ChatGPT je sjajan alat višestruke primjene i u turističkoj industriji. Privatnim iznajmljivačima može biti vrijedan saveznik u rješavanju mnogih izazova - od smišljanja sadržaja promocije do odgovaranja na ljute recenzije. Kako ga koristiti?
Ponekad nam se čini da svako buđenje donese neka nova čuda tehnologije. Svaki novi dan kao da je prilika za ponovno zaljubljivanje turizma u tehnologiju, jer to dvoje se baš lijepo nadopunjuju - u naručju tehnologije turizam munjevito napreduje.
Naučili smo upravljati internetskim oglasima, kalendarima i recenzijama, komunicirati različitim kanalima, koristiti pametne brave i sustave, digitalizirali smo svoje poslovanje - od plaćanja davanja do prijave gostiju.
Taman kada bismo mogli pomisliti da je to to, da se teško nešto novo može izmisliti, stiže čudo - tehnologija koja bi mogla promijeniti svijet, kažu mnogi. Puno se piše o tom čudu. Radi se, naravno, o Open AI i njegovom ChatGPT - umjetnoj inteligenciji (AI).
ChatGPT je nešto poput ogromnog spremišta mnoštva informacija sa sposobnošću da ih u trenutku iskoristi i stvori originalan odgovor na gotovo svako naše pitanje. ChatGPT komunicira na svakom jeziku pa jednako tako može, recimo, hrvatski prevesti u engleski i obrnuto. Google prevoditelju je odzvonilo. Posljedice u ovom trenutku za internet kakvog ga poznajemo je teško predvidjeti, kao i one dalekosežne na čitavo društvo.
Jedino što sigurno znamo u ovom trenutku je da je ChatGPT sjajan alat kojeg možemo koristiti u različitim poslovnim domenama, potpuno je besplatan, a upotreba je jednostavna. Kako koristiti ChatGPT u poslu iznajmljivanja turističkog smještaja?
Mislite da nema tog stroja, te umjetne inteligencije koja može zamijeniti toplu domaćinsku riječ i poruku dobrodošlice. Možda vas iznenadi screenshot niže. Biste li rekli da je ovo napisala nekakva makina?!
Ako nismo sasvim zadovoljni s porukom, možemo navoditi AI da precizira ili promijeni detalje teksta… Naravno, uvijek možemo i sami kasnije urediti tekst, izbaciti dijelove ili od dva spojiti jedan, po svom ukusu.
Jednako ovako, kako smo kreirali poruku dobrodošlice, možemo odgovoriti na bilo kakav upit gosta unoseći određene parametre.
Odgovaranje na kritike je izazovno. Ponekad nas primjedbe gostiju i razljute pa nam bude teško odgovoriti profesionalno i tako ublažiti štetu koju loša ocjena smještaja može nanijeti našem online ugledu. Pa zašto ne bismo takav odgovor prepustili našem prijatelju ChatGPT-ju?
Vrlo diplomatski, zar ne?
Inspiraciju za opis smještaja i ponude destinacije možete potražiti ovdje. AI je uvijek spreman za suradnju i inspiriran tisućama stranica koje u djeliću sekunde pretraži. O destinaciji zna sve, možda nam otkrije i stvari koje ni sami nismo znali.
Štoviše, možemo ga navoditi na preoblikovanja teksta dok s tekstom ne budemo potpuno zadovoljni.
Ponestalo nam je ideja za pisanje tekstova koji će našu web stranicu činiti aktualnom i privlačnom tražilicama? Izgleda da je dovoljno ubaciti ključne riječi u chat s našim novim prijateljem i dobit ćemo popis tema koje bi nas mogle rangirati visoko prilikom pretraga turista. Ne moramo ni napominjati da svaku od tih tema AI može i kvalitetno raspisati.
I...
Treba li ovome još što dodati?
Dakle, mogućnosti korištenja ovog alata su bezgranične. Najbanalnija primjena je postavljanje pitanja o čemu čitamo u brojnim medijima. Istina, možemo mu postaviti i različita pitanja, npr. kako unaprijediti svoje poslovanje ili kakve dodatke ponudi smještaja gosti cijene. Primjena ChatGPT-ja je korisna, štedi vrijeme i pri tome nas zabavlja. Koje su mane?
ChatGPT se konstantno razvija i nije nepogrešiv izvor informacija. Kako iste vuče s različitih web stranica, postoji mogućnost pogrešaka. Svaki odgovor vrijedi provjeriti kako bismo dezinformaciju izbjegli.
AI se hrani informacijama koje su kreirali ljudi pa odgovori mogu biti pristrani. Objektivnost odgovora moramo procijeniti sami pa ga po potrebi urediti.
Sadržaju generiranom od strane AI moramo pristupati kao i svakom drugom kojeg konzumiramo iz internetskih izvora. Više nego ikada ranije, potrebno je kritičko razmišljanje i temeljita provjera ponuđenih “činjenica”. To može tražiti naše vrijeme, ali je taj ulog nemjerljiv s uštedom vremena kojeg bismo inače potrošili na pretraživanje interneta i smišljanje tekstova. Ipak, bez ljudske kreativnosti nema atraktivnog sadržaja pa će naše završne intervencije u tekstu dodati notu privlačnosti i originalnosti koja je neophodna.
Ovdje je dostupna besplatna verzija ChatGPT-ja za sve koji žele uvesti novi alat u svoje poslovanje i iskoristiti benefite razvoja tehnologije. Isprobajte ju i zabavite se!
Motar - recepti s ljekovitim darom stjenovitih morskih obala