Proveli smo
anketu o učinkovitosti oglašavanja smještajne ponude na internetskim platformama. Anketa je bila sastavljena od 15 pitanja, postavljenih s ciljem ocjene razumijevanja izrade kvalitetnih oglasa smještaja i prezentacije na različitim komunikacijskim kanalima. Anketa je napravljena na malom uzorku domaćina
obiteljskog smještaja - odgovorilo je oko 600 iznajmljivača.
Rezultati su izraženi postocima - od 0% za potpuno ne
učinkovito oglašavanje ili izostanak bilo kakve aktivnosti po tom pitanju do 100% za najkvalitetnije korištenje dostupnih alata promocije obiteljskog smještaja. Prosječna učinkovitost je pomalo razočaravajuća - samo 62%. Od maksimalnih 45 bodova, koliko se moglo prikupiti s 15 točnih odgovora, prosjek je 28 prikupljenih bodova.
Iz gore prikazane infografike s rezultatima ankete očito je da većina iznajmljivača ima polovičnu učinkovitost svojih oglasa smještaja, dakle, puno potencijala za napredak i ostvarivanje većih prihoda uz trenutna ulaganja u promociju svojih apartmana, kuća za odmor i soba
8% anketiranih ima 100%-tni učinak svojih promotivnih aktivnosti. 44% se može pohvaliti relativnom uspješnosti s efikasnosti između 71 i 80%. Vrlo malo iznajmljivača ne razumije prakse oglašavanja - 1% je u domeni između 10 i 20% učinkovitosti, dodatnih 22% između 31 i 50% efikasnosti svoje promocije turističkog smještaja.
Nedovoljno prisutni na društvenim mrežama i bez vlastite web stranice
Loš rezultat, odnosno smanjenu efikasnost promocije, možemo pripisati nedovoljnom angažmanu na
društvenim mrežama i malo
vlastitih web stranica. Tako uskraćujemo sebi šanse za ostvarivanje
direktnih rezervacija, važnih za što veću učinkovitost oglašavanja smještaja. Direktne rezervacije smanjuju trošak oglašavanja jer na njihovo ostvarivanje ne plaćamo provizije posrednika.
Samo 30% anketiranih iznajmljivača koristi društvenim mrežama, a jednak je i postotak onih s web stranicama
11 posto cjenika je na upit
Mučimo se oko određivanja cijena - 46% domaćina smještaj naplaćuje prema broju osoba. 34% domaćina ima samo dva cjenika, sezona i izvan nje, dok najmanji broj iznajmljivača - 20% ima i
first minute i
last minute cjenike.
Kod 89% ispitanih sve su cijene na oglasnim kanalima jasno istaknute, 11% još uvijek za cijene očekuje upite.
Često ažuriramo oglase
Kad je osvježavanje informacija na oglasima u pitanju, pokazujemo zavidno dobre rezultate. 91% iznajmljivača provjerava i ažurira oglas barem jednom godišnje, obvezno prije svake sezone.
88% iznajmljivača ažurira svoje kalendare zauzetosti na svim kanalima oglašavanja
Pozvani da sami ocijene kvalitetu fotografija svog smještaja na oglasima, rijetki anketirani
iznajmljivači su pokazali dozu samokritičnosti.
6% ih je priznalo da su snimili fotografije sami mobitelom i da su svjesni da iste moraju biti bolje. 42% domaćina također objavljuje vlastite snimke svog smještaja i vjeruje da su dobre. 52% iznajmljivača je iskoristilo usluge profesionalnog fotografa ili poznanika koji se razumije u
fotografiranje interijera, kao što je prikazano na infografici niže.
Velika većina iznajmljivača - 57% - na svojim oglasima ima više od 20 fotografija, što je poželjno, a čak 95% iznajmljivača zna da kvalitetna prezentacija mora sadržavati fotografije svih prostorija u smještajnoj jedinici, kao i prikaze objekta izvana.
Dobri u pisanju opisa smještaja i brzi u odgovaranju gostima
76% anketiranih se potrudilo oko opisa smještaja, pri čemu je 83% domaćina odgovorilo na sva najčešća pitanja gostiju u vezi smještaja već u svojoj tekstualnoj prezentaciji na oglasima.
10% iznajmljivača koristi samo jedan kanal promocije, 47% dva ili tri, 43% domaćina se oglašava na četiri i više kanala
37% iznajmljivača će podsjetiti svoje goste na odlasku da ostave
ocjenu smještaja, 63% se ne želi nametati pa odluku o ostavljanju recenzije radije prepušta gostima.
97% iznajmljivača na poruke gosta odgovara odmah istoga dana. Samo 3% domaćina priznaje da im se dogodi da poruku uopće ne vide gdjekada.