Svi znamo što znače dobre recenzije apartmana i
zadovoljni gosti. Dobre
ocjene smještaja povećavaju vidljivost naše ponude na internetu, a zadovoljni gosti znače i više preporuka koje bi u konačnici mogle
smanjiti troškove marketinga i oglašavanja naših apartmana, soba ili kuća za odmor.
Novac kojeg uštedimo od oglašavanja možemo uložiti u
podizanje kvalitete smještaja što će sigurno izazvati zadovoljstvo gostiju, pogotovo onih stalnih. No, postoje i mali trikovi za podizanje razine ugode gostiju koji ne traže puno novčanih ulaganja.
Pregledali smo inozemne turističke forume u potrazi za komentarima turista koji su posjetili Hrvatsku i odsjedali kod domaćina. Ogromna većina se vratila iz Hrvatske s oduševljenjem, tek manje opaske upućuju na to da usluga može biti još bolja. Što, po njima, nedostaje u hrvatskim domaćinstvima koje pružaju usluge smještaja?
1. Filter kava
Hrvatska je poznata po polaganom ispijanju kava i prosječno se kod nas popije više od 5 kilograma kave godišnje po glavi stanovnika. Prva kavana je otvorena u
Zagrebu 1748. godine i otada popularnost ovog toplog napitka stalno raste. Najviše pijemo tursku kavu, dok je filter kava najpopularnija u ostalim europskim zemljama. Većina
iznajmljivača danas ima uređaje za pripremu filter kave u apartmanima, no rijetko uz uređaj ostavljaju i vrećice kave. Dobra filter kava se ne nalazi u svakoj trgovini, pogotovo u manjim mjestima, potrudite se osigurati svojim gostima pakiranje ove kave kako bi uz miris svog omiljenog napitka započeli jedan nezaboravan dan u našoj destinaciji.
2. Čaj
Naravno, uz kavu i vodu, jedan od najpopularnijih napitaka na svijetu je čaj. O poslovičnoj popularnosti čaja u Engleskoj, ne treba niti pričati. Stoga, pogotovo ako su naši gosti Englezi, ne bi bilo loše počastiti ih s kvalitetnim čajnim brendovima. U Hrvatskoj se najviše pije kamilica i čaj od šipka, a stranci primjećuju da u trgovinama manjka kvalitetnog crnog ili zelenog čaja. Pripremite malu selekciju čajeva i zadovoljstvo gosta neće izostati. Činjenica je da kod nas svi ti čajevi imaju drugačiji okus kako jedan od gostiju zaključuje:
"It tastes different. I have brought my normal brand of tea to Dalmatia, but I cant make it taste the same. My theory now is that its because the water lacks the chlorine I am used to in the UK." Hm, nadamo se da će naša voda tako prirodna pitka i ostati.
3. Ručnici za plažu
"We have rented apartments throughout, most of which say No Beach Towels provided", zabrinuta je turistkinja koja poslije Hrvatske putuje u Austriju, gdje joj
ručnici za plažu neće biti potrebni, pa joj je naporno vući naokolo višak prtljage. Nerijetko se događa da gosti unaprijed traže informacije kakve ručnike će imati na raspolaganju u apartmanu i najčešće su ugodno iznenađeni ako im kažemo da ne moraju ništa dovlačiti sa sobom te da ih čekaju čak i ručnici za plažu. Ako imate viška novca kojeg ste planirali uložiti u smještaj, možete osigurati i ono što stranci zovu
"mat", podloge za
ležanje na suncu.
4. Suncobrani, kišobrani
Kad smo već na plaži, jedan praktični sklopivi suncobran nije naodmet, pogotovo u mjestima koja nemaju uređene plaže na kojima se zaštita od sunca može unajmiti. Sjetite se koliko ste puta imali gosta koji se navečer s plaže vratio crven kao rak i kako ste mu praktičnim savjetima pomagali da se riješi neugodnog pečenja izazvanog opeklinama od sunca. Upozorite svoje goste na opasnosti direktnog izlaganja sunčevim zrakama u podnevnim satima i posudite mu suncobran. Jednako tako im možemo posuditi i kišobrane uz informacije gdje ispuniti vrijeme ako kiši i dan nije za kupanje.
Vidi prijedlog 9.
5. Frotirni ogrtač
Vraćamo se iz cjelodnevnog istraživanja destinacije, puni dojmova i umorni, bacamo pod tuš i zavlačimo u čisti ogrtač. Zavaljujemo se na terasu i osluškujemo zvukove nekog nama nepoznatog grada. Poznato? U hotelima je standard dok se u privatnim apartmanima rijetko susreće. Ipak, zašto ne bismo svojim gostima ostavili par mekanih i čistih frotirnih ogrtača kako bismo im pružili osjećaj vrhunske usluge i udobnosti hotela pod našim domaćinskim krovom.
6. Kozmetički proizvodi
Većina nas ima svoje omiljene marke šampona, gelova za tuširanje i sapuna, prilagođenih našim tipovima kože, tako da nije nužno da imamo u apartmanu čitavu kolekciju za goste. Međutim, iznenadili bismo se koliko često gosti zaboravljaju ponijeti svoje toaletne pribore tako da pakiranje neutralnog šampona i sapuna može značiti puno. Ako u našem mjestu postoji proizvođač prirodne kozmetike od autohtonog bilja, imamo priliku osigurati gostu maleno pakiranje, koje je ujedno i znak jedinstvene pažnje, a tako pomažemo i malo domaće poduzetništvo te lokalnu proizvodnju.
7. Adapter
U većini hotela u inozemstvu gdje strujna mreža ima drugačiji napon, nego što je to kod nas, lako ćemo pronaći adapter za naše uređaje. Povedimo se tim primjerom dobre prakse i osigurajmo adapter svojim gostima. Dovoljno je imati jedan takav adapter kojeg možemo gostu posuditi po potrebi. Primjerice, Englezi imaju napon jednak našem, ali je priključak drugačiji. Univerzalni adapter s više različitih priključaka košta nešto više od 100 kuna i stoga nije veliko ulaganje za nas, a nepripremljenom gostu može biti neprocjenjivo.
8. Sredstva protiv komaraca
Ovo je već tzv.
must have u apartmanima bilo gdje u Hrvatskoj u ljetnim mjesecima. Svi smo doživjeli barem jednu besanu noć u borbi s najomraženijim insektima na kugli zemaljskoj. Poštedjet ćemo svoje goste takvog neugodnog iskustva te ga upozoriti da nabavi sredstvo koje se nanosi na kožu za primjenu vani. Napomenut ćemo i kako su ubodi domaćih komaraca bezopasni, ali dovoljno neugodni da ih je bolje izbjeći.
9. Informacije
Jedna od čestih pritužbi gostiju je manjak različitih informacija – od onih vezanih uz smještajni objekt pa do onih vezanih uz destinaciju. Stoga još jednom podsjećamo na redovito ažuriranje podataka na stranicama
internetskih oglašivača smještaja, kao i o događanjima i atrakcijama u našem mjestu. Što raditi za kišnih dana, kakve izlete je moguće rezervirati iz naše destinacije, što vrijedi pogledati i doživjeti u destinaciji, gdje ručati, večerati, gdje se dobro navečer provesti? Gdje otići u kupovinu? Vozni red i svi važni brojevi telefona moraju nam uvijek biti nadohvat ruke kako bismo u svakom trenutku bili spremni ponuditi gostima točne željene informacije. Dobar domaćin zna sve o svojoj destinaciji!
Zadovoljstvo gosta je upravo proporcionalno našem zadovoljstvu. S porastom broja zadovoljnih gostiju, raste i naš posao. Sitnice su u ovom poslu najvažnije, a sitnica koja ne traži nimalo ulaganja, a izaziva zadovoljstvo gosta je naš osmijeh. S osmijehom u novu sezonu!