Propisi i Zakoni
23.2K

Smijemo li strancima naplatiti višu cijenu smještaja?

Zakon o uslugama zabranjuje diskriminaciju primatelja usluge na osnovi državljanstva, odnosno mjesta prebivališta ili boravišta. Nijedan prodavatelj roba ili usluga, pa tako ni iznajmljivač, ne smije naplaćivati višu cijenu robe ili usluge strancima

Proljetos smo imali priliku pratiti slučaj ugostitelja iz Rovinja koji je svoje usluge strancima naplaćivao po višim tarifama, nego inače domaćim gostima. Iako ugostitelji imaju slobodu u formiranju cijena, utvrđeno je da se u ovom slučaju radi o kršenju Zakona o uslugama (NN 80/11) te da se primatelj usluge diskriminira na osnovi državljanstva, odnosno mjesta prebivališta ili boravišta.

Protiv rovinjskog ugostitelja je podnesena prekršajna prijava, a navedeni Zakon propisuje i kazne od 3000 do 50.000 kuna za diskriminirajuće ponašanje. Isti propisi se odnose na sve prodavatelje roba i usluga pa tako i na domaćine, iznajmljivače privatnog smještaja. 
 

Pružatelji usluge smještaja u domaćinstvima ne smiju naplaćivati višu cijenu strancima.


Bez cjenika se ne računa

Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti, članak 10, stavak 1, propisuje obvezu isticanja službenog cjenika usluga na hrvatskom i najmanje jednom od svjetskih jezika. Cjenik se mora nalaziti na istaknutom mjestu te biti vidljiv svim gostima. Isto se odnosi na cjenike prehrane, ako se i ta usluga pruža u domaćinstvu, a cjenici moraju biti otisnuti u dovoljnom broju primjeraka i na raspolaganju svim gostima.
 

Domaćin ne smije nikada naplatiti cijenu višu od one istaknute u službenom cjeniku.

Ugostitelji, iznajmljivači, pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvima i na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, ne smiju naplaćivati različite cijene stranim državljanima u odnosu na domaće goste.


Smijemo odobriti popust

Međutim, iznajmljivač može odobriti popust na pojedine usluge, za pojedine skupine gostiju ili u slučaju pojedinih oblika plaćanja. Temeljem tako odobrenih popusta se formiraju cijene last minute ili first minute ponuda te popusti kod plaćanja gotovinom.
 

Popust se obračunava na cijene u istaknutom cjeniku, a domaćin je obvezan gostima izdati točan i čitljiv račun za svaku pruženu uslugu. Izdani račun mora sadržavati i obračun odobrenog popusta.

Fizička osoba, privatni iznajmljivač, može dobiti kaznu u iznosu od 2500 do 20.000 kuna ako ga turistička inspekcija zatekne bez vidno istaknutog cjenika, ako se ne pridržava istaknutih cijena, ako nije izdao gostu čitljiv i točan račun za svaku pruženu uslugu s oznakom vrste, količine i cijene pruženih usluga te popusta koji je odobren. Turistički inspektor je ovlašten i za naplatu kazne od 1500 kuna na licu mjesta u slučaju utvrđenih navedenih povreda zakona.  

Kad odobravamo popust za pojedine skupine gostiju, to nikada ne smije biti diskriminiranje po nijednoj osnovi. Popust se može odobriti stalnim gostima, umirovljenicima, djeci, osobama s posebnim potrebama i slično. Ne zaboravimo ga navesti na računu!
Spremi

Dani hrvatskog turizma 2024. u Opatiji

Bizarne turističke atrakcije: Kako je ova ogromna WC školjka pretvorena u zanimljiv muzej?

Program Welcome: Kamata i do 0 % za privatne iznajmljivače Zadarske županije

16 malih promjena u dizajnu interijera apartmana koje mogu značiti veliku razliku u broju rezervacija

Što je "Internet stvari" i kako može utjecati na naše poslovanje u turizmu?

Što iznajmljivač smještaja mora znati i koje vještine posjedovati?

Kaštelima neće manjkati turističkih vodiča - besplatna edukacija za nezaposlene

Duljina boravka turista: Koliko dana u prosjeku turisti ostaju u Hrvatskoj na odmoru?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Pomoćni ležaj u apartmanu - koji su uvjeti namještanja i može li se dodatno naplatiti sklopivi ležaj

Porezi za iznajmljivače i što nas čeka u 2017.godini

Popularno: