Simpatičan post i mudro odabrana publika mogu pojačati učinkovitost našeg Facebook oglašavanja i popuniti rupe na našim kalendarima direktnim rezervacijama
Vjerujemo da bismo se lako složili da se Facebook društvena mreža pretvorila u jedan veliki oglasnik. Sve manje nam iskaču objave prijatelja, a sve češće ponude razno-raznih proizvođača i pružatelja usluga.
Facebook je 2019. uprihodio 69,66 milijardi dolara od oglašavanja. 2022. godine je ta brojka iznosila 113,64. Samo u prvom kvartalu ove godine, 35,6 milijardi dolara se slilo u Facebookove blagajne. Nastavi li se jednakim tempom, to će značiti nove 142 milijarde dolara prihoda od oglašavanja. Pametnom dosta, intenzitet oglašavanja na Facebooku samo raste
Što se oglašavanja privatnog smještaja tiče, mnogi domaćini su odlučili svoje direktne rezervacije pronaći po Facebook grupama. Istima se zamjera spuštanje cijena noćenja i beskrajno cjenkanje. Međutim, Facebook grupe su zapravo dobar alat za popunjavanje smještaja bez posrednika imate li viška vremena i živaca.
Cjenkanje po Facebook grupama nije jedini način da iskoristimo ovu društvenu mrežu za promociju i popunjavanje kalendara.
Facebook profil smještaja je dobar način da budemo dostupniji i da čuvamo kontakt sa svojim prošlim i potencijalnim gostima. Isti taj profil možemo iskoristiti i za popunjavanje rupa u kalendaru i promociju last minute ponude smještaja.
Facebook oglasi nude brojne mogućnosti za angažiranje turista koji posjećuju našu zemlju i “nagovaranje” na konzumiranje različitih usluga i proizvoda nekog našeg grada ili mjesta
Facebook oglasi su moćan alat za dosezanje specifičnih publike na temelju njihove lokacije, ponašanja i interesa. Za objekte koji se iznajmljuju u turističke svrhe, to znači isporuku oglasa korisnicima Facebooka koji su pokazali interes za putovanja ili odgovaraju demografskom profilu naših tipičnih gostiju. Naravno, to nije baš tako jednostavno. Vođenje učinkovitih kampanja oglasa zahtijeva strateško planiranje, testiranje i poznavanje Facebookovih smjernica za oglase.
1. Facebook nam pomaže dosegnuti idealne goste: Brojne opcije ciljanja na Facebooku omogućuju isporuku naše promotivne poruke osobama koje su najvjerojatnije zainteresirane za bukiranje smještajnog objekta poput našeg. To možemo postići ako pažljivo odaberemo opcije kao što su geografska lokacija, interes, dob ili ponašanje korisnika kojima upućujemo poruku.
2. Vidljivost naše smještajne ponude: Facebook oglasi pomažu u povećanju vidljivosti našeg brenda među potencijalnim gostima, šireći publiku koja prepoznaje vrijednost naše ponude i razmišlja o rezervaciji iste prilikom planiranja svojih budućih putovanja.
3. Više direktnih rezervacija: Dobro postavljen oglas s uvjerljivim pozivom na akciju (Call To Action, marketinški izraz koji se koristi za onaj trenutak u kojem se osoba odlučuje na kupnju), možete usmjeriti korisnike Facebooka na naš kanal za rezervacije, pri čemu nema plaćanja provizija, a jedini trošak je cijena Facebook oglasa.
Razmislimo li o tome tko bi mogao rezervirati naš smještaj u posljednji čas i popuniti rupe u kalendaru, shvatit ćemo da su to turisti koji njeguju određeni stil ponašanja. Njih targetiramo (ciljamo, odabiremo) birajući opcije koje nudi Facebook u svojim postavkama oglasa.
U izborniku "Publika" odabrat ćemo opciju "Korisnici koje odabirete ciljanjem", a potom to ciljanje usmjeriti ka osobama koje bi najvjerojatnije mogle rezervirati naš smještaj. Važno je poznavati navike i ponašanja turista.
Avanturisti koji putuju sami lako bi mogli biti naša željena publika za rezerviranje last minute ponude. Oni se ne opterećuju planiranjem putovanja u tolikoj mjeri u kojoj to čine obitelji s djecom. U naše mjesto i grad ih može privući upravo dobro sročen oglas za smještaj koji ističe blizinu atraktivnih sadržaja, kao što su ronjenje, bungee jumping, penjanje ili planinarenje. Kod slaganja oglasa, odabrat ćemo interese i ponašanje kao što su “backpacking” i “solo travel”, a potom postaviti tzv. Geofence, odnosno krug koji može dosegnuti takve korisnike u radijusu od 80 km od naše lokacije.
Recimo da ne biramo putnike po spolu ili dobi, iako su oni koji putuju sami češće mlađe osobe. Lokaciju, odnosno geofencing, ćemo odabrati postavljanjem pribadače na kartu, pri čemu radijus može biti veći ili manji.
Potom ćemo odabrati interese, kao na slici niže, koji bi mogli biti u fokusu takvih turista ili pogledati događanja u našem mjestu, poput muzičkih festivala, pa uskladiti potencijalne interese s aktualnostima u našem gradu ili mjestu.
Osobe koje putuju često također mogu rezervirati u posljednji čas. Njihovi interesi su usmjereni na platforme za bukiranje smještaja. Često konzumiraju različite događaje u svom odredištu kako bi ispunili vrijeme ili prisustvuju konferencijama i sajmovima. Stoga ćemo ponašanje i interese definirati uz par ključnih pojmova kako bismo im ponudili dodatnu opciju rezerviranja smještaja.
Detaljno ciljanje publike nas lako može dovesti do osoba kojima u idućih 7 do 30 dana sijede neki važni događaji. Rođendani ili godišnjice. Nova veza ili posao također mogu biti okidač za bukiranje smještaja i putovanje. Uz dobar CTA, post na Facebooku kojeg promoviramo koji odgovara interesima publike koju smo targetirali, naš oglas može biti prilično uspješan.
Kvalitetno odabrana publika, simpatičan kratak tekst, koja dobra fotografija, i mudro ciljanje publike, naš Facebook oglas mogu daleko odvesti bez puno ulaganja. Facebook oglas plaćen s desetak eura može biti dobar test mogućnosti ciljanja publike. I to malo ulaganje ima šanse da nas dovede do direktnih rezervacija i punih kalendara zauzetosti smještaja.