Intervju
2 42.9K

`Ljubaznost se isplati i to ne samo financijski, mnogi moji gosti su mi postali i dobri prijatelji´

Intervju: Sabina Urbanc iz Fužina koja je osvojila Turistički cvijet - kvaliteta za Hrvatsku 2016. u kategoriji najboljeg apartmana na kontinentu

Na 3. Forumu obiteljskog smještaja, održanom u Zadru proteklog tjedna, dodijeljene su nagrade obiteljskim iznajmljivačima za izvrsnost u pružanju usluge smještaja u kućanstvima.
Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku 2016. je dodijeljen u nekoliko kategorija. Najboljom kućom za odmor na moru je proglašena Villa Sirotnjak iz Lovrana, dok je titulu najbolje kuće na kontinentu ponijela Villa Gašparini u Višnjanu. Ista je proglašena i obiteljskim smještajem godine.

U kategoriji Obiteljski smještaj – najbolji apartman na moru, direktorica Sektora za turizam HGK, Leila Krešić-Jurić, i predsjednik Zajednice obiteljskog turizma HGK, Nedjeljko Pinezić, nagradu su uručili Mariji Devčić iz Rijeke.

Turistički cvijet za najbolji apartman na kontinentu dobili su Apartmani Sabina i Sabina Urbanc iz Fužina. Tako je čitava Hrvatska dobila priliku čuti za Sabinu, dok mi, u Apartmaniji.hr, njen rad pratimo već neko vrijeme. Zapazili smo je zbog odličnih recenzija smještaja koje se čine gotovo nevjerojatnima – Sabina dobiva čiste petice i komentare prepune oduševljenja njenih gostiju.

"Pitala sam se koliko ima istine u svim ovim komentarima u kojima svi redom hvale i pišu samo superlative, a sada bih i ja mogla napisati 10 stranica jer sam toliko oduševljena svime..." ili "Gospođa Sabina je prava domaćica, brine o sve mu što gosti trebaju, vrlo srdačna i opuštena. Smještaj je baš ono što treba: čisto, ugodno i udobno!" ili "Gospođa Sabina je uvijek na raspolaganju i maksimalno je angažirana u ispunjavanju svih zahtjeva i u svakom trenutku nam je bila na usluzi, ma o čemu se radilo, nenametljiva, ali uvijek prisutna", ili... Mogli bismo tako nastaviti unedogled s pozitivnim ocjenama i recenzijama gostiju koji su već posjetili Fužine i upoznali Sabinu.

Čitajući ove komentare, pitali smo se u čemu je tajna njezinog uspjeha i čime oduševljava svoje goste. Pa smo odlučili pitati samu Sabinu koja je spremno pristala podijeliti svoja iskustva s ostalim iznajmljivačima privatnog smještaja.

Pitanje: Koliko dugo se bavite iznajmljivanjem?

Sabina: Iznajmljivanjem smještaja sam se počela baviti 2009. nakon što sam nasljedila kuću od oca koju je bilo potrebno adaptirati. Iste godine je uređen jedan apartman i tako je to krenulo.

Pitanje: Je li iznajmljivanje smještaja Vaš jedini ili dodatni izvor prihoda, odnosno je li to Vaš jedini ili dodatni posao?

Sabina: Na početku mi je bila to tek dodatna zarada. Stjecajem životnih okolnosti, 2011. sam se vratila u Fužine, svoj rodni kraj gdje sada živim i radim. Postepeno sam širila svoje smještajne kapacite pa sada imam tri apartmana koji rade tokom cijele godine i to je moj glavni posao i jedini izvor prihoda.

Intervju: Sabina Urbanc Fužine

Pitanje: Koliko dugo traje sezona u Fužinama i kolika je popunjenost Vaših apartmana?

Sabina:
 Glavna sezona u Fužinama je tokom ljetnih mjeseci, odnosno u srpnju i kolovozu, ali Fužine su postale destinacija u koju gosti rado dolaze tijekom cijele godine. Na zimsku sezonu ne možemo u potpunosti računati jer ona ovisi o količini snijega, a trebalo bi poraditi i na zimskim sadržajima kojih u našoj općini nedostaje. Popunjenost mojih apartmana je svakom godinom sve veća. Kontinuirano raste broj domaćih i stranih noćenja.
 

U 2015. sam ostvarila 1430 noćenja, a ukupna popunjenost za ovu godinu je oko 200 dana.


Pitanje: Recenzije na Vašoj stranici su uglavnom one domaćih gostiju. Gdje oglašavate apartmane?

Sabina: 
Kada sam tek počela raditi, oglašavala sam se na svim mogućim portalima koje sam pronašla na internetu. Imala sam mnogo plaćenih oglasa, još više besplatnih. S vremenom sam sve to profiltrirala. Imam svoju vlastitu web stranicu www.apartmani-sabina.com.hr, Facebook stranicu, oglas na TZ Fužine kao i ostali iznajmljivači, te oglase na jednom domaćem i dva strana portala. Međutim, tijekom godina sam stekla brojne stalne goste koji se kontinuirano vraćaju, a na njihovu preporuku dolaze i novi gosti. To me najviše i veseli i na to sam izuzetno ponosna. To je i glavna okosnica moje prodaje. Samostalno vodim svoj booking uz pomoć svojih kćeri i ne radim s nijednom agencijom.

Pitanje: Što smatrate važnim za dobru promociju smještaja?

Sabina: Kao što sam već rekla, najboljom promocijom smještaja smatram usmenu preporuku gosta. U to sam se uvjerila mnogo puta, tu jednostavno nema greške, ali svaki ozbiljniji iznajmljivač mora imati svoju web stranicu te, uz nju, nekoliko kanala prodaje koje će izabrati na temelju svojeg iskustva i svoje destinacije.

Pitanje: Apartmani Sabina su nositelji Kvarner Family, Pet Friendly, Bike Friendly te Hike Friendly oznaka. Koliko Vam takve oznake pomažu u popunjavanju apartmana? Jeste li morali dodatno ulagati u smještajne kapacitete da biste dobili navedene oznake?

Sabina: Brendiranje apartmana je nužno u današnje vrijeme. Tržište traži da se prilagodimo raznim zahtjevima i potrebama gosta, a ovako paralelno istaknete svoju ponudu i ciljate na određeni profil gosta. Dodatna ulaganja postoje jer morate ispuniti kriterije koji se traže, ali ta ulaganja nisu toliko velika. Samo treba imati malo volje za sve to napraviti.

Pitanje: Ulažete li svaku godinu u apartmane i što smatrate važnim za održavanje kvalitete smještaja?

Sabina: Svake godine ulažem u svoj smještaj i podižem kvalitetu, pratim trendove u turizmu, a kroz komunikaciju i rad s gostima, dobijem kvalitetne ideje i sugestije što je njima važno pri planiranju odmora i odabiru smještaja. Rado prihvaćam svaku konstruktivnu kritiku.
 

Uz kvalitetno opremljene apartmane bez kojih je nemoguće raditi, tvrdim da je higijena i urednost smještaja jedna od najvažnih faktora u ovome poslu.


Pitanje: Gorski Kotar, Fužine pogotovo, bilježe stalni porast broja noćenja. Da li i Vi na neki način sudjelujete u brendiranju destinacije i kako?

Sabina: Budući da sam rođena i odrasla u ovome kraju, veseli me napredak Fužina kao turističke destinacije. Mislim da sam svojim radom doprinjela tome i dokazala da se i u manjoj sredini, za relativno kratko vrijeme, može izgraditi vlastiti posao i lijepo živjeti.

Pitanje: Jeste li članica neke udruge iznajmljivača i mislite li da su umrežavanje iznajmljivača i suradnja s lokalnim tijelima važni za jačanje brenda destinacije i bolju prodaju privatnog smještaja?
Sabina: 
Članica sam jedne udruge iznajmljivača, a dobrodošla je i svaka suradnja s lokalnim tjelima. Ipak, u svom poslu se oslanjam isključivo na sebe.

Pitanje: Što smatrate prednošću Vaših apartmana na kontinentu u odnosu na one na moru? Kakvi gosti dolaze u Fužine i koliko dugo ostaju?

Sabina: 
Iz svog iskustva mogu reći da ovdje dolaze najviše domaći gosti iz cijele Hrvatske. Najviše je gostiju iz Zagrebačke županije, potom Istre i Dalmacije. Stranci su gosti u tranzitu kojima su Fužine polazište za druge obližnje destinacije poput NP Risnjak, Plitvičkih jezera, Opatije i sl. Oni iznajmljivači koje rade s agencijama možda se ne bi složili s mojim tvrdnjama, oni vjerovatno imaju veći postatak stranih gostiju jer preko agencija lakše dolaze do istih. Što se tiče boravaka, imamo puno kratkih boravaka od jednog do dva noćenja, odnosno puno vikend noćenja nakon glavne sezone, ali tko to nije spreman prihvatiti, ne može dobro ni raditi. Prednost Fužina u odnosu na more je što radimo tijekom čitave godine. Sami smo stvorili uvjete za to, otvoreni su svi ugostiteljski objekti, hoteli, dostupni su svi sadržaji osim onih za koje vremenske prilike to ne dopuštaju. 

Intervju: Sabina Urbanc Fužine

Pitanje: "Obiteljski smještaj je smještaj s osmijehom", poručuju iz Ministarstva turizma. Svi vrlo dobro znamo da je ljubaznost ključna u iznajmljivanju smještaja u kućanstvima, što biste Vi još dodali u recept za zadovoljstvo gostiju?

Sabina: Slažem se s tim u potpunosti. I sama jako pazim na to, svakog gosta dočekujem kao dragog prijatelja, trudim se maksimalno izaći u susret, biti mu na raspolaganju, ali sve to odraditi tiho i nenametljivo, poštujući prvenstveno njegovu privatnost. To se pokazalo kao dobar recept i najveće mi je zadovoljstvo kad imam zadovoljnog gosta koji mi na odlasku kaže da se osjećao kao u svojoj kući. Tada znam da sam odradila dobar posao.

Pitanje: S kakvim problemima se suočavate u svom poslu?

Sabina: Kao i u svakom poslu, uvijek ima nekih manjih problema. Upoznajete ljude različitih kultura, profila, životnih navika i stilova pa u svemu tome treba dobro odvagnuti kako da ostanete dobar domaćin, ali i da se zna tko je gazda u kući.

Raditi s ljudima nije uvijek lako, ali s vremenom postanete i dobar psiholog.


Pitanje: Putujete li i, ako da, odsjedate li i Vi u privatnom smještaju?

Sabina: Kad putujem, preferiram privatni smještaj. To je ujedno i razmjena iskustva, a volim reći i usklađivanje domaće zadaće. Tako uvijek naučim nešto novo.

Pitanje: Što najviše volite u svom poslu?

Sabina: 
Iako nisam turistički djelatnik po struci, pronašla sam se u ovom poslu. Najviše me veseli i motivira to što sama diktiram tempo i način rada. Svakodnevno upoznajem nove ljude što je interesanto. Ulažem u svoju kuću i u vlastiti posao, a to je za mene neprocjenivo.

Pitanje: Imate li još nešto za poručiti kolegama iznajmljivačima?

Sabina: Poručila bi svojim kolegama da uvijek budu uz svoje goste, neka ulažu u svoj smještaj, iskreni osmjeh na lice i sav trud će se višestruko vratiti. Pri tome ne mislim samo na financije. Mnogi moji gosti su postali i moji dobri prijatelji, a to je dodatna vrijednost koja ostaje za čitav život. 
Spremi

Dani Okusa hrvatske tradicije bez Istre i Dalmacije

Pripreme apartmana za zimu – selidba kućnih biljaka

Hrvatska ima više turističkih ležajeva od Grčke i Portugala, najviše po glavi stanovnika u EU

Je li čišćenje snijega ispred kuće za odmor i apartmana dobra ili loša ideja?

Safe stay in Croatia: O sigurnom boravku u Hrvatskoj i nesigurnom oporavku turizma u 2021.

Trebaju li se (naši) iznajmljivači pribojavati hotela?

Inicijativa Glas poduzetnika traži jednake mjere pomoći i za privatne iznajmljivače

Slanje ponude gostu - kada, zašto i kako

2 komentara Uključi se u raspravu
Jadranko - Prigradica-Blato 28.11.2016 14:39
Sabina je formula uspjeha i zadovoljstva posla kojim se bavi. Svaka joj čast.
Marko - Zadar 31.12.2016 16:04
Svaka čast... i ja se bavim iznajmljivanjem i dijelimo prilično slično mišljenje u svemu... Danas je baviti se s turizmom ozbiljan posao, kao i svaki posao i nikakva dodatna zarada... Dosta ljudi to, nažalost, ne shvaća jer misli da je posao samo rad u tvornici, uredu, itd., što je totalno krivo... I ne samo to, turizam i bavljenje turizmom nije samo iznajmljivanje apartmana... Ima tu itekako prostora i za dodatne usluge i prihode, prodaje izleta i sličnih stvari... Tako gostu daješ komplet uslugu i ne samo golo iznajmljivanje apartmana. U konačnici ti to može donijeti bolje ocjene gostiju, ali svijest kod dosta naših ljudi, nažalost, još nije na tom nivou. Uglavnom, koliko se trudiš općenito u turizmu, toliko ćeš u biti na kraju imati. Nitko ti neće drugi biti kriv ako nemaš gostiju ili sl. To je realno i pošteno. Pogotovo dugoročno jer neke pozitivne stvari na ime vašeg cjelokupnog truda i zalaganja počinju onda jednostavno dolaziti same od sebe.
Odgovori
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Obiteljski smještaj se mora mijenjati kako bi imao važnu ulogu u pozicioniranju Hrvatske kao turistički atraktivne destinacije

`Da bi bili puni čitavu godinu, moramo neprestano pričati priče, utemeljene i iskrene´

Popularno: