Koji su najpopularniji oblici rezervacije smještaja turista u Hrvatskoj? Zašto je pomno odabrana rezervacija smještaja važan čimbenik u privlačenju više gostiju? Koje su najpopularnije platforme za rezervaciju smještaja?
Jednostavan i brz sustav rezerviranja smještaja jedan je od važnih koraka kod privlačenja novih turista. U vrijeme kada svi o destinacijama i putovanjima čitaju online, rezervacije putem interneta postale su neizostavan dio gotovo svakog turista. Dakako, još uvijek su aktivni i drugi oblici rezervacija, no koji su najpopularniji saznajte u nastavku:
Vodeći način rezervacije smještaja u Hrvatskoj posljednjih je godina rezervacija putem online platformi za bookiranje. Rezerviranje putem takvih platformi je jednostavno, brzo i sigurno te se gosti bezbrižno mogu zaputiti na putovanje nakon rezervacije, dok s druge strane nuditelji smještaja imaju malo obaveza.
Prema istraživanjima koja su nedavno provedena, u Hrvatskoj je najpopularnije bookiranje putem platformi kao što su Booking.com, Expedia, Holidaycheck.de, Airbnb i sl. Zanimljivo, gotovo 50% rezervacija u primorskoj Hrvatskoj odvija se putem online booking platformi, dok u Kontinentalnoj Hrvatskoj taj postotak iznosi oko 30%. Iako je razlika u postocima značajna, činjenica jest da je i u Jadranskoj i u Kontinentalnoj Hrvatskoj bookiranje putem online platformi najpopularniji način rezervacije smještaja.
Iako je direktno kontaktiranje ponuđača smještaja već godinama u padu, činjenica jest da takav način rezervacije još uvijek zauzima visoku poziciju na ljestvici najpopularnijih načina rezervacije smještaja. Prema istraživanjima, oko 20% turista još uvijek se kod rezerviranja odlučuje za direktno kontaktiranje iznajmljivača putem telefona ili emaila.
U Jadranskoj Hrvatskoj, direktno kontaktiranje iznajmljivača telefonom ili emailom, nalazi se na drugom mjestu popularnosti načina rezervacija, dok je u Kontinentalnoj Hrvatskoj to treći po redu najpopularniji način rezervacije smještaja.
Kod direktne rezervacije putem telefona ili emaila, iznajmljivač ima potpunu kontrolu predstavljanja svojeg smještaja, baš kao i reguliranja cijene boravka gosta
Iako iznajmljivač gostu može pružiti dodatne i vrijedne informacije, ovaj način rezervacija troši dosta vremena iznajmljivačima.
Kako bi se kvalitetno predstavili na modernom turističkom tržištu, iznajmljivači danas moraju posezati za digitalnim rješenjima i promocijom. Konkretno, mnogi iznajmljivači imaju vlastite web stranice ili profile na društvenim mrežama putem kojih nastoje privući nove turiste. Zanimljivo je kako takvi privatni digitalni kanali iznajmljivača igraju itekako važnu ulogu u privlačenju gostiju, posebice u Kontinentalnoj Hrvatskoj.
Prema istraživanjima, više od 25% rezervacija smještaja u Kontinentalnoj Hrvatskoj odvija se putem privatnih digitalnih kanala iznajmljivača. Samim time, to je drugi najpopularniji način rezervacije smještaja u Kontinentalnoj Hrvatskoj i zapravo je postocima poravnat s iznajmljivanjem putem booking platformi. U Jadranskoj Hrvatskoj, postotak takvih rezervacija iznosi oko 15% i nalazi se na četvrtom mjestu po popularnosti načina rezervacija smještaja.
Ovakav način rezervacije iznajmljivačima omogućuje potpunu kontrolu i kod promocije smještaja, ali i kod zaprimanja rezervacija
Turističke agencije i dalje su vrlo popularan način rezerviranja smještaja i vjerujemo kako će se taj trend zadržati s obzirom na to da ljudi vjeruju turističkim agencijama. Dakako, mnogobrojne turističke agencije na znatno drugačije načine predstavljaju smještajne kapacitete pa je potrebno odabrati onu agenciju koja najviše odgovara vama kao iznajmljivaču.
Rezervacije smještaja putem turističkih agencija trenutno zauzimaju oko 15% posto od ukupnog broja rezervacija
Postotak je nešto viši u Jadranskoj Hrvatskoj, gdje posluje i više turističkih agencija. Iznajmljivanje putem turističkih agencija ima svoje prednosti - ne trebate voditi brigu oko rezervacija, ali ujedno može predstavljati i problem ako turistička agencija proaktivno ne promovira smještaj pojedinih iznajmljivača.
Iako živimo u poprilično neizvjesnim vremenima kada su na snazi mnoga ograničenja putovanja, "rezerviranje smještaja na licu mjesta" i dalje je prisutno u određenom dijelu gostiju. Prema istraživanju, u Hrvatskoj oko 5% turista smještaj iznajmljuje tek nakon što stignu na destinaciju. Zanimljivo je da se takav model zadržao, unatoč tome što danas postoji bezbroj digitalnih platformi koje omogućuju rane rezervacije i potpune prilagodbe željama turista.
Rezervacija bez prethodne najave iznajmljivačima može podići cijenu najma, dok s druge strane za gosta predstavlja svojevrsnu prepreku u srcu turističke sezone
Naime, u ljetnim je mjesecima gotovo nemoguće pronaći kvalitetan smještaj bez prethodne rezervacije pa je zanimljivo kako je broj takvih turista još uvijek velik. Ove smo godine nažalost imali jednu nepravednu praksu iznajmljivača, gdje su gostima s rezervacijama bile otkazivane rezervacije jer su gosti bez rezervacija ponudili veće novčane iznose za najam smještaja. Nadamo se kako će ta nepravedna praksa biti iskorijenjena sljedeće turističke sezone.