za ponudu pojedinih tvrtki, međutim, isključivo su informativnog karaktera i savjetujemo da, ako ste zainteresirani, šaljite direktan upit za ponudu koja će odgovarati posebnostima vašeg poslovanja. 

MyBooker je tvrtka koja prvenstveno nudi vizualna rješenja za web stranice, izradu i hosting, uz jednosmjernu sinkronizaciju iCal-om koja je tek dodatak web stranicama, a ne osnovni proizvod. Podsjetimo se, jednosmjerna sinkronizacija uz pomoć iCal-a znači da će svi podaci uneseni u CM biti vidljivi na kanalima s kojim smo se povezali, ali ne i obrnuto. Rezervaciju koju imamo na jednosmjerno povezanom kanalu, moramo opet ručno preusmjeriti na sve ostale kanale.
 
Rentlio je naša najpopularnija aplikacija, za koju velika većina privatnih iznajmljivača zna. Na europskoj listi perspektivnih hrvatskih startup-ova, objavljenoj 1. travnja 2019., nalazi se i Rentlio. Posebnost Rentlija je jaka korisnička podrška i fokus na male hotele, hostele i privatne domaćine.


Neke od dodatnih usluga, koje gotovo svi nude:
 

  • prijava/odjava gostiju u eVisitor,

  • detaljni popis gostiju,

  • e-mail predlošci za komunikaciju s gostima,

  • različite statistike,

  • mogućnost izdavanja računa iz CM-a,

  • različiti podsjetnici,

  • booking engine za našu vlastitu web stranicu, itd.


Što nudi domaće tržište CM-ova?
​ 

Channel manager kroz usluge agencije 

Osim navedenih tvrtki, domaće tržište nudi i agencijske usluge zapakirane u omot channel managera.
 
Adriagate nudi suradnju kroz dva modela naplate s provizijama od 30 ili 15 %, uz besplatno ustupanje CM-a koji ažurira kalendare rezervacija, podatke oglasa, statistiku, popuste i akcije, vodi evidenciju o gostima i nudi mogućnosti odgovora na komentare gosta te osigurava izdavanje računa i vouchera za sve transakcije ostvarene preko agencije.
 

Kod agencijskih modela suradnje, naš oglas se prikazuje na svim portalima s kojima agencija surađuje bez naše intervencije, dok kod klasičnog channel managera, sami moramo otvoriti profile na stranicama koji su povezani s CM-om ako želimo pojačati vidljivost.  

Još jedan primjer je i PortalConnect agencije Islands travel, koji promovira usluge channel managera, međutim, i ovdje se radi o klasičnom poslovanju s agencijom. Unosom podataka u PortalConnect, automatski smo oglašeni na svim kanalima prodaje s kojima agencija Island travel surađuje. Nema mjesečne pretplate, a provizija na ostvarene rezervacije iznosi 2,5 do 5 %. Točan postotak ovisi o detaljima - broju smještajnih jedinica i o vrsti usluge, npr. tko obavlja korespondenciju s gostima. Prednost ovakve vrste poslovanja je što nema plaćanja i obračuna PDV-a jer zapravo surađujemo s domaćom agencijom.
 

Korisničko iskustvo je najvažnije

Nije rijetkost da se navedena cijena odnosi samo na osnovnu razinu usluge, a da se naprednije verzije i implementacija na dodatne kanale, dodatno i naplaćuje. Stoga je nužno sve provjeriti direktno s tvrtkom koja nudi uslugu i tražiti temeljite informacije o ponudi kreiranoj baš za naš smještajni objekt. 
 
Kigo.net, Rentals United, Lodgify, BookingSync, Xotelia, Syncbnb, Rate Tiger i Beds 24 neki su od stranih brendova koje nude različite usluge za online poslovanje iznajmljivača, uključujući i korištenje channel managera
 

Gotovo sve navedene tvrtke, i domaće i strane, nude besplatne probne periode od 7 do 15 dana pa je najbolje softvere isprobati, ili barem onaj koji inicijalno odgovara našim potrebama.

MyRent nudi čak 45 dana probnog perioda, što je više nego dovoljno da se upoznamo sa svim prednostima i eventualnim manama softvera za upravljanje poslovanjem iznajmljivanja smještaja.

Osim izbjegavanja overbookinga i jednostavnijeg upravljanja rezervacijama, CM ima još jednu važnu osobinu - korištenje CM-a sugerira partnerskim stranicama za oglašavanje smještaja da je naše poslovanje ozbiljno i uredno. To nas pozicionira više na tražilicama smještaja što bi trebalo direktno utjecati na našu popunjenost.

Što se tiče usluga tvrtki navedenih u ovom članku, važno je napomenuti da više od broja povezanih kanala i cijena, znači korisničko iskustvo. Na internetu se sigurno može pronaći i niz besplatnih channel manager aplikacija, ali korištenje istih može učiniti više štete, nego donijeti koristi. Jednako tako, što nam znači stotinu povezanih kanala ako se oglašavamo tek na njih par koji su nam sasvim dovoljni za popunjavanje kapaciteta? 

Koristite li channel manager i što vam je kod njega važno?
Spremi

Što iznajmljivač smještaja mora znati i koje vještine posjedovati?

Konferencija 3T 2022. - od umjetne inteligencije i robota do TikTok promocije u turizmu

10 biljaka za apartmane u kojima nema puno prirodne svjetlosti

​Kako redovito održavanje i servisiranje peći na pelete utječe na uštede u grijanju?

Bespovratne potpore ruralnom turizmu Osječko-baranjske županije

UNWTO: Oporavak turizma brži od predviđenog, snažan rast zabilježen na Mediteranu

Zašto ne bismo, umjesto povećanja poreza obiteljskom smještaju, snizili poreze ostalima poduzetnicima u turizmu i ugostiteljstvu?

Amenities - dodatne pogodnosti uz smještaj nekada i sada

5 komentara Uključi se u raspravu
Dorian - Opatija 15.04.2019 12:41
Vrlo zanimljiv članak i korisne informacije za nas privatne iznajmljivače. Pošto se koristim već Channel Managerom i mogu svakako reći da je od velike pomoći za praćenje svih kanala prodaje i povećanje prihoda, bih me samo zanimalo zašto u članku nije navedena kompanija Megabooker s kojom ja trenutno surađujem. Njihov Channel Manager je jedan od boljih na tržištu, a lokalna podrška svakako predstavlja jaču stranu u usporedbi s drugim navedenim.
Cimerfraj.hr 16.04.2019 10:24
Poštovani gosp. Dorian, na tržištu postoji mnogo kompanija. Naša namjera nije bila izlistati svaku od njih, već potaknuti vas, koji CM koristite ili namjeravate koristiti, na raspravu i razmjenu iskustava. Hvala Vam na reakciji i vrijednom doprinosu ovoj temi.
Dorian - Opatija 16.04.2019 11:21
Svakako na tržištu postoji dosta kompanija s toga mi je namjera bila samo naglasiti jednu od njih koja također pruža dobro rješenje. Hvala na odgovoru.
Odgovori
Vice - Dubrovnik 30.07.2019 14:26
Ja sam čuo negdje informaciju da je jako dobar onaj Phobs channel manager? Navodno ga dosta hotela koristi.
Divna 13.09.2020 13:10
Koristila sam Megabooker i Rentlio... više puta u sred sezone greške prilikom sinkronizacije koje sam tek primjetila nakon 15-ak dana ili više... i dok se sve sredilo još je prošlo minimalno 5 dana... tako da su iz tog razloga desetci dana ostali prazni po apartmanima... više štete nego koristi... bar moje iskustvo.
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Pet friendly apartmani: Pravila i preporuke za boravak gosta s kućnim ljubimcem

30+ stranih stranica za oglašavanje smještaja - uz proviziju, bez i besplatno

Popularno: