Ideje i trendovi
9.4K

Cijene smještaja: Ne nudite popuste besplatno

Možda vam naslov ne zvuči previše logično jer kako nešto, poput popusta bilo koje vrste koji je u suštini dodatna “besplatna” vrijednost, možete “naplatiti”?

Upravo se u tom pitanju nalazi problem. Naime, većina iznajmljivača na popuste i razne druge pogodnosti gleda kao na nešto što sebi izbijaju iz džepa u korist gosta. Njima manja zarada, a gostu jeftinija usluga. Sad se opet pitate pa zar to nije točno?! Je, ali opet ne u potpunosti jer se u turizmu zaboravlja na osnovne principe prodaje i davanja popusta.

Nitko u prodaji ne nudi popuste “besplatno”. Ako se nudi popust za gotovinu, trgovac tu ima koristi i opet više zaradi nego da za tu prodaju čeka sredstva godinu dana, ratu po ratu, i to vrijeme nema obrtnog kapitala.

Sezonski popusti postoje da se trgovci riješe starih zaliha umjesto da im propadnu i tako spase računicu. Popust na hlače, ako uz njih kupite i remen, također ima svoju svrhu, itd. Popust je stvar percepcije gdje prodavač ima korist, ali kreira i percepciju koristi kupcu (rekli bi win-win situacija).


Popust na cijenu smještaja kao dodatna vrijednost

Identično se moraju ponašati i iznajmljivači kod dijeljenja popusta i raznih pogodnosti. Umjesto da odbijaju goste (što sam često doživio) zbog svoje nefleksibilnosti i s argumentima da će radije biti prazni, nego dati svoj smještaj u bescjenje (kao da primaju novčanu naknadu kad su prazni), trebali bi iz takve situacije izvući korist.
 

Vaše cijene su fiksne i tako na njih morate gledati. A sve popuste koje odobrite, osim što daju dodatnu vrijednost vašim gostima trebale bi donijeti i neku dodatnu vrijednost vama

Premda je popust s vaše strane odricanje određenog iznosa zarade, on ne bi trebao uvijek biti gubitak zarade u cijeloj visini tog popusta.


Kako "naplatiti" popust?

Zato sljedeći put kada vas gost traži popust, razmislite što vam je u tom trenutku važno, a gostu trivijalno, pa zatražite to kao uvjet za odobrenje popusta.

Zašto gosta za odobreni popust ne bi tražili da napiše preporuku nakon ljetovanja za vaš smještaj koju bi iskoristili i stavili na web stranice ili Facebook i od koje bi imali trajnu koristi. a gostu je to 5 minuta posla. Zašto ne bi tražili da izdvoji i objavi par slika sa ljetovanja i tako doprinese nekoj od društvenih mreža na kojoj se nalazite i potakne druge goste na istu radnju (a i svi njegovi prijatelji će vidjeti gdje je ljetovao i tako dobivate besplatnu reklamu).
 

Zašto za taj popust ne bi tražili gosta da ostane dan-dva duže pa da popunite tu malu rupu između dvije rezervacije

Ili zašto u najmanju ruku ne bi tražili da se pretplati na vaš newsletter, počne vas pratiti na Twitter i Facebook profilu.
 
Vjerujte mi da će gost u većini slučajeva objeručke prihvatiti takvu ponudu jer s njegove strane daleko veću vrijednost ima kratkoročno smanjenje cijene ljetovanja od vaše dugoročne koristi koju ćete imati od njegove preporuke.

Zato se sljedeći put sjetite da popusti nikada nisu “besplatni”, tj. barem ne bi trebali biti!

Spremi

Gljivice na zidu – kako ih se riješiti

Domaćin na hrvatski način: Noviteti za privatne iznajmljivače s konferencije HOST 2019. London

Ne bude li javnih plaža, neće biti ni turista - peticija i prosvjed za povlačenje spornog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama

Privatni iznajmljivači Splitsko-dalmatinske županije ipak će graditi bazene uz bespovratne potpore

Mali trikovi fotografije za iznajmljivače apartmana

Kako je Albanija postala hit na europskom turističkom tržištu s 19% dolazaka više nego 2019.

​Što je phishing i kako ga prepoznati?

Gost (ni)je uvijek u pravu

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Udruživanje turističkih zajednica: Novi sporazumi u Zagrebačkoj županiji, najviše sinergije u kontinentalnoj Hrvatskoj i Istri, u Dalmaciji suradnja samo na otocima

Oglašavanje smještaja u Facebook grupama: Je li takva promocija zaista besplatna?

Popularno: