Nema boljeg načina da dođete do ljudi iz svih krajeva svijeta nego kroz bespuća interneta. Učinkovitost
kvalitetnog oglasa smještaja se može vidjeti kroz samo nekoliko minuta. Ako je oglas postavljen na pravo mjesto, odnosno na pravu internetsku stranicu, naravno.
Mnoštvo je stranica koje reklamiraju efektno oglašavanje turističkih kapaciteta - svaku godinu iskaču nove i obećavaju pune krevete u inače praznim mjesecima, onima koje prethode i slijede glavnu sezonu. Nude li oglašavanje besplatno, zašto ne, vrijedi probati i tako možda pojačati vidljivost na informacijskim prostranstvima. U suprotnom, nećete olako dati novac, iako ste svjesni da veći broj kanala prodaje znači i veće šanse za bolju popunjenost kapaciteta.
Koje su vodeće strane stranice na svjetskom turističkom tržištu u koje se isplati ulagati novac za veću vidljivost, popunjenost i zaradu u turizmu? U nastavku teksta ćete pronaći popis
web stranica za
oglašavanje smještaja za odmor s adresom izvan Hrvatske, kao i nešto korisnih informacija o tome kako profesionalno i učinkovito oglašavati svoj smještajni objekt.
Što morate imati prije nego što postavite oglas za apartman?
Niz slika visoke razlučivosti i video obilazak objekta. Ovo je zapravo daleko najbitniji korak. Unajmite profesionalnog fotografa i nemojte praviti kompromise jer su
kvalitetne fotografije smještaja ključni element i mogu napraviti veliku razliku između vas i vaših konkurenata, u pozitivnom smislu. Video ture su sve popularnije, posebno među mlađim generacijama gostiju koji tek planiraju svoja buduća putovanja oko svijeta.
Opis smještajnog objekta. Optimizirajte naziv i opis svojeg smještaja, pobrinite se da je tekst privlačan, ali i relevantan i informativan. Ako pisanje nije vaša jača strana, nemojte se ustručavati zaposliti profesionalca koji će to učiniti za vas.
Vlastita web stranica smještaja. Kreiranje
web stranice nije obvezno, ali je poželjno. Možete početi bez svoje stranice, ali preporuka je da ju napravite usput. Kreiranje i održavanje
web stranice je dostupnije i povoljnije nego ikada, a
vlastita stranica dodaje vrijednost i vjerodostojnost internetskoj ponudi vašeg smještaja.
Vaše cijene i kalendar. Provjerite je li kalendar ažuriran i uvijek postavite cijenu noćenja s obzirom na faktore kao što su sezona, lokacija i sadržaji. Posebno je važno pažljivo vođenje kalendara rezervacija ili korištenje
channel managera kako bi uvijek bili sigurni koji su termini slobodni.
Internet
stranice za oglašavanje smještaja - apartmana, soba i kuća za odmor - podijelili smo u tri glavne kategorije: besplatne stranice, stranice koje se plaćaju na temelju (polu)godišnje pretplate (oglasa) i stranice koje naplaćuju po rezervaciji, odnosno na temelju provizije.
Oglašavanje smještaja uz proviziju
Umjesto plaćanja godišnje pretplate (članarine) unaprijed ili zakupa oglasnog prostora, model plaćanja po rezervaciji omogućuje plaćanje samo za rezervacije koje stvarno ostvarite. Studije pokazuju da ovaj fleksibilan plan najbolje funkcionira kod onih koji iznajmljuju svoje nekretnine na kraće periode, odnosno manje od 6 tjedana godišnje. Provizija varira od jedne
web stranice do druge (od 3 % na
Airbnb do više od 8 % na
HomeAway stranici), a tako variraju i njihove usluge.
Ovo su najbolje
web stranice za oglašavanje smještaja na stranicama s provizijama:
1. Airbnb - najpopularnija stranica za iznajmljivače
Airbnb djeluje isključivo na modelu plaćanja po rezervaciji, a uz proviziju od 3 % ima neke od najnižih tarifa. Unatoč tome, ova stranica je popularna uglavnom za vrlo kratke boravke u frekventnim destinacijama pa, ako prihvaćate samo tjedne rezervacije ili ste u manje popularnoj destinaciji, više šansi za ostvarivanje rezervacija imate drugdje.
2. Booking.com - najpopularnija tražilica smještaja na svijetu
Najčuvenija tražilica smještaja na svijetu je gotovo nezaobilazna. Nudi brojne pogodnosti uz pristup ogromnom tržištu od oko 480 milijuna putnika diljem svijeta. Vlasnici plaćaju proviziju između 15 i 18 % po ostvarenoj rezervaciji. Rezervacije se registriraju trenutno, a
Booking.com stalno i iznova smišlja i prezentira brojne načine za povećanje vidljivosti i alate za lakše vođenje poslovanja iznajmljivačima turističkog smještaja.
3. Atraveo - njemačka stranica na 14 jezika
Atraveo ima sličnu proviziju na
ostvarene rezervacije kao i B.com i pri tome se ne nadograđuje na vašu cijenu smještaja. Za razliku od B.com-a, na Atraveu gosti ne bukiraju direktno, već šalju upite koje vi morate odobriti da bi gosti rezervirali. Atraveo je dio
TUI grupacije s više od 300.000 objekata diljem svijeta i oglašavanjem na ovim stranicama, vaši objekti se pojavljuju i na ostalim stranicama grupacije kao što su TUI Villa, TUI Ferienhaus, i mnoge druge koje se promoviraju na tržištima Njemačke, Austrije, Švicarske, Danske, itd.
4. Clickstay - stranica za iznajmljivanje s neograničenim reklamiranjem
Za simboličnu naknadu za aktivaciju od 1 £, 1 € ili 1 $, vlasnici apartmana mogu postaviti neograničene reklame na
Clickstayu. Ova britanska tvrtka za
iznajmljivanje kuća za odmor otvara vam vrata prema više od 4 milijuna korisnika godišnje, a dolazi sa sestrinskom
web stranicom
Rentalsystems koja će vam pomoći upravljati rezervacijama putem drugih platformi, kao što su
Facebook ili vaša vlastita
web stranica. Ne naplaćuje proviziju od gostiju, 3% je vrijednost rezervacije za domaćine.
5. Wimdu - najveća europska platforma za gradske apartmane
Wimdu je
dio HomeToGo mreže, s više od 350.000 objekata u popularnim destinacijama širom svijeta. Oglašavanje više nije ograničeno samo na urbane stanove, prihvaća sve, od pristupačnih kućica na plaži do luksuznih ladanjskih vila. Postavljanje nekretnine na Wimdu je besplatno, ali rezervacija se naplaćuje 3%.
6. TripAdvisor - najveća svjetska stranica za putovanja
Kada oglašavate svoju nekretninu na
TripAdvisoru, ona će se automatski pojaviti na cijeloj mreži
web stranica za oglašavanje smještaja, uključujući
FlipKey, HolidayLettings, HouseTrip i
Niumba. To, ne samo da štedi mnogo vremena, novca i energije, nego također otvara tržište od 455 milijuna turista koji svaki mjesec posjete ovu najveću svjetsku stranicu za putovanja. Objava oglasa je besplatna, ali se domaćinima naplaćuje provizija od 3 % na ostvarene rezervacije, dok gosti plaćaju 5 do 20 % ovisno o cijeni smještaja.
7. Trip.com - novo ime Ctrip-a najčuvenije stranice u Kini
Više od stotinu milijuna posjetitelja mjesečno, Trip.com čini najjačim svjetskim igračem na tržištu rezervacija smještaja. Trip.com nudi sve od luksuznih hotela do pristupačnog privatnog smještaja. Zapošljava četiri puta više ljudi od B.com-a i nudi partnerstvo uz provizije koje se kreću od 10 do 25 %.
Oglašavanje smještaja uz godišnju pretplatu
Prednost ovakve vrste
web-mjesta za oglašavanje smještaja je da ne morate plaćati nikakve provizije ili dodatne naknade. Godišnja pretplata uključuje jednu određenu cijenu za neograničeni broj upita i rezervacije za cijelu godinu. Neke od najpoznatijih
web stranica nude i mjesečne tj. godišnje planove pretplate, kao i opciju plaćanja po rezervaciji, što vlasnicima iznajmljivanja omogućuje odabir onoga što je najbolje za njih. Ovakav način poslovanja je šansa za postavljanje realnih cijena smještaja bez naknada i provizija posrednika, koje bi se naplaćivale iznajmljivaču ili gostu.
8. Apartmanija.hr - domaća tvrtka prepoznatljiva na europskom tržištu
Uzalud ime poznato na domaćem tržištu ako ga ne poznaju turisti sa stranih. Apartmanija.hr je jedina domaća platforma za oglašavanje smještaja u Hrvatskoj koja bilježi višemilijunski promet na svojim mrežnim stranicama. Oglašava sve vrste privatnog smještaja na 14 različitih jezičnih domena pa dovodi goste iz svih europskih zemalja.
Osigurava
direktan kontakt domaćina s gostima, bez naplate provizija i drugih naknada. Cijene polugodišnjeg i godišnjeg zakupa oglasnog prostora su više nego povoljne -
75,00 eura za mini paket, odnosno
95,00 eura za godišnji, što uključuje do 10 smještajnih jedinica unutar istog objekta.
Gostima je korištenje Apartmanija.hr servisa potpuno besplatno pa biraju Apartmaniju jer za njih znači povoljnije
cijene smještaja. Korištenje stranica ovog oglašivača je jednostavno, a pretraga uključuje niz parametara prema kojima se može odabrati smještaj s različitim dodacima ponudi u šest turističkih regija.
9. HomeAway - Expedijina mreža web stranica
U vlasništvu tvrtke
Expedia,
HomeAway je najveća i najcjenjenija svjetska turistička agencija za najam, s mrežom od 50 međunarodnih
web stranica koja privlače ukupno 75 milijuna posjeta mjesečno.
VRBO, HomeAway.co.uk, Owners Direct, Homelidays, Abritel, VacationRentals.com, Stayz, Alugue Temporada, FeWo-direkt, Toprural ili
Travelmob su svi članovi HomeAway obitelji.
Njihova godišnja pretplata od 499 $ se može činiti skupom, ali uključuje neograničene rezervacije za godinu dana, izlaganje na 25 najboljih
web stranica diljem svijeta, kao i pristup skupu alata koji čini upravljanje smještajnim objektima nevjerojatno lakim. Kao alternativa je ponuđeno i plaćanje po rezervaciji, koje ne zahtijeva plaćanje naknade unaprijed, već plaćanje provizije od 8 % po rezervaciji.
10. Perfect Places - fleksibilnost prije svega
Glavna prednost
Perfect Places je njegova fleksibilnost. Ovisno o proračunu i marketinškim potrebama, domaćin može birati između mjesečnih, godišnjih ili dvogodišnjih pretplatničkih opcija od kojih sve dolaze s profesionalno dizajniranom stranicom s popisom nekretnina, plus
link na vašu osobnu
web stranicu i prijevod na 6 jezika. Također, vaša nekretnina za odmor može imati koristi od velike izloženosti kroz
Perfect Places Vacation Rental Network, mrežu koja uključuje popis
web stranica kao što su
forGetaway, CoastRentals, LakeRentals, MountainSkiRentals, kao i distribuciju partnerskim platformama kao što su
Tripping,
AOL ili
Vacaguru.
Još jedna važna prednost je i besplatno isprobavanje stranice, što znači da će vaših prvih 5 upita biti besplatno, a možete se upisati na tri različite
web stranice.
11. Tripz - platforma za oglašavanje smještaja za odmor
Ovisno o odabranom modelu,
Tripz.com nudi oglašavanje po cijenama od 8 $ za osnovni paket do 89 $ za perminum mjesečni paket oglašavanja. Za razliku od drugih stranica, ova platforma za oglašavanje potiče otvorenu komunikaciju između putnika i vlasnika i ne naplaćuje nikakve druge nepotrebne naknade. Pomoviraju više od 60.000 nekretnina diljem svijeta, no fokusiraju se uglavnom na SAD.
12. Tourist-Paradise
Sa sjedištem u Njemačkoj,
Tourist-Paradise povezuje iznajmljivače s turistima na 8 različitih jezika. Da biste ovdje reklamirali kuću za odmor, morat ćete platiti mjesečnu naknadu od 10 € + PDV. To omogućuje pristup posjetiteljima stranice, kojih je preko 15 milijuna godišnje, i na drugim međunarodnim portalima kao što su
resido.fr, resido.es, resido.it, vakantiehuisnu.nl ili
domy-letniskowe.com. Tvrtka je specijalizirana za povoljne kuće za odmor i apartmane u Europi.
13. TheHolidayLet - oglašavajte svoju kuću za odmor
Cijene godišnjeg zakupa
TheHolidayLet usluga se kreću od 40 do 100 funti godišnje. Oglas na cijeloj stranici omogućuje povezivanje na vašu
web stranicu, učitavanje do 28 slika i prikaz sezonskih cijena za vašu nekretninu, ali postavljanje oglasa može koštati između 100 do 250 funti jednokratno. Kod modela plaćanja provizija na svaku ostvarenu rezervaciju, iste se kreću od 15 do 25 %.
Popis besplatnih web stranica za oglašavanje smještaja
Sljedeće
web stranice vam neće naplatiti nikakvu naknadu ili proviziju. One možda neće ponuditi istu vidljivost i profesionalne alate kao stranice s pretplatom ili provizijom, ali su posebno za dodatnu promociju vaše smještajne ponude. Čak i ako ste već postavili svoj oglas na jednoj ili više popularnih platformi za iznajmljivanje, nije na odmet proširiti svoju publiku s nekoliko oglasa na stranicama s besplatnim unosom.
Evo nekoliko prijedloga za online stranice na kojima možete besplatno oglašavati svoj objekt za odmor:
14. TravelStaytion - kratkoročni najam
Osnovan 2013.,
TravelStaytion opisuje sebe kao
on-line platformu za profesionalno upravljane odmore i kratkotrajno iznajmljivanje. Unos jedne ili više nekretnine za iznajmljivanje je potpuno besplatan i isporučuje se sa svim alatima koji su vam potrebni za
povećanje popunjenosti i prihoda od iznajmljivanja. Očekujte 24/7 korisničku podršku, siguran sustav plaćanja i izloženost broju od više od 25.000 putnika iz cijelog svijeta.
15. Euro Direct Rentals
Specijalizirana za europske turističke nekretnine,
Euro Direct Rentals iznajmljivačima nudi priliku da bez ikakvih troškova pokažu svoju ponudu potencijalnim novim gostima. Sa svojim besplatnim 10-godišnjim članstvom, iznajmljivači mogu unijeti do pet smještajnih jedinica. Rezervacije se obavljaju izravno kod vlasnika.
16. Welcome Worldwide
Osnovana 2003,
Welcome Worldwide je izvrsna platforma za besplatno oglašavanje privatnih kuća za odmor. Nakon što kreirate oglas, rukovanje rezervacijama je nevjerojatno jednostavno jer će vam se sva pitanja o objektu slati izravno putem e-maila ili besplatne SMS poruke. Njihov portfelj uključuje široku paletu nekretnina za iznajmljivanje, od egzotičnih bungalova i vikendica do luksuznih vila na plaži i elegantnih gradskih apartmana.
17. Free Rentals
Ova besplatna platforma vlasnicima omogućuje promoviranje njihove nekretnine na diljem svijeta bez naknade. Sa sjedištem u Phuketu, Tajland, ovaj besplatni centar za kratkoročni najam smještaja ima tisuće smještajnih kapaciteta u više od 120 zemalja širom svijeta. Omogućuje besplatnu, izravnu komunikaciju između vlasnika i turista, što je prilično rijetko u ovoj industriji, a izuzetno poželjno.
Još neka mjesta gdje možete oglasiti svoj smještajni objekt (besplatno / uz pretplatu / uz proviziju):
18. GoHolidayNet
19. TUI Vile
20. Kid & Coe
21. Apartments.com
22. Vacasa
23. 9flats
24. BudgetPlaces
25. Everystay
26. Apartments.com
27. Vacation Renter
28. LateRooms.com
29. Locasun
30. Zillow
31. VacationRentals411.com
32. MediaVacationRentals.com
Osim oglašavanja na što više stranica, uključujući i na svojoj vlastitoj, za veću vidljivost i popunjenost:
-
budite aktivni na društvenim mrežama,
-
koristite newsletter kako biste svoje klijente ažurirali najnovijim/posebnim ponudama,
-
odmah odgovorite na bilo koji upit,
-
zatražite recenzije od svojih gostiju - ljudi vole vidjeti kakva su iskustva drugih korisnika,
-
uvijek ažurirajte kalendar i cijene,
-
oglašavajte nekretninu na domaćim web stranicama.
-
isprobajte druge marketinške alternative (klasificirani oglasi, oglasi lokalnih novina, Facebook grupe).
Naravno, stranih stranica za oglašavanje turističkog smještaja je još više, srećom, imamo domaće snage čija je učinkovitost u dovođenju stranih gostiju na odmor u naše krajeve neupitna.
Pitanje je i koliko su navedene strane stranice dobre za hrvatske domaćine te koliko je domaća ponuda smještaja na ovim stranicama vidljiva na globalnom turističkom tržištu.
I zato, prije nego odlučite gdje ćete postaviti i oglasiti vaš apartman, sobu ili kuću za odmor, odmjerite dobro prednosti i nedostatke svake platforme. Besplatne stranice se vrlo često pokažu čistim gubitkom vremena, ali, ako ga imate viška, zašto ne probati. Više oglasa na više stranih portala povećava šanse za veću popunjenost, ali nema jamstva da će nam dovesti hrpu novih gostiju.
Ako imate iskustava s ovim ili drugim stranim stranicama za oglašavanje smještaja a koje nisu navedene u tekstu, podijelite svoja saznanja s nama u obrascu za komentare u nastavku. Uspješno vam oglašavanje!