Nacionalni portal ruralnog turizma znači promociju za više od 1800 pružatelja turističkih usluga u ruralnim područjima na jednom mjestu
Kako promovirati turističku ponudu ruralnih područja u Hrvatskoj? Kako pojačati vidljivost na turističkom tržištu i doći do turista? Većina pružatelja usluge turističkog smještaja postavlja ova pitanja, ugošćujući pri tome putnike prolazne i rijetke entuzijaste. Da hrvatsko selo odista ima što ponuditi, u svim krajevima Lijepe naše, zna svatko tko se ikada otisnuo u istraživanje Kontinentalne Hrvatske.
No, izostaje sustavna i jaka promocija, koja će vidljivost te atraktivne, još neistražene ponude, lansirati na domaće i međunarodno tržište. Dodatan motiv za rad na promociji ruralnih krajeva Hrvatske je sve snažniji trend boravka u neotkrivenim mjestima, daleko od sezonske gužve
Stoga su članovi Udruge ruralnog turizma Hrvatske zasukali rukave. Dobili su potporu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice. Rezultat tog rada i suradnje je nacionalni portal ruralnog turizma idemonaselo.hr koji će biti lansiran 29. travnja 2025.
Portal je zamišljen kao neprofitna platforma koja će okupiti više od 1800 pružatelja različitih turističkih usluga u ruralnim područjima. Kontinuirano će se ažurirati dopunjavati u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama i dionicima u turizmu.
Istraživanja pokazuju rastući interes posjetitelja, kako domaćih, tako i stranih, za ruralna područja Hrvatske i njihovu autentičnu, lokalnu ponudu. Istovremeno, raste i potreba za specijaliziranim online platformama koje bi objedinjavale i promovirale isključivo takvu vrstu turizma.
Unatoč činjenici da ruralna područja zauzimaju gotovo 90% teritorija Hrvatske, trenutačno ne postoji jedinstvena, sveobuhvatna mrežna stranica koja bi predstavila bogatstvo i raznolikost ruralnog turizma. Ova praznina otežava dostupnost informacija i planiranje putovanja kako za posjetitelje, tako i za turističke agencije, medije i druge dionike. Posljedično, to negativno utječe na razvoj turističkih proizvoda, održivost ruralnih zajednica i atraktivnost karijera u ovom sektoru.
Ruralni turizam ima snagu postati ključnim motorom očuvanja hrvatskog sela i života u ruralnim krajevima. Temelji se na promociji lokalno proizvedene zdrave hrane, vrhunskih vina i pića, autentičnih domaćih proizvoda, očuvanoj prirodi, kulturnoj baštini te brojnim mogućnostima za aktivni i održivi odmor
Portal će značiti lakšu dostupnost i vidljivost ruralne ponude, ne samo gostima, već i pružateljima usluga, turističkim zajednicama, institucijama, medijima i akademskoj zajednici. To je konkretan korak prema jačanju održivog razvoja ruralnih područja i ravnomjernijem turističkom razvoju Hrvatske, poručuju iz Udruge.
Više detalja o načinu funkcioniranja i sadržaju portala, saznat ćemo u utorak 29. travnja na predstavljanju portala i panel diskusiji, koji će se održati u Novinarskom domu na adresi Perkovčeva 2, s početkom u 12:30.
Na panelu će sudjelovati Robert Pende iz Ministarstva turizma i sporta, Tugomir Majdak iz Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, Kristina Svržnjak, profesorica s Veleučilišta u Križevcima, Željka Balja, urednica portala Family Welcome i voditeljica Udruge ruralnog turizma Hrvatske Aleksandra Kuratko Pani.
42 posto više stranaca u Hrvatskoj za blagdane u odnosu na lani