Cijena na upit može biti dio strategije oglašavanja i imati konkretne razloge, ali "skrivanje" cijene bez pravog razloga, kao što su ekskluzivne personalizirane usluge kod kojih se ne može bez dogovora s gostom generirati jedinstvena cijena, samo odbija potencijalne goste
Nećemo se pretvarati. U današnjem užurbanom konzumerističkom društvu želimo sve infomacije ovdje i sada. Čemu onda skrivati takvu informaciju kao što je cijena, koja spada u ključne interse turista u potrazi za smještajem?
Na većini stranica vodećih internetskih oglašivača smještaja ne možemo niti oglasiti smještaj bez isticanja cijene, jasno je zašto je to tako - jer je cijena turistima važna za konačnu odluku o rezervaciji. Politika transparentnosti cijena je također važna posrednicima pri punjenju smještaja kako bi zadržali povjerenje tuirsta koji posjećuju njihove stranice u potrazi za smještajem iz snova.
Čak i ako ne želimo instant rezevacije, isticanje cijene je ključno jer je ponuda velika pa je za zadržavanje pažnje potencijalnog gosta važno trenutno pružanje svih relevantnih informacija o smještaju.
1. Značajno viša cijena u odnosu na ponudu lokacije
Jedan od najčešćih razloga za skrivanje cijene smještaja, odnosno postavljanje opcije “cijena na upit” je to što smo svoju ponudu ocijenili višom vrijednosti u odnosu na sličnu ponudu u istoj destinaciji. Većina turista pretpostavlja da je skupoća razlog skrivanja cijene i zato vrlo često samo produže u svojoj potrazi dalje.
2. Nesigurnost kod određivanja cijene
Drugi čest razlog je kada nismo savim sigurni kakvu cijenu bismo trebali odrediti za svoju smještajnu ponudu. Početnici u iznajmljivanju smještaja vrlo često odaberu opciju “cijena na upit” s namjerom da kasnije, kada ustanove svoju točnu poziciju na tržištu, ipak istaknu cijenu. Potom na tu namjeru zaborave.
3. Često mijenjanje cijena
Mijenjamo li često cijene, koristimo li dinamičke cijene i formiramo cijene prema potražnji u određenom uskom periodu, to može biti jedan od konkretnih razloga za neobjavljivanje cijena na našim oglasima. Ne zaboravimo pritom na obvezu isticanja službenog cjenika u našim objektima u kojima mora biti ispisana najviša moguća cijena smještaja, na koju naknadno možemo odobravati popuste pod različitim uvjetima (dulji boravak, lojalnost gosta, manje atraktivni datumi, itd.)
4. Personalizirana ponuda
Smještajna ponuda uz koju se mogu rezervirati brojne druge usluge još je jedan konkretan razlog za neisticanje cijene. No, tada je najčešće jasno naznačeno da cijena varira ovisno o rezerviranim dodacima i da su oko opcija nužne dodatne konzultacije s vlasnicima smještaja.
Cijena na upit u prodaji ima i svoje psihološke razloge. Kada ostvarimo kontakt da se raspitamo za cijenu pa ustanovimo da je previsoka, vrlo često nećemo to priznati i reći da je ne možemo priuštiti. Vješt ponuditelj ima šansu da nas nagovori na višu cijenu smještaja od one koju smo zapravo bili spremni platiti
5. Ne želimo da naši susjedi znaju po kojoj cijeni se naši objekti iznajmljuju
Možda malo blesavo zvuči, ali i ovo je jedan od razloga zašto ne ističemo cijene. Želimo da naše cijene i naša zarada ostanu privatne informacije. Jer onako kako se mi uspoređujemo sa sličnom ponudom u destinaciji, čine i naši kolege iznajmljivači pri čemu vrlo lako mogu procijeniti naše prihode.
Ljuti nas kada gosti postavljaju uvjete i traže niže cijene noćenja. No, jesmo li svjesni da je skrivanje cijene pozivnica na cjenkanje? Već sama činjenica da cijena nije unaprijed naznačena, gostu govori “dogovorit ćemo se”.
Jasno istaknuta cijena dopušta turistima da procijene koliko im se isplati noćenje u našem objektu i mogu li si takav smještaj priuštiti. Oko definirane i oglašene cijene nema pregovora. Cijena na upit, naprotiv, lako može postati tema diskusije
Ta famozna formulacija “na upit” češća je kod prodaje nekretnina. Tko god je jednom kupovao nekretninu dobro zna da je oglašena cijena rijetko kada konačna. Posebno su pregovorima podložne neobjavljene cijene nekretnina.
Na tržištu nekretnina “cijenu na upit” češće nalazimo kod skupljih nekretnina, dok je kod tržišta turističkog smještaja ta formulacija prisuta i u nižem cjenovnom rangu noćenja
Za razliku od prodaje nekretnina gdje se isplati objaviti oglas pa čekati najbolju ponudu, što je vrlo čest razlog skrivanja cijene, prodaja smještaja, odnosno noćenja, ipak funkcionira drugačije. Turisti traže smještaj onako kako bi birali bilo kakav drugi proizvod kod kupovine online - prvo gledaju fotografije pa cijene i recenzije. I dok smo kod kupovine/prodaje nekretnine svi oprezni i možemo si dati vrijeme za promišljanje i pregovore oko cijene, kod smještaja kupac - turist jednostavno ode dalje i bukira smještaj jasno istaknute cijene.
Kako i kod svake internetske kupovine, bukiranje smještaja u nepoznatim destinacija i plaćanje predujma izazivaju oprez turista. Iskusan turist će poduzeti sve mjere provjere vjerodostojnosti ponude koje inače poduzima prilikom naručivanja online proizvoda.
Ako cijene na našim oglasima nisu aktualne, dovodimo ih u zabludu i trenutno izazivamo nepovjerenje. Cijena istaknuta na oglasu mora biti ažurirana, ne smijemo naknadno mijenjati je.
Nekada je puno više cijena bilo "na upit", danas je previše transparentnih oglasa s jasno iskazanim cijenama da bi gosti gubili vrijeme na one bez cijena
Nemamo li konkretan razlog za neisticanje cijena, poput ekskluzivne i personalizirane ponude, radije naznačimo aktualne cijene i uredno ih ažurirajmo na svim svojim kanalima kako bi gostima pokazali trensparentnost i osigurali njihovo povjerenje.