Aktualno
2.8K

Hrvatska ima sve za cjelogodišnji turizam i može biti turistički lider na Mediteranu

Održana 3T konferencija s nizom stručnjaka i zaključaka: AI ne može zamijeniti čovjeka, Hrvatska još može biti predvodnica u realizaciji maksimalne održivosti turizma na Mediteranu, a ponuda za cjelogodišnji turizam uopće nije upitna

U srijedu 15. ožujka 2023. je održana konferencija 3T - Tourism, Travel & Tech. U to prohladno jutro u osvit još jednog proljeća, posjetitelji konferencije su došli u zagrebački Kaptol centar po solidnu dozu optimizma.

Konferencija koja spaja turizam i tehnologiju, bez koje turizam u suvremenom obujmu ne bi postojao, okupila je stručnjake iz različitih područja turističkog i IT sektora pa okupljenima na svom 6. fizičkom i online izdanju isporučila aktualna stajališta o trendovima i prognozama u poslovanju.
 

Konferencija 3T je najavljena kao rasprava o mogućnostima upotrebe AI u turizmu i taj motiv se provukao kroz gotovo sva izlaganja, uz zajednički zaključak - AI nikada neće zamijeniti čovjeka

Javljanje Zorana Pejovića, konzultanta s Lošinja, potaknulo je na razmišljanje koliko je umjetna inteligencija (AI) pouzdana.

Igor Marušić, product manager Hrvatskog Telekoma, ustanovio je kako umjetna inteligencija može biti značajan faktor u rješavanju problema nedostatka radne snage, u svom izlaganju Chatbot u hotelijerstvu.
 

Marušić naglašava da poanta nije implementacija AI u poslovanju koja bi rezultirala otpuštanjem radnika, već se takva tehnologija može programirati za rješavanje jednostavnijih zadataka i upita gostiju, pri čemu se čovjek može usmjeriti i skoncentrirati na rješavanje kompleksnijih problema u poslovanju 

Upravo zato, razvoj umjetne inteligencije, Marušić vidi kao sjajnu priliku za popunjavanje nepopularnih radnih mjesta, koje nitko neće, uz rast kvalitete turističkih proizvoda.
 

Potpuna održivost je nemoguća

Održivi turizam u Hrvatskoj daleko je od pune realizacije, ali je ipak više od praznih priča, zaključak je izlaganja Roberta Sedlara, stručnjaka čija se tvrtka Interzero se bavi problematikom zbrinjavanja otpada.

Robert Sedlar

Transport je najveći zagađivač u turizmu - Robert Sedlar


Održivost je nit koja je povezala gotovo sva izlaganja. Više se pričalo o održivom poslovanju hotela, nego što se spominjao obiteljski smještaj koji ostvaruje preko 50% noćenja. Zato sada znamo da Hrvatska broji 1199 hotela od čega samo 26 zelena.

Znamo i da luksuzni turizam više ne karakterizira samo konzumacija skupih i ekskluzivnih materijalnih dobara, već je luksuz današnjice uživanje u jedinstvenostima kojima obiluje Hrvatska, kao uostalom i svaka turistička zemlja. Upravo taj vid ponude je u najboljoj poziciji da ispuni gotovo sva održiva načela i ostvari ono što želimo od turizma - manje gostiju i opterećenja na lokalne zajednice, uz maksimum prihoda.

Panel rasprava 3T

Sudionici panel rasprave o održivosti luksuza, pod moderatorskom palicom direktora konferencije Olega Maštruka, zaključili su da je 100% održivo nemoguća misija, ali to ne znači da ne trebamo ni pokušavati postići ciljeve potpune održivosti turizma. Jutarnji dio konferencije je završio zanimljivim pitanjem turističke novinarke i blogerice Anje Mutić iz publike: “Zašto se toliko priča o održivom, nije li vrijeme da se fokusiramo na regenerativni turizam?”.
 

Od automobilizma do potencijala cjelogodišnjeg turizma

Poslijepodnevni dio konferencije se manje bavio teorijom, a više praktičnim primjerima.

Nitko ranije u Hrvatskoj nije napravio stručnu studiju socio-ekonomskih utjecaja nekog turističkog događanja na lokalne zajednice. Prvu takvu analizu “Socio-ekonomski utjecaji WRC Rally Croatia 2022 na prostor Središnje Hrvatske”, izrađenu u suradnji s Ekonomskim fakultetom u Zagrebu, predstavio je Marin Frčko, jedan od ključnih ljudi iz organizacije WRC Rally Croatia.

Marin Frčko

Marin Frčko o utjecaju WRC Rally Croatia na kvalitetu života lokalaca


U 2022. godini, ova sportska manifestacija svjetskoga glasa, donijela je hrvatskom turizmu prihod od 105 milijuna eura. Njen puni potencijal bi mogla otključati tek ova godina jer je prošlogodišnji rezultat uvelike bio pod utjecajem otpuštanja pandemijskih mjera i eskalacije rusko-ukrajinskog rata. Ovogodišnje izdanje, bez sumnje u sjajne rezultate, očekujemo od 20. do 23. travnja.

"Pitanje je zašto Hrvatska ima premalo ovakvih globalnih događanja, posebno u pred i posezoni, premda ne volim te termine, draže mi je razmišljati o cjelogodišnjoj ponudi domaćeg turizma", istaknuo je Frčko, uz napomenu da ovakve manifestacije prate milijuni fanova diljem svijeta.
 

WRC spada među TOP  20 sportskih događanja u svijetu. Za razliku od drugih, poput svjetskog nogometnog prvenstva, ova i slične manifestacije ne trebaju gradnju stadiona, iskorištava se postojeća infrastruktura, pa bi njihova organizacija trebala biti među projektima od nacionalnog interesa u smisli razvoja cjelogodišnjeg turizma

Jeste li znali da, uz Croatiju Airlines, imamo još jednog avio-prijevoznika? Malo je posjetitelja to znalo, sve do prilike da upoznaju Stjepana Bedića, pilota i direktora ETF (Enjoy Your Flight) Airwaysa. Pokrenuti avionski startup u vrijeme pandemije više je od izazova, ali danas ETF leti i svojim avionima pokriva logističke probleme brojnih partnera.

Jedan od najuvjerljivijih ambasadora hrvatskog turizma - Paul Bradbury vjerojatno poznaje kulturnu baštinu gastronomiju Hrvatske bolje od prosječnog Hrvata. Uvjerit će svakoga da Hrvatska ima sve što jedan turist poželjeti može za nezaboravan boravak u bilo koje doba godine, ali najbolje je da vam on to sam ispriča…

Spremi

Dani Okusa hrvatske tradicije bez Istre i Dalmacije

Bespovratne potpore do 5000 kuna po krevetu za OPG-ove s uslugom smještaja u Osječko-baranjskoj županiji

​Presvlake za stolice: Kako odabrati najbolje presvlake i koliko doprinose ugodnom dojmu?

Muke po (re)kategorizaciji privatnog smještaja

Top 8 ideja za dodatni sadržaj u kući za odmor koji će oduševiti buduće goste

​Horizontalno povezivanje: Dan otvorenih vrata obiteljskog smještaja Općine Dobrinj

Postani "zeleni" domaćin: Udruga Sunce poklanja online certificiranje za članstvo u Dalmatia Green programu

PDV za iznajmljivače u turizmu

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

TZ Vukovarsko-srijemske županije poklanja svojim iznajmljivačima jednogodišnji period oglašavanja na Apartmanija.hr katalozima

Koliko iznajmljivača zaista živi od iznajmljivanja i druga ključna pitanja

Popularno: