Mnogi će postaviti pitanje: "Zašto bi baš ja trebao trošiti vlastite resurse i promovirati susjedov restoran, za što je zadužena turistička zajednica ili mjesto?" Odgovor je, Između ostalih razloga, možda i zato što je suradnja u turizmu kroz promociju drugih najjeftinija dodatna vrijednost vašoj ponudi smještaja
“Sunce, more i ležaj” kao oblik turizma su godinama iz nas, a konkurencija je brojnija, snalažljivija i jača nego ikada. Dovoljna je jedna sezona, par novih iznajmljivača u mjestu ili nekoliko obnovljenih apartmana, da vaša ponuda više nije pri samom vrhu u očima gosta. Zato je potrebno reklamirati svaki dio vlastite ponude. Ne izostavljajte ništa jer možda baš “ta sitnica" će biti ključna stvar koja će gosta dovesti na vaš prag.
Ali nemojte stati samo na vlastitoj promociji, promovirajte i druge!
Važno je da iznajmljivač uvijek ulaže u vlastitu smještajnu ponudu i da, iz godine u godinu, gleda kako da je podigne na jedan viši nivo. Toliko je toga što se može napraviti unutar vlastita četiri zida za privlačenje gostiju.
Međutim, moramo biti svjesni da gostima više nije dovoljna vaša soba ili apartman, plaža ispred objekta i lijepo vrijeme za nezaboravan boravak. Razne turističke niše i subspecijalizacije u turizmu postaju sve popularnije u svijetu, ali i kod nas
Ima tu svega - od turizma za mlade do medicinskog turizma. Kulturni turizam i upoznavanje s poviješću nekog kraja je i dalje jaka grana turizma, a zahvaljujući popularnosti raznih serija poput Game of Thrones, gosti dolaze posjećivati mjesta, koja prije možda i ne bi, kako bi vidjeli uživo dijelove setova popularnih serija i filmova. Ne smijemo tu zaboraviti niti na gastro turizam te sve ostalo što se nudi kroz rekreativni dio aktivnog turizma.
Sve navedeno, i još mnogo toga što nije nabrojano, pripada i može se iskoristiti kao izvanpansionska ponuda za privlačenje gostiju u vaš smještaj. I nije važno je li vaša ponuda limitirana samo na smještaj ili u sklopu objekta kojeg iznajmljujete imate i, primjerice, igralište, saunu, restoran, bar i dr. Jer svaka dodatna stavka koja se može iskoristiti i ponuditi gostima, treba se prihvatiti bez razmišljanja s obje ruke.
Uvijek se postavlja pitanje da zašto bi baš ja trebao trošiti vlastite resurse i promovirati susjedov restoran, za što je zadužena turistička zajednica ili mjesto.
Promocijom sadržaja turističke destinacije, iznajmljivač potiče socijalni i gospodarski razvoj lokalne zajednice, ali pogoduje i vlastitim interesima "začinjavajući" svoju smještajnu ponudu dodatnim motivima za boravak gosta u svome mjestu i smještaju
Na primjer, u vašem mjestu se održava manifestacija smokvi s kojom vi nemate nikakvog doticaja. Promovirate li tu manifestaciju, komunicirate direktno s vlastitim gostima koji možda vole smokve i koje možete, preko tuđih napora, privući k sebi. Možda promotivna poruka restorana u kojem se manifestacija održava ne bi došla do tog gosta ili, ako bi došla do njega, on bi automatikom išao tražiti smještaj u mjestu gdje bi se konkurentski smještaj izdigao ispred vaše ponude pa bi gost rezervirao noćenje tamo, a ne kod vas.
Promovirajući aktivnosti, usluge i proizvode svojih sumještana, pokazujete jedno bolje lice jer ne komunicirate samo vlastitu ponudu, već aktivno sudjelujete u izgradnji lokalne ponude i privlačenju gostiju u cijelo mjesto ili općinu
Gostima se priče o suradnji u turizmu sviđaju jer sve popularniji održivi turizam poziva turiste na odgovorna putovanja i boravak koji doprinosi povezivanju subjekata i razvoju ekonomije u lokalnim zajednicama.
To je najjednostavniji i najjeftiniji način podizanja kvalitete vlastite smještajne ponude u očima gostiju, a sve što iznajmljivač konkretno po tom pitanju mora napraviti je biti upoznat s događanjima i ponudom svog mjesta te isto komunicirati na svojim promotivnim kanalima.
Projekt Kvarner family, IQM Vodice i slični rade upravo na umrežavanju svih aktivnih aktera u turizmu. Osim što brendiraju sudionike posebnim oznakama, rade ciljanu promociju i jamče određeni stupanj kvalitete kroz međusobno umrežavanje iznajmljivača s restoranima, kulturnim institucijama, turističkim agencijama i obrtnicima na svom području.
Ako iznajmljivač aktivno sudjeluje u reklamiranju restorana i restoran može svojim gostima izložiti brošure za smještaj. To je offline promocija s kojom možete doprijeti do još jednog velikog broja novih gostiju, koje niste sami privukli, već ih je privukao restoran. Naravno, isto vrijedi i obrnuto.
Ako se nalazite u mjestu koje nije turistički previše aktivno ili turistička zajednica ne ulaže u slične projekte, uvijek možete samostalno pokrenuti suradnje s lokalnim poduzetnicima na razne načine i tako povećati korist sebi, ali i njima
Dogovorite se s lokalnim proizvođačem sapuna i proizvoda od lavande da vam ponude posebnu cijenu za njihove proizvode, a vi ih onda dijelite gostima kao poklone i preporučite proizvođača za kupnju suvenira.
Zamolite nekoliko restorana za organiziranje jedne ili dvije tematske večere tjedno gdje bi se vašim gostima ponudio odabrani slijed morskih delicija po promotivnim cijenama. Ili možda čak stalni popust za sve vaše goste.
Organizirajte ili zamolite organizatore različitih morskih tura da tjedno ostave jedan dan za vožnju samo vaših gostiju.
Većinu navedenog možete dogovoriti bez troška za vas, dok će drugi poduzetnici biti sretni i ponuditi posebne ponude za vaše goste samo da privuku više ljudi od kojih će im se određeni dio sigurno vratiti po standardnim cijenama.
Pojedine turističke zajednice su vrlo aktivne u pokušajima umrežavanja turističkih subjekata na njihovom području. No, ako je vaša TZ troma i ne reagira na takve poticaje, to nije opravdanje vama da ne pokušate to.Ako imate slične akcije povezivanja u vašem mjestu, iskoristite ih. Ako nemate, pokušajte ih pokrenuti