Ideje i trendovi
1 24.1K

Oglašavanje na društvenim mrežama za iznajmljivače apartmana

Facebook ima čak 1.18 milijardi aktivnih korisnika dnevno, a za osnovno održavanje stranice je potrebno odvojiti tek nekoliko minuta dnevno. Zašto ne?

Na 3. Forumu obiteljskog smještaja, održanog proteklog tjedna u Zadru, mnogo se raspravljalo o vidljivosti kapaciteta obiteljskog smještaja na stranim tržištima. Pozdravni govor Ratimira Ivičića, direktora HTZ-a, donio je i priznanje kako bi Hrvatska turistička zajednica mogla učiniti više za promociju privatnih apartmana, soba i kuća za odmor.

Bez obzira na pomoć HTZ-a, svjesni smo da je dobra promocija naša odgovornost. Velike mogućnosti internetskog oglašavanja koje su nam dostupne, ponekad mogu biti zbunjujuće. Usto, često se naglašava važnost društvenih mreža kod reklamiranja različitih sadržaja. Za veliki doseg i vidljivost kod velikog broja konzumenta, društvene mreže su idealne, ali povećavaju li zaista broj rezervacija naših apartmana?

"Napravila sam stranicu na Facebooku čisto zato što je dostupno. Dosta je posjećena, ali nije to veliki krug ljudi. Trebala bi uložiti nešto novca da izlazi kao plaćeni oglas. Ne košta puno, par dolara mjesečno, ali nisam ušla u to jer, iskreno, ne znam nikoga tko tako puni apartmane", tvrdi iznajmljivačica iz Grebaštice.


Društvene mreže za veću prisutnost na tržištu

Istina je da društvene mreže najčešće ne funkcioniraju kao prodajni kanali, već pojačavaju vidljivost na tržištu. Naglasak društvenih mreža je na trenutnoj konzumaciji sadržaja. Istina je i da postoje grupe za oglašavanje smještaja u kojima možemo podijeliti Facebook stranicu naših apartmana, ali su tražilice nedovoljno razvijene da bi potencijalni gost selekcijom parametara pronašao apartman kakav mu treba.
 

Zbog toga, turisti i ne pretražuju smještaj na društvenim mrežama, već na stranicama internetskih oglašivača koji su specijalizirani za punjenje turističkih kapaciteta.

Airbnb bi se čak mogao smatrati društvenom mrežom specijaliziranom za prodaju smještaja, s obzirom na osobni pristup korisnicima i poticanja komunikacije među njima. 

Turističke zajednice, nacionalni parkovi i mnoge domaće atrakcije imaju vlastite Facebook stranice s nekoliko tisuća pratitelja i društvene mreže su sasvim sigurno dobar alat za brendiranje i jačanje vidljivosti na tržištu. Na FOS-u u Zadru, imali smo priliku upoznati i djelatnike tvrtke koja je specijalizirana za marketing na društvenim mrežama te saznati kako neke od institucija troše ozbiljan novac za vidljivost u socijalnim medijima.

Ali, ako ste privatni iznajmljivač koji se mnogo ne razumije u način na koji socijalne mreže funkicioniraju, ne očajavajte. Društvene platforme trenutno ne funkcioniraju tako da će napuniti naše apartmane. No postojanje na društvenim mrežama ima nekoliko prednosti koje nisu zanemarive:
  • jačanje vidljivosti
  • bolja komunikacija – kako one između vas i gostiju, tako i lakše dijeljenje preporuka među gostima
  • (besplatna) reklama – ako nećete plaćati oglašavanje
  • jačanje povjerenja

Zato je poželjno imati Facebook stranicu. Isto vrijedi i za Twitter, Instagram, Pinterest, Google+ i slične socijalne platforme. Svaka reklama je bolja od nikakve, ali, prilikom korištenja društvenih mreža, nužno je poznavati navike ljudi koji se njima služe i koji su naša potencijalna publika.
 

Kako oglašavati apartmane na Facebook-u

Prema najnovijim statistikama, Facebook ima čak 1.18 milijardi aktivnih korisnika koji na ovoj platformi provode u prosjeku 20 i više minuta dnevno, stoga ćemo se najviše zadržati upravo na ovo platformi. Naslovna ilustracija je šala, ali naše objave na Facebook-u su vidljive otprilike koliko i boca u morskim prostranstvima. Otkud krenuti i kako biti što primjetniji u tolikoj količini sadržaja?

Na Facebook-u možete imati profil pod osobnim imenom i/ili stranicu vaših apartmana. Za otvaranje stranice morate imati i profil. Svakako preporučujemo otvaranje stranice. Stranice imaju alate za praćenje statistika te mogućnosti kreiranja komercijalnih oglasa. Neka stranica nosi naziv vašeg apartmana i destinacije u kojoj se nalazite, npr. `Apartmani Sabina Fužine´. Tako će tražilice lakše pronaći vaš smještajni objekt, čak i ako turist upiše samo `apartmani Fužine˙ u tražilicu.

Facebook za iznajmljivače - najbolje vrijeme objave

Kad uredite svoju stranicu, postavite naslovne i profilne fotografije, unesete sve potrebne informacije, možete početi smišljati svoju prvu objavu. Za to je potrebna iskustvo, ali ne morate paničariti. S vremenom ćete shvatiti što vaša ciljana skupina želi vidjeti i pročitati. U početku poštujte neka od pravila. Vrijeme objave također može biti važno. Prema posljednjim izračunima, najviše korisnika je na ovoj društvenoj mreži u poslijepodnevnim satima prema rasporedu na prikazu gore.

Sljedeće je pravilo - manje je više.
 

Nikad ne pišite dugačke objave jer je pažnja korisnika društvenih mreža površna.

Kratak jednostavan tekst, obvezno uz poveznicu ili fotografiju, osnovni su preduvjet za dobivanje pažnje korisnika socijalnih platformi.
 

Pitanja u objavama potiču reakciju i komunikaciju korisnika više nego tvrdnje.

Najviše reakcija se događa u prvih nekoliko sati nakon objave, stoga pratite ima li komentara na vašu objavu i, ako je potrebno, odgovorite. Ovdje vrijede ista pravila kao i za odgovaranje na negativne komentare gostiju.

Što se samog sadržaja objave tiče, 5 je osnovnih pravila korištenja društvenih platformi za promociju smještaja:
 
  1. Dijeljenje korisnih i provjerenih informacija

Ako je gost koji je rezervirao smještaj kod vas, korisnik društvenih mreža, velike su šanse da će potražiti vašu stranicu. Nemojte na svojoj stranici objavljivati samo fotografije vašeg smještaja. Podijelite korisne informacije, primjerice vozni red lokalnih linija, atrakcije unutar vaše destinacije, preporuke dobrih restorana, najave manifestacija. Zadržite pažnju posjetitelja vaših stranica sadržajima i zanimljivostima koje može pronaći u blizini vašeg smještajnog objekta. Pobrinite se da sve informacije budu provjerene i vjerodostojne jer i ovdje gradite povjerenje gostiju.
 
  1. Održavanje kontakata i preporuke gostiju

Pozovite goste koji su vas već posjetili na svoju stranicu. Ohrabrite ih da ostave komentare ili fotografije s nezaboravnog odmora u vašim apartmanima. Njihova preporuka je vaš najjači marketinški alat, jednako koliko i dobre recenzije gostiju na vašim oglasima smještaja.
 
  1. Poticanje komunikacije - budite kreativni

Kada smišljate tekst vaše objave, razmišljajte o tome kao o započinjanju razgovora. Potaknite vašu publiku na komentare. Što više pažnje dobijete, češće će vam se publika vraćati i lakše će dijeliti vaše objave što i jest cilj dobre promocije na društvenim mrežama. Vaša objava ovdje ne bi trebala funkcionirati kao oglas vašeg smještajnog objekta, već kao prilika da posjetitelj vaše stranice podijeli svoje iskustvo s ostalim korisnicima. Pobudite emocije! 
 
  1. Objava popusta i akcija

Last minute ponude, popusti i akcije, dobar su materijal za dijeljenje na društvenim mrežama. Često možemo naići na oglase poput npr. `Podijeli ovaj post i napiši u komentaru zašto bi želio posjetiti našu destinaciju. Najsretniji od Vas će dobiti ulaznice za muzej´. Ovo je dobar način za dobivanje pažnje i puno dijeljenja naše objave te prilično jeftinu promociju našeg smještaja. Što više komentara, klikova i dijeljenja, bolja je vidljivost naše stranice. 
 
  1. Fotografije, fotografije i opet fotografije

Kvalitetne fotografije i ovdje su osnovni preduvjet maksimalnog učinka naše promocije. Ne radi se samo o fotografijama apartmana, već i o fotografijama destinacije, pogleda s prozora ili terase, lokalne manifestacije, zanimljivosti, svega pa čak i hrane. Objavite fotografiju prekrasnog zalaska sunca ili upravo rascvjetale voćke u vašem vrtu. Ona će ispričati priču umjesto vas, a vi ćete dobiti pratitelje na društvenim mrežama.


Plaćeni oglas na Facebook-u

Kad i ako se odlučite platiti oglašavanje na Facebook-u, neka to bude u vrijeme kada su rezervacije smještaja česte, pred neko važno događanje u vašoj destinaciji (npr. muzički festival) ili prije državnih praznika na emitivnim tržištima.

U donjem desnom uglu ispod vaše objave nalazi se dugme `Promoviraj objavu´. Kada ga aktiviramo, otvori se okvir koji nam omogućuje odabir ciljne skupine, duljinu trajanja objave te iznos kojeg smo spremni izdvojiti za promociju smještaja na Facebooku. Na temelju odabranih parametara, Facebook izračunava koliki doseg će naša objava imati. 

Za razliku od boce koja pluta na morskoj površini, ovdje donekle možemo usmjeriti poruku, tako što ćemo odabrati ciljanu publiku prema geografskim područjima, dobi, spolu, čak i području interesa, u okviru koji nam se otvori kada odaberemo `Kreiraj novu publiku´. Tako možemo poruku usmjeriti upravo prema onim korisnicima Facebook-a koji su pretraživali našu destinaciju, manifestaciju u njoj ili neku drugu poveznicu zbog koje bi ciljana skupina ljudi mogla biti zainteresirana za rezerviranje smještaja kod nas. Detalje o oglašavanju na Facebook-u, pronaći ćete na sljedećoj poveznici: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-ads-basics.

Loša vijest je da je čak 91 % korisnika Facebook-a u dobi između 19 i 34 godine, a dobra vijest je da upravo oni najviše putuju. I zato, ako slijedimo navedene smjernice, vidljivost naših apartmana na tržištu smještaja će sigurno porasti. S obzirom na dob korisnika Facebook-a, komunikacijski ton naših objava neka bude manje služben, a više prijateljski i neposredan.


Objava jednom tjedno

Objave ne bi trebale biti prečeste da ne dosadimo pratiteljima, ali ne bismo smjeli niti zapustiti stranicu. Ako još nismo sigurni kako voditi Facebook stranicu za iznajmljivanje apartmana, pogledajmo kako to radi ostali. Objave na stranicama su javne, za razliku od onih na osobnim profilima, kojima možemo ograničiti vidljivost. Podijelimo iskustva s društvenim mrežama među sobom kako bi naše destinacije bile vidljivije na turističkom tržištu, a naši apartmani puni i tijekom godine. Imate li Facebook stranicu, koliko često objavljujete i jeste li ikada ostvarili rezervaciju tako?
Spremi

Dani hrvatskog turizma 2024. u Opatiji

Postani "zeleni" domaćin: Udruga Sunce poklanja online certificiranje za članstvo u Dalmatia Green programu

Javni poziv za potpore privatnim iznajmljivačima Splitsko-dalmatinske županije

Bizarne turističke atrakcije: Da li biste proveli godišnji odmor u kući u obliku cipele?

Đir od Španjolske do Pule: Koliko je "pametna" gradnja novih hotela?

11 pravila kod uređenja apartmana za iznajmljivanje

Hotelor: Tehnologija neće impresionirati gosta koliko hotelska kozmetika u smještaju

​Domaćin na hrvatski način: Kako nazvati apartman?

1 komentara Uključi se u raspravu
kata - Zagreb 28.11.2016 22:02
Pozdrav svima, vodim dva obiteljska apartmana u Zagrebu. Od početka smo prisutni na društvenim mrežama. Za vođenje drušvenih mreža zadužen je brat kojeg sam zamolila za komentar: Fb stranica www.facebook.com/ApartmanKa trenutno broji nešto više od 3K pratitelja, aktivni smo i na Tw, Instagramu, YouTubu, G pa čak i Linkedin-a. Vođenje društvenih mreža nije lak posao u smislu znanja, vremena i aktivnog održavanja, ali može biti zabavno i interesantno, ali i najvažnije isplativo. Na našim društvenim mrežama dijelimo vlastiti sadržaj s našeg bloga s web stranice apartmanka.com vezan uz događanja u Zagrebu, sadržaj drugih izvora zanimljiv potencijalnim gostima i druge zanimljive vijesti vezane uz Zagreb, fotografije, video sadržaj, posebne ponude za smještaj, ocjene i komentare gostiju ostavljenih na Airbnb-u itd...

Što se tiče društvenih mreža kao prodajnog kanala za privatni smještaj, svakako se slažem kako iste nisu primarni prodajni kanal, ali iz vlastitog iskustva mogu potvrditi kako mogu biti isplative i dio prodajnih kanala, kako u direktnoj prodaji osobno smo ostvarili više rezervacija direktno s Fb stranice, Twittera i Instagrama, isplativih u odnosu na uloženo tako i u indirektnoj i potencijalnoj prodaji u budućnosti, a kao primjer za Facebook mogu navesti više mogućnosti koje isti nudi poput prijave na lokaciju, fotografije gostiju iz apartmana koje gosti mogu podijeliti na svojim profilima, ocjena koju gost ostavlja, a koja je vidljiva njihovim prijateljima itd. Isto tako za ostvarivanje prodaje putem Fb-a potrebno je i određeno znanje i razumijevanje postavljanja oglasa na ciljane lokacije, dobne skupine, odabir kvalitetnog i zanimljivog sadržaja itd...

Facebook također nudi i više raznih opcija oglašavanja poput promoviranja web stranice ako ju imate te gumba desno ispod naslovne fotografije koji bi na stranicama za smještaj trebao biti postavljen na Rezervirajte odmah, a koji vodi direktno na željeni link koji postavite za tu namjenu. Facebook također nudi kvalitetnu analitiku putem koje možete pratiti više parametara poput dosega oglasa/objave itd... Na Fb stranici možete objaviti i razne video uratke, dokumente poput cjenika, kućnog reda, kartice koje vode na druge portale na kojima se oglašavate i slično... Kao zaključak na temu u jednoj rečenici, kad se sve zbroj i oduzme: Društvene mreže i apartmani svakako DA! P.S. Isprike na duljini svih povezanih komentara, nadamo se kako ćemo nekima koji budu imali živaca pročitati komentar do kraja i pomoći sa savjetima i iskustvom : Pozdrav
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Pripreme apartmana za zimu – selidba kućnih biljaka

9 prijedloga za zadovoljnije goste (i bolje ocjene apartmana)

Popularno: