Intervju
33.9K

Intervju: Višnjica Čerič, Udruga privatnih iznajmljivača Moja Šolta

S Višnjicom Čerič, predsjednicom Udruge privatnih iznajmljivača na Šolti, razgovarali smo o otoku, komunikaciji i udruživanju na lokalnoj razini za napredak u turizmu i poboljšanje uvjeta života na otocima

Zagrebačko proljeće donijelo je kišu. Dugačak niz sivih dana prekinuo je iznenadan smiješak sunca, a prvu sunčanu zraku u ured Zajednice iznajmljivača je donijela Višnjica Čerić, predsjednica Udruge privatnih iznajmljivača Moja Šolta. Na Šolti ima 40-ak različitih udruga na 1800 stanovnika pa je još jedna udruga izazvala čuđenje među lokalnim stanovništvom. U početku su očekivanja bila usmjerena na popunjavanje kapaciteta, ali se s vremenom Udruga uspjela prezentirati s drugim ciljevima: unaprjeđenje kvalitete obiteljskog smještaja, educiranje članova, promocija u svrhu produljenja sezone, umrežavanje struke s drugim udrugama i širom društvenom zajednicom.

Svoju prvu osnivačku skupštinu su imali u kolovozu 2014., a šoltanskim mještanima i prijateljima otoka su se predstavili u veljači prošle godine. Onako kako je nas gospođa Višnja zarazila vedrinom i optimizmom, tako je Udruga Moja Šolta zarazila Šoltane duhom zajedništva i rad pod sloganom `Dobro je činiti dobro - dobro se dobrim vraća´. U samo godinu i pol dana, ostvareni su zapaženi rezultati.

Višnja Čerič je umirovljeni iskusni turistički djelatnik s iskustvom u avio prometu, hotelijerstvu i agencijskom poslovanju. Svoje znanje i bogato iskustvo primjenjuje u vođenju Udruge. Udruga trenutno okuplja oko 120 članova, i to ne samo iznajmljivače, već i ostale zainteresirane pojedince koji smatraju da svojim članstvom mogu doprinijeti razvoju i promociji otoka Šolte.
 

Otoci su specifične sredine, izazov kojem se treba posvetiti s razumijevanjem, čvrstom voljom i upornošću

Odmah na početku, u SWAT analizi, uvidjeli smo da se trebamo udružiti, umrežiti, da trebamo jedni drugima pomagati, učiti zajedno, i biti bolji. Jedino kvalitetom i očuvanjem onoga što je specifično za naš otok, za naše mjesto, možemo ići naprijed i puniti naše kapacitete, kaže Višnja Čerič te ističe kako Udruga ima jasno definirane ciljeve za ovu godinu i na dobrom je putu da ih ostvari.

Jedan od ciljeva je doseći ukupno 200 članova.

Članovi postaju fizičke i pravne osobe koje prihvaćaju naše ciljeve i princip rada upisan u Statutu, a svojim aktivnim radom postaju redovni članovi i čine Skupštinu Udruge, kaže Višnja, otvoreni smo za komentare, prijedloge, konstruktivnu kritiku i svaku etičku suradnju. Redovito članstvo se mijenja jer nije lako prilagoditi svoje obveze volonterskom karakteru aktivnosti Udruge. A tražimo ozbiljnost, transparentni smo i prihvaćamo promjene na bolje jer inzistiramo na kvaliteti u svakom pogledu.

 

Najteži je početak, sada se već lakše diše

Svaku godinu u veljači, Udruga održava prezentaciju ostvarenog u proteklom razdoblju. Puno smo napravili, kaže Višnja, dosta je bilo pojavljivanja u časopisima, u novinama i na televiziji. U emisiji Hrvatska uživo, dobili smo udaran termin s javljanjem s našeg predstavljanja u Zagrebu na Opatovini, gdje je Šoltu, uz nas, promovirao i VIS Kuparića put. Tu je i naš prvi projekt Mapa integrirane ponude Šolte koji je prepoznat i od strane Hrvatske zajednice obiteljskog smještaja i koji je bio predstavljen na 2. Forumu obiteljskog smještaja u Poreču kao primjer dobre prakse.

 

 

Interaktivna dobrodošlica gostu

Mapa Moja Šolta je svojevrsna dobrodošlica gostu. Zamišljena je tako da ju svaki iznajmljivač ima u svakom apartmanu. Mapa sadrži odgovore na sva pitanja i potpitanja koje gost može imati. Servisna je, informativna i poticajna za produljenje boravka. Mapa se sastoji od listova koji na zanimljiv način prenose priču o ljepotama otoka Šolte te pružaju informacije poput voznog reda javnoga prijevoza, kućnog reda u privatnom smještaju, korisne brojeve telefona i kontakte, adrese turističkih ureda i putničkih agencija na otoku, i slično. Opremljena je interaktivnom kartom i kvalitetnim fotografijama koji dokumentiraju prirodne ljepote, kulturne znamenitosti i bioraznolikost našeg prekrasnog otoka. Sadržaj mape je na hrvatskom i engleskom jeziku, a kroz ovu godinu ćemo proširiti mapu i na njemačkom i francuskom jeziku. Višnja dodaje i kako rade na aplikaciji Mape Moja Šolta za mobilne telefone: Treba ići u korak s vremenom i usvajati nove tehnologije. Edukacija je vrlo važna za uspjeh u turizmu.
 


Udruga provodi edukacije u suradnji s partnerima. Radi se o educiranju iznajmljivača o novitetima u poslovanju, kao što je uvođenje eVisitora i novih tehnologija, Internetom do gostiju, podukama o komunikacijskim vještinama u turizmu, apliciranju na različite natječaje. Ne uči se samo u učionicama, nego i kroz razgovore i dobre primjere.

Glavno čime se bavim i što me najviše veseli su novi projekti. Planiramo izdati i Malu mapu Moja Šolta, namijenjenu najmlađima. U izradi mape sudjeluju šoltanska djeca pa će Mala Mapa biti prikaz Šolte kroz dječje oči. Organizirat ćemo i Dane otvorenih vrata kada će svi šoltanski iznajmljivači otvoriti vrata apartmana svojim kolegama iznajmljivačima kako bi razmijenili iskustva te se povezali za zajednički boljitak.

Osim toga, ovu godinu po prvi put, organiziramo takmičenje u uređenju okućnica, terasa i balkona pod nazivom Lipi naši dvori i upravo razgovaramo o partnerstvu s Agronomskim fakultetom iz Zagreba. To će nam, uz naš entuzijazam i poduzetnost, osigurati i stručnost na projektu, dodaje Višnja.
 

Kad se radi s veseljem i od srca, rezultati dolaze polako, ali sigurno

Ima jako puno poteškoća, ponekad se suočavam sa stvarima za koje nisam vjerovala da postoje, ali to sve treba staviti na stranu i uzeti ono što je dobro i na tome graditi. Jer `dobro je činiti dobro´!

U Udruzi nemamo upravni odbor, već izvršni. Nismo htjeli upravljače, već izvršitelje, napominje Višnja te dodaje kako se Udruga pokušava izboriti za pravičniju naknadu za odvoz otpada, za više iskorištavanje solarne energije te promovira akcije Više cvijeća, manje smeća, Smeđa signalizacija i druge aktivnosti za razvoj održivog turizma. Unaprjeđenje uvjeta boravka na otoku i suradnja s Komunalnim poduzećem su direktno povezani sa zadovoljstvom gosta i promocijom otoka te daju bolje turističke rezultate.


Kako se financira Udruga?

Udruga Moja Šolta je u prvoj godini rada imala skromni budžet koji se sastojao od članarina, donacija, potpora i oglašavanja u Mapi. Poslovala je pozitivno zahvaljujući volonterskom radu, potporama i racionalnom pristupu. Polovina budžeta je utrošena na izdavanje Mape, a ostalo na promociju, administrativno-financijske i materijalne troškove.

U ovoj godini smo aplicirali na sve natječaje Općine Šolta i Splitsko-dalmatinske županije, a očekujemo i otvaranje drugih natječaja koji kasne ove godine radi izbora. S obzirom na odlične recenzije Mape Moja Šolta i rada Udruge, nadamo se znatno većem budžetu u 2016. godini, ističe Višnja.

Na Šolti je sezona nekada trajala 48 dana, ističe Višnja Čerić, ali prošlu godinu je bilo puno bolje. Šolta je otok obiteljskog smještaja i nautičkog turizma. Na otoku je registrirano preko 400 pružatelja usluga u domaćinstvima.

Intervju: Višnjica Čerić, Udruga Moja Šolta

Višnja Čerić je također iznajmljivačica. Ulaskom u mirovinu, odlučila je ipak ostati u turizmu te obiteljsku kuću za odmor ponuditi gostima koji se žele okupljati i družiti u većem broju. Globalizacija je razdvojila obitelji i prijatelje pa za odmor traže mogućnost okupljanja. Pa zašto onda ne bi imali svoj drugi dom na tjedan ili dva na Šolti?

Višnja pamti kako je teško biti iznajmljivač početnik. Radom u Udruzi želim podijeliti svoje višegodišnje iskustvo, pomoći drugima, ali i unaprijediti svoja znanja.
 

Zašto bi se drugi mučili da dođu do informacija, kada se možemo umrežiti i dijeliti iskustvo da nam svima bude lakše.

Tako je nastala Moja Šolta, zajednica privatnih iznajmljivača, koja se bavi svakodnevnim problemima i izazovima s kojima se iznajmljivači u svom poslovanju u turizmu susreću – od komunalija do promocije. U Udruzi ističu kako zajednica nije mjesto gdje se stapamo s okolinom i skrivamo od odgovornosti, već platforma za suradnju pojedinaca koji, svatko na svoj način, oplemenjuju i jačaju zajednicu, te pomažu da se ostvare zajednički ciljevi. A ciljevi su svima jasni: razvoj turističke ponude, podizanje kvalitete privatnog smještaja, produljenje turističke sezone, i to sve u svrhu popravljanja uvjeta života na otoku Šolti. Kako je počeo razvoj na mom otoku? Višnja će reći: Zajedništvom!

Spremi

Dani Okusa hrvatske tradicije bez Istre i Dalmacije

Izravan udio turizma u BDP-u je 11,4 posto, uz ukupan utjecaj na gospodarstvo Hrvatske od 16,9 posto

Kalendar branja ljekovitog bilja našeg podneblja

Mikrobilje Zlarina - otoka na kojem održivost nije samo priča

Lošinjska TZ ima protokol u slučaju sumnje na zarazu gosta koronavirusom: "Nitko neće ostati sam!"

Brendiranje Slavonije kao jedne destinacije za cjelogodišnji turizam

​10 trendova koji bi mogli potrajati i nakon krize u turizmu

​Božićne dekoracije za apartman ili stan: Kako ukrasiti prostor za adventsko druženje?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

`Kod jačanja brenda destinacije, iznajmljivači imaju najveći potencijal za zaradu´

Obiteljski smještaj se mora mijenjati kako bi imao važnu ulogu u pozicioniranju Hrvatske kao turistički atraktivne destinacije

Popularno: