Aktualno
5.5K

Pripreme su pri kraju, očekujemo izvrsnu sezonu - zaključak je Travel, Tourism & Tech 2022. konferencije

3T - Travel, Tourism & Tech 2022. Konferencija o robotizaciji turističkih usluga, kriptovalutama, metaversu, oblacima, podacima, storytellingu, brendiranju, a, prije svega, optimizmu s kojim ulazimo u novu turističku sezonu bez obzira na trenutne (ne)prilike

Možda jedno od najzanimljivijih izdanja konferencije 3T - Tourism, Travel & Tech je za nama. Petu godinu zaredom, događanje je otvorio Oleg Maštruko, direktor konferencije i glavni urednik Mreže, 22. ožujka u zagrebačkom HUB 385. 

Hibridni karakter konferencije je omogućio brojnim zainteresiranima praćenje konferencije iz svojih uredskih i kućnih naslonjača pa je publika bila brojna. Keynote predavanje je pripalo Sonji Prvan, dizajnerici odgovornog turističkog iskustva iz agencije Intrepid Travel. Prvan je prezentirala potencijale socijalno i okolišno odgovornih turističkih proizvoda, s posebnim osvrtom na Hrvatsku koja još uvijek ima šansu dizajniranja turističke ponude održive destinacije, što nam može biti dodana vrijednost i temelj brenda.

Sonja Prvan konferencija 3T
Sonja Prvan

Potom je Jadranka Lovrić iz Hrvatskog Telekoma predstavila platformu Hotel TV svoje tvrtke, a Aco Momčilović, direktor Global AI Ethics Instituta, primjere korištenja umjetne inteligencije (AI) u turizmu. U Japanu postoji hotel čiji su zaposlenici isključivo roboti, ali, ističe Momčilović, u usporedbi s drugim industrijama, primjena AI u turizmu je još uvijek "na samom dnu".
 

Prepoznavanje lica, virtualna stvarnost, chatbotovi, roboti, automatizirano prevođenje i osobni asistenti imaju ogroman potencijal kao pomoć kod kreiranja vrhunskih personaliziranih turističkih doživljaja

Ta prilika krije i svoje neprilike, poput krađe osobnih podataka, ali sve je to još u povojima, posebno u Hrvatskoj, tvrdi Momčilović.

Jadranka Lovrić HT
Jadranka Lovrić


TikTok nije bauk

Više od milijardu aktivnih korisnika ove društvene mreže, najbolja su pozivnica za oglašavanje turističkih usluga na TikToku, kaže Dino Marčac, stručnjak za poslovnu primjenu TikToka. Platforma je to jednostavna za korištenje i s "velikim potencijalom za kreativno izražavanje". Mali broj okupljenih na konferenciji je zaista imalo svoj TikTok profil.

Ako je turizam emocija, onda TikTok ima sjajnu budućnost u turističkoj promociji jer "raste broj novih aktivnih korisnika, koji svoje odluke o kupovini donose uz pomoć sadržaja na TikToku. Uz pomoć kratkih videa sa sažetim informacijama, TikTok zajednica omogućuje brendovima da se predstave na iskren i zabavan način te ostvare emotivnu vezu s korisnicima“, naglasio je Marčac.

Dino Marčac 3T
Dino Marčac
O financiranju tehnoloških projekata u turizmu EU novcem pričala je Maja Brkljačić iz Algebra LAB-a u predavanju Primjeri uspješnih & tourism EU projekata. Radi se uglavnom o projektima umrežavanja i dijeljenja podataka, kao i o širenju upotrebe Cloud rješenja, a što se u Hrvatskoj premalo razvija jer je i shvaćanje pojma "turizam" preusko u odnosu na sve ono što je predviđeno za financiranje kroz povoljne kredite ili grantove EU-a. 


Kakva će biti ova turistička sezona?

Panel diskusija pod nazivom Tourism During Wartime (i drugi problemi) je okupila niz stručnjaka i poduzetnika u turizmu. Sudjelovali su Branimir Blajić iz Best Hospitality Solutions, Massimo Piutti, predsjednik uprave Mon Perin d.d., Krešo Vugrinčić iz InterCapitala i Gea Kariž iz MasterCarda.
 

Svi sudionici su se složili da bi sezona pred nama trebala biti barem jednako uspješna kao i prošlogodišnja

Optimizam koji vlada, neugodnom nazivu panela unatoč, nije samo puka želja. Utemeljen je na podacima i istraživanjima tržišta koje ozbiljne tvrtke, poput onih iz kojih sudionici panela dolaze, provode. Tako smo od Kariž saznali da je prosječna potrošnja domaćih turista u 2021. po putovanju bila 8000 kuna, dok je 2019. iznosila 5200. Viša potrošnja je zabilježena i kod stranih turista. Blajić smatra kako se ovu godinu prihodi od turizma neće povećavati, ali bi moglo biti više dolazaka. Putti vjeruje da ćemo i ovu godinu biti u prednosti kao autodestinacija pri čemu bi Dubrovnik opet mogao zabilježiti manji turistički promet nego u pretpandemijskim godinama. Vugrinčić ističe da će utjecaja inflacije, poremećaja opskrbe i geostrateških okolnosti biti, ali da je povjerenje u turizam u Hrvatskoj i dalje visoko


Panel 3T
Panel 3T


Robotizacija, kriptovalute, oblaci i drugi alati za bolje poslovanje u turizmu

U nastavku su se redala kratka predavanja i prezentacije konkretnih tehnoloških rješenja i mogućnosti s primjenom u turizmu. Kristijan Walter iz Huawei je predstavio najnovije ICT trendove u smart hotelima. Mario Dodig iz Robotiq.ai je predstavio rješenja automatizacije poslovanja u pružanju usluge smještaja i obrade podataka za što efikasniju promociju i više zadovoljstvo gostiju.

O e-punionicama je pričala Tatjana Glumpak Đurđević, prodajna stručnjakinja HT-a, Josipa Majić, suosnivačica Revuta, nas je povela u svijet kriptovaluta i otkrila nam priliku za jačanje konkurentnosti u uvođenju mogućnosti plaćanja usluga kriptovalutama. 

O modelima predviđanja u turizmu pričali su Melita Faraguna Vucelić iz Maistre i Goran Gvozden iz Poslovne inteligencije, Stjepko Varga iz MMC d.o.o. o brendiranju u turizmu uz pomoć tehnologije. Ovogodišnja konferencija je završila predavanjem Ivora Vorasa, poznatog po podcastu Surove strasti, o virtualnim sadržajima na realnim lokacijama i konceptu Metaverse

Sponzori petog 3T su bili HT, MasterCard, Ericsson Nikola Tesla, Exclusive Networks, Huawei i Robotiq.ai

Ovdje možete pogledati snimke sa svih predavanja konferencije 3T 2022.
Spremi

Dani Okusa hrvatske tradicije bez Istre i Dalmacije

12 pitanja koji vode do efikasnog oglašavanja apartmana

Jesmo li u prekršaju ako primimo gosta više kada se radi o djetetu sa skrbnicima?

Popularne serije imaju sve veći utjecaj na odabir destinacije za putovanje

Turistička inspekcija - kada i kako podnijeti prijavu?

​Best European Holiday Home 2019.: Tko će ponijeti titulu najboljeg domaćina u Europi?

Anketa o putovanjima u pandemiji: Turiste brinu ograničenja, obveza cijepljenja i inflacija, a priželjkuju više rekreativnih sadržaja u destinacijama

Prednosti korištenja PMS-a i Channel Managera u obiteljskom smještaju

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Interes za putovanja još uvijek viši nego lani, turistima i ovu godinu najzanimljiviji Rovinj

Rastu cijene putovanja, ne samo radi inflacije, već i zbog povećane potražnje

Popularno: