Iznajmiti apartman, a da niste ni trgovac ni obrtnik, nikada nije bilo lakše!
Svatko, punoljetan naravno, može iznajmljivati do 20 kreveta u sobama, apartmanima ili kućama za odmor u koje se ne ubrajaju
pomoćni kreveti, 10 mjesta u kampu za 30 osoba, te posluživati doručak, polupansion i pansion svojim gostima.
Naravno, potrebno je zadovoljiti i neke uvjete:
1. Prvo i prvo
Prvo što vam je potrebno je
Rješenje nadležnog ureda o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu. Zahtjev se predaje u Uredu državne uprave u matičnoj županiji (Služba za gospodarstvo/Odjel za turizam). Međutim, prije podnošenja zahtjeva potrebno je prikupiti slijedeće dokumente:
- Dokaz o hrvatskom državljanstvu i prebivalištu – preslika osobne iskaznice,
- Dokaz o vlasništvu objekta - izvadak iz zemljišnih knjiga,
- Uporabna dozvola građevine – ili ukoliko je smještajni objekt građen prije 1968. godine, potvrda da je sagrađen na građevinskom zemljištu,
- Tlocrt smještajnog objekta.
- Upravna pristojba u iznosu od 100,00 kuna.
Detaljan popis potrebnih dokumenata možete
preuzeti ovdje.
Dokaz o ispunjavanju propisanih zdravstvenih uvjeta, odnosno liječnička potvrda više nije potrebna!!! Nadležna služba bi trebala odgovoriti na vaš zahtjev u roku od 30 dana.
Drugo prvo što vam je potrebno je
Rješenje o kategorizaciji objekta koje ćete zatražiti također u Uredu za turizam.
Napomena: ukoliko dostavljete preslike dokumenata obavezno ponesite originale na uvid, a ukoliko niste jedini vlasnik nekretnine ili zastupate vlasnika, morate imati ovjerene Izjave o suglasnosti vlasnika, odnosno suvlasnika smještajnog objekta.
2. Zimmer frei
Na temelju rješenja o kategorizaciji objekta naručite standardiziranu ploču koju svaki smještajni objekt mora imati istaknutu pored ulaza.
Standardizirane ploče se naručuju kod proizvođača ovlaštenog od strane Ministarstva turizma uz priloženo Rješenje o kategorizaciji i plaćaju se od 250 do 320 kuna ovisno o dimenziji. Nije dovoljno samo zataknuti tablu `Zimmer frei´! Čak štoviše kazne za neovlašteno iznajmljivanje, bez rješenja navedenih pod točkom 1. su od 5000 do 30.000 kuna! Također ste dužni istaknuti i u svakom objektu (na ulazu, vratima ili zidu sobe ili apartmana) o kakvoj se vrsti smještaja radi i kakve usluge pružate. To, srećom, ne morate naručivati od ovlaštenog tiskara, već možete i sami isprintati.
3. Odredite cijene i napravite cjenik
U određivanju cijene ste potpuno slobodni! Najjednostavniji način je proučiti tržište tj. uklopiti se u cjenovni razred kategorije objekta na matičnom području. Jednostavnije rečeno, pitajte susjede koji već iznajmljuju sobe ili apartmane. Međutim, budite oprezni, uzmite u obzir vlastite fiksne troškove,
boravišnu pristojbu, proviziju agencije ukoliko ćete nuditi najam preko posrednika, i naravno vašu zaradu. Na cijene koje odredite može se računati PDV.
Na temelju određenih cijena dužni ste formirati cjenik, istaknuti ga na vidljivo mjesto unutar objekta, u svim apartmanima ili sobama, te se pridržavati navedenih cijena. Cijene su proizvoljne, ali službeni cjenik je strogo propisan.
Službeni cjenik mora sadržavati:
- Osnovne podatke iznajmljivača (naziv smještaja, ime i prezime vlasnika, adresa i OIB)
- Naziv usluge (noćenje za dvije osobe, noćenje s doručkom, najam apartmana…)
- Vrstu naplate (po noćenju, po osobi, po smještaju, tjedno….)
- Termin (unijeti eventualne razlike cijena po terminima, npr. predsezona, sezona, postsezona)
- Cijenu (obavezno u kunama)
- Boravišna pristojba (može biti uključena u cijenu apartmana ili se plaćati odvojeno, ali za koji god se model plaćanja odlučili, on mora biti jasno istaknut u cjeniku)
- PDV (ako cijena sadrži PDV onda posebno izraziti netto cijenu plus iznos PDV-a)
- Dodatne usluge (kućni ljubimci, klima, čišćenje, parking…)
- Datum važenja cjenika (navesti datum od kada je taj cjenik važeći)
- Potpis (cjenik nije potrebno ovjeravati kod nadležnih službi, dovoljno ga je potpisati od strane vlasnika).
Kućni red također mora biti istaknut u svim apartmanima ili sobama na vidljivom mjestu. Ovdje možete preuzeti primjer
službenog cjenika.
4. Prijava gosta u turističku zajednicu
Svakog pristiglog gosta dužni ste prijaviti (i odjaviti) u turističku zajednicu/društvo unutar 24 sata. U tu svrhu morate imati obrasce koji se kupuju u Narodnim novinama ili podižu u lokalnom turističkom uredu. Goste možete prijaviti i putem interneta, on-line obrazaca, aplikacija ili e-mailom.
Strance koji nisu državljani EU, dužni ste prijaviti MUP-u, međutim, čest je slučaj da to umjesto vas radi Vaša turistička zajednica. O detaljima prijave/odjave svakako se konzultiralte s vašom podružnicom TZ-a.
5. Izrada računa je obavezna!
Pa naravno! Kako i kod svake druge usluge, gostu ste dužni
izdati račun koji je u skladu sa službenim cjenikom.
6. Vodite knjige!
Iznajmljivač je dužan uredno voditi knjige domaćih i inozemnih gostiju, te evidenciju računa. Čuvajte te zapise najmanje dvije godine! I tu su kazne od 5000 do 25.000 kuna za svaku stavku koja vam može nedostajati!
7. Redovito plaćajte boravišnu pristojbu i turističku članarinu
Boravišna pristojba može se plaćati paušalno ili po noćenju. Cijene su različite ovisno o kategorizaciji mjesta.