Anketom, kojom je obuhvaćeno osam tisuća ljudi s osam turističkih tržišta, doznajemo koliko su se promijenile njihove navike, žele li putovati, što očekuju na putovanju, čega se boje i kakve stavove imaju o obveznom cijepljenju za COVID putovnicu
Oporavak turizma i industrije putovanja je neupitan. Ono što je neizvjesno je u kojoj mjeri i na koje načine je pandemija promijenila navike i ponašanje turista, o čemu će uvelike ovisiti i turistička ponuda budućnosti.
Neke smo promjene već iskusili i ne možemo se požaliti na njih. Primjerice, ruralni turizam dobiva sve veću pažnju, kako domaćih, tako i stranih turista, duljina boravka je veća, pod našim krovovima se okupljaju obitelji čiji članovi pristižu sa svih strana svijeta, sve im je važnije upoznavanje lokalne zajednice - local experience, i pri tome sve više vode računa o utjecajima koje njihov boravak ostavlja prirodi i društvu destinacije.
Strahovi turista koji planiraju putovanje će značajno utjecati na post-pandemijsku turističku ponudu. Koje su to brige i kakve informacije im možemo ponuditi odmah pri prvom kontaktu na stranicama internetskih oglašivača smještaja kako bismo zadobili njihovu pažnju i povjerenje?
Prema istraživanja Kantara, jedne od renomiranih svjetskih kompanija koje se bave istraživanjem tržišta i savjetovanjem, brige turista diljem svijeta su različite. U istraživanju je sudjelovalo gotovo osam tisuća ljudi s turističkih tržišta SAD-a, Velike Britanije, Francuske, Njemačke, Indije, Kine, Singapura i Brazila.
Najviše ispitanih (36%), koji planiraju putovati, brine da to neće biti moguće zbog ponovnog uvođenja strogih restrikcija i novog lockdowna. 33% je zabrinuto zbog cjepiva ili testa koje bi morali imati prije putovanja.
Zanimljivo je da gotovo trećina ispitanih (28%) brine zbog inflacije i rasta cijena. Otprilike podjednaki broj turista je zabrinut zbog higijenskih uvjeta smještaja (26%), higijenskih uvjeta transportnih sredstava i luka te mogućnostima otkazivanja (25%).
24% ispitanih brine što će se dogoditi ako se razbole u inozemstvu, a 19% o socijalnoj distanci na putovanjima. 12% je zabrinuto za utjecaj putovanja na okoliš, a samo 10% nema nikakvih briga.
Za inflaciju su najviše zabrinuti Amerikanci (34%), dok o rastu cijena najmanje brinu Nijemci i Kinezi (16%)
Što se tiče aktivnosti u odabranim odredištima, zapravo, većina ne bi mijenjala svoje navike, tako barem tvrdi istraživanje Kantara.
Aktivnosti koje se odvijaju u rekreacijskim parkovima, a to su najčešće sportske i kulturne manifestacije, i dalje će posjećivati 60% turista. 26% je izjavilo da sada takve aktivnosti konzumira rjeđe, a 14% više. 54% turista i dalje u jednakoj mjeri posjećuje turističke atrakcije u zatvorenom, poput muzeja, a jednaki postotak voli i dalje posjećivati one na otvorenom prostoru. Tek neznatna razlika ide u korist turističkih atrakcija u otvorenom koje sad 26% turista posjećuje češće, dok 30% turista rjeđe zalazi u zatvorene prostore da bi uživali u atraktivnom sadržaju.
Pola ispitanih se jednako često se hrani u restoranima kao i prije pandemije, a 23% turista češće uživa u gastro ponudi destinacije
Najveća promjena koju je pandemija donijela u navikama ljudi je učestalost tjelovježbe i konzumacije rekreativnih sportskih sadržaja. Samo 9% ispitanih se "ulijenilo", a čak trećina ih vježba više i češće. Ova promjena nam može biti dobra smjernica kakve dodatke ponudi smještaja uvesti i čime osvojiti buduće goste.
COVID putovnica uz obvezno cijepljenje ima najveću potporu u Brazilu i Indiji. Zanimljivo je da istu najmanje podržavaju Europljani i Amerikanci, s oko petinom ispitanih koji su apsolutno protiv obveze cijepljenja kao uvjeta za mogućnost prelaska državne granice i putovanja.
Polovica ispitanika jedva čeka putovati koliko i prije pandemije, a četvrtina se boji da će putovati manje. Samo 13% anketiranih je potvrdilo da već sada putuje koliko i prije pandemije. Taj nam se postotak čini malim kad se sjetimo gužvi u špici ovogodišnje naše turističke sezone. Kako će tek biti kada svi koji to žele opet krenu na putovanja diljem planete? Sudeći po ovim rezultatima i trendovima u turizmu koji se daju naslutiti, za iduću sezonu bismo se trebali početi pripremati već sada da svojim budućim gostima, željnima putovanja, osiguramo nezaboravan doživljaj i odmor u Hrvatskoj.