SEO optimizacija za iznajmljivače postaje nezaobilazan pojam. Susrećemo tu damu na različitim turističkim konferencijama i edukacijama koje nastoje potaknuti domaćine na aktivno sudjelovanje u promociji svojih kapaciteta i ljepota Hrvatske. Optimizacija, ta čarobna riječ, koja kao da otključava sve tajne svemira i uspjeha na turističkim bojišnicama.
Optimizacija se koristi u tvorbi mnogih pojmova poput optimizacije poslovanja ili optimizacije troškova i označava najveću učinkovitost, odnosno najbolji ishod u određenim okolnostima. Nama je ta riječ draga jer ima jednak korijen kao i optimizam, koji potječe iz latinskog jezika i riječi
optimus što znači najbolji.
Što je SEO?
SEO je kratica za
Search Engine Optimisation, a u hrvatskom jeziku se najčešće krije pod pojmom
optimizacija za tražilice. Pojam
SEO optimizacija je također čest iako je riječ optimizacija već sadržana u akronimu SEO.
Važno je pozicionirati se na prvu stranicu Googla (Izvor: localSEOchecklist)
U naravi bi SEO značio prilagođavanje sadržaja kojeg podižemo na
web kako bi ga tražilice lakše i brže pronašle. To se prije svega odnosi na
vlastite web stranice, ali i na sav drugi tekstualni i slikovni materijal koji nam služi za promociju smještajnih kapaciteta, poput oglasa na
Facebook stranicama i stranicama
internetskih oglašivača smještaja.
Dobar SEO nam pomaže da naša stranica ili oglas isplivaju u moru sličnog sadržaja i bolje se pozicioniraju u neplaćenim, organskim, rezultatima tražilica. Bolja pozicija znači veću vidljivost i posjećenost te veće šanse za rezervacije našeg smještaja
Google optimizacija
Najpoznatija tražilica na svijetu je
Google. Ali i popularni
gugl ima konkurenciju. Barem u Kini.
Baidu je tražilica koja se u Kini koristi za 74,6% pretraga, prema podacima iz veljače 2019. godine. U Kini je
Google tek na 5. mjestu po broju korisnika, a kinesko tržište s preko milijardu i 300 milijuna stanovnika je ogroman potencijal.
Iako je Baidu u svojoj osnovi sličan Googlu sa sličnom paletom proizvoda, ograničavaju ga kineski zakoni i cenzura. S druge strane, nudi bolje razumijevanje kineskog jezika i kulture te je prilagođen specifičnom potrebama lokalnog stanovništva
Hoće li nama privatnim iznajmljivačima Baidu značiti nešto u budućnosti, nemoguće je predvidjeti. Za sada nam je Google jedan od najvažnijih alata, ponajviše zbog činjenice da naši gosti gotovo svaku svoju pretragu, prilikom planiranja putovanja, započinju s Googlom.
Google je polazišna točka preko 90% internetskih putovanja.
Google zauzima 92% svjetskog tržišta tražilica (Izvor: HubSpot)
Zato, iako je nužno, u današnjoj utrci za pažnjom gostiju, prepustiti promociju profesionalnim oglašivačima smještaja, zašto ne bismo poznavali barem par osnovnih SEO koraka kako promotivni sadržaj prilagoditi potencijalnim gostima, a pritom i tražilici koja mora razumjeti i prenijeti našu poruku turistima.
Kako tražilice prenose naše poruke gostima?
C
rawleri ili
spideri, tzv.
botovi neprekidno skeniraju kompletan
web prostor. Oni imaju zadatak pregledavati više od milijardu dokumenata, odnosno stranica na
webu.
Nekada su botovi bili zaduženi samo za pronalaženje ključnih riječi, a danas to više nije dovoljno - kada pronađu ključne riječi, provjeravaju je li dokument, odnosno na web stranica, na kojoj se nalaze vjerodostojna
Botovi skenirani sadržaj
indexiraju - spremaju u tzv.
index kako bi tražilica, prilikom pretrage unosom ključnih riječi, "servirala" rezulate iz
indexiranog sadržaja i rangirala ih prema vjerodostojnosti i popularnosti.
Tražilica pretpostavlja da što je stranica popularnija, to je i vjerodostojnija, tako da se ova dva parametra nadopunjuju. Međutim, njihovo određivanje nije tako jednostavno – danas se ono temelji na složenim algoritmima koji sadrže mnoštvo varijabli.
Pogađanje algoritama tražilice je SEO, a dobar SEO utječe na popularnost našeg online sadržaja
Algoritmi se stalno nadopunjuju pa se tako mijenja i SEO. Međutim, dobar SEO nije samo razumijevanje procesa pretraživanja interneta, već i navika njegovih korisnika, u našem slučaju turista koji planiraju svoja putovanja.
Oko 60% pretraga se odvija danas putem mobilnih uređaja, zbog čega
Google bolje pozicionira stranice koje su optimizirane za mobitele, tzv.
responsive stranice. O responzivnosti ćemo brinuti ako imamo vlastitu
web stranicu. Ako našu promociju temeljimo na oglašavanju na stranicama poput
Facebooka i drugih, obratit ćemo pažnju na par osnovnih pravila koji su nužni za stvaranje SEO sadržaja.
Pet osnovnih SEO koraka
1. Ključne riječi su ključne
Kod odabira naziva našeg smještaja i kod pisanja opisa naše ponude, moramo paziti na tzv.
ključne riječi. Ključne riječi su zapravo fraza od dvije do četiri riječi za koje možemo pretpostaviti da bi mogle našeg gosta, koji pretražuje internet u potrazi za smještajem, dovesti do nas.
Najčešće Google pretrage sadržavaju tri riječi (Izvor: Moz). To je ujedno i idealan broj ključnih riječi
Da bismo odabrali ključne riječ, moramo pronaći odgovore na pitanja:
Što turist ukucava u tražilicu kada traži smještaj u našoj destinaciji ili kad traži određenu vrstu smještaja? Npr. ako iznajmljujemo apartman na otoku, u mirnom idiličnom okruženju, koje ćemo ključne riječi upotrijebiti? Koje bi riječi naš potencijalni gost mogao utipkati u tražilicu kada traži smještaj kao što je naš?
Ključne riječi bi trebale biti uključene i u naslove, podnaslove, URL-ove te naziv domene naše vlastite web stranice.
2. Autentičan tekstualni sadržaj
Bilo da optimiziramo vlastitu
web stranicu ili pišemo oglas za smještaj na drugim stranicama, ponovit ćemo ključne riječi iz naslova u tekstu. Pri tome možemo odabrati varijacije ključnih riječi ili druge deklinacije. Tako povezujemo naziv sa sadržajem.
Tekst mora biti originalan, bez prepisivanja s
neta.
Google cijeni autentičan sadržaj. Najbolje je za SEO i našu poziciju na
Googlu kad
opis smještajnog objekta napišemo sami s relevantnim podacima i bez fraza. Opis objekta mora biti točan i informativan. Pazit ćemo na pravopis.
3. Fotografije i video prezentacija smještaja
Promocija u turizmu je nezamisliva bez vizualne prezentacije. Prije podizanja vizualnog sadržaja na internet, pobrinut ćemo se da su fotografije i
video sadržaj nazvani po ključnim riječima te, tamo gdje nam je to omogućeno, ispunit ćemo sva polja,
alt atribute i opise, koristeći odabrane ključne riječi.
4. Ažuriranje sadržaja
Često ažuriranje sadržaja također pomaže tražilici da prepozna relevantne dokumente na internetu. Stranice koje su
mrtve, na kojima se ništa ne događa,
Google prepušta zaboravu, a na njihove pozicije zauzimaju oni ažurniji i angažiraniji.
5. Zadržavanje pažnje gosta
Što se dulje posjetitelj našeg
web sadržaja zadržava pregledavajući ga, to više nam
Google vjeruje i bolje nas pozicionira. Pažnja je danas najvrjednija valuta – ako zadržimo pažnju gosta, osvajamo i pažnju tražilice, koja nam jamči bolju poziciju i veću vidljivost u budućnosti.
Kako osvojiti pažnju? Iskrenost je osnovni uvjet. Potom slijedi informativnost i atraktivnost tekstualnog i vizualnog sadržaja, a zatim ažurnost. Pažnja traži pažnju, i naše vrijeme.
Google My Business za iznajmljivače
Iako je promocija na
webu danas najvažniji prodajni alat privatnih
iznajmljivača, nažalost, tek oko trećine domaćina ima vlastite
web stranice.
Vlastita stranica nam daje vjerodostojnost i pruža nam šansu za direktno bukiranje, bez plaćanja skupih provizija internetskim oglašivačima smještaja
Čak i ako nema dobar SEO, turist koji nas pronađe na stranicama internetskih oglašivača smještaja je svjestan da može povoljnije bukirati naše kapacitete pa će često pokušati pronaći našu
web lokaciju i izravan kontakt.
Izrada i održavanje web stranica nisu skupi kao nekada pa je stručna pomoć u internetskoj promociji vlastitom stranicom dostupna i preporučljiva svima
Međutim, i
Google je sve prisutniji na tržištu turističkog smještaja. Od 2019.,
Google Hotels nudi mogućnost pretraživanja kuća i apartmana za odmor. Pretraga se može suziti odabirom željenih sadržaja ili
ocjene gostiju.
Google Hotels nudi odabir apartmana i kuća za odmor
Google Hotels prikazuje oglase partnera Expedije, HomeAway, Rentals United, TripAdvisor i drugih. Da, to znači da ako je naš smještaj izlistan na stranicama partnera, bit će prikazan i na
Google Hotels. Međutim, kao i kod tražilice, naša pozicija i vidljivost su bolji ako imamo vlastite
web stranice.
Početni korak registracije na Google My Business
Registracija je jednostavna pa već nakon pet koraka možemo imati svoj profil na
Google My Business. Stvaranje profila nas vodi u korisničko sučelje u kojem možemo koristiti različite alate - od objave tekstualnih i vizualnih sadržaja do analize posjećenosti i navika naši korisnika.
Na svoju Google stranicu možete dodati i vlastitu web stranicu ili, recimo, poveznicu na oglas na Apartmanija.hr katalozima kako bi svatko, tko vas pronađe putem tražilice, mogao doći do detaljnih informacija o vašoj smještajnoj ponudi
Poveznica na web stranicu ili oglas se unosi u izbornoj traci s lijeve strane sučelja pod "Informacije", kao što je prikazano na slici niže.
Naš profil nije vidljiv sve dok ga ne potvrdimo kodom, kojeg nam Google šalje na kućnu adresu, onu koju smo naveli završnom koracima izrade profila. Kod bi trebao stići kroz 14 dana.
Ako već niste, svakako otvorite
Google My Business profil i povećajte svoje šanse da vas gost pronađe na internetu. Prilikom kreiranja profila, naslova, opisa i postova, koristite navedene SEO osnove.
Ne dopustite da vas SEO prestravi – ostanite svoji i iskreni. SEO je tek skup matematičkih varijabli, ali svaki gost je poseban i ne postoji jednadžba kojom ćemo ga osvojiti i zadiviti. Neka nam u fokusu uvijek bude čovjek, čovjek kojeg ćemo ugostiti i pomoći mu da stvori lijepe uspomene s nezaboravnog odmora kod nas.