Ideje i trendovi
6.8K

Suradnja poduzetnika u turizmu: Promocija drugih kao dodatak vlastitoj ponudi smještaja

Mnogi će postaviti pitanje: "Zašto bi baš ja trebao trošiti vlastite resurse i promovirati susjedov restoran, za što je zadužena turistička zajednica ili mjesto?" Odgovor je, Između ostalih razloga, možda i zato što je suradnja u turizmu kroz promociju drugih najjeftinija dodatna vrijednost vašoj ponudi smještaja

“Sunce, more i ležaj” kao oblik turizma su godinama iz nas, a konkurencija je brojnija, snalažljivija i jača nego ikada. Dovoljna je jedna sezona, par novih iznajmljivača u mjestu ili nekoliko obnovljenih apartmana, da vaša ponuda više nije pri samom vrhu u očima gosta. Zato je potrebno reklamirati svaki dio vlastite ponude. Ne izostavljajte ništa jer možda baš “ta sitnica" će biti ključna stvar koja će gosta dovesti na vaš prag.

Ali nemojte stati samo na vlastitoj promociji, promovirajte i druge!


Izvanpansionska ponuda

Važno je da iznajmljivač uvijek ulaže u vlastitu smještajnu ponudu i da, iz godine u godinu, gleda kako da je podigne na jedan viši nivo. Toliko je toga što se može napraviti unutar vlastita četiri zida za privlačenje gostiju.
 

Međutim, moramo biti svjesni da gostima više nije dovoljna vaša soba ili apartman, plaža ispred objekta i lijepo vrijeme za nezaboravan boravak. Razne turističke niše i subspecijalizacije u turizmu postaju sve popularnije u svijetu, ali i kod nas

Ima tu svega - od turizma za mlade do medicinskog turizma. Kulturni turizam i upoznavanje s poviješću nekog kraja je i dalje jaka grana turizma, a zahvaljujući popularnosti raznih serija poput Game of Thrones, gosti dolaze posjećivati mjesta, koja prije možda i ne bi, kako bi vidjeli uživo dijelove setova popularnih serija i filmova. Ne smijemo tu zaboraviti niti na gastro turizam te sve ostalo što se nudi kroz rekreativni dio aktivnog turizma.

Sve navedeno, i još mnogo toga što nije nabrojano, pripada i može se iskoristiti kao izvanpansionska ponuda za privlačenje gostiju u vaš smještaj. I nije važno je li vaša ponuda limitirana samo na smještaj ili u sklopu objekta kojeg iznajmljujete imate i, primjerice, igralište, saunu, restoran, bar i dr. Jer svaka dodatna stavka koja se može iskoristiti i ponuditi gostima, treba se prihvatiti bez razmišljanja s obje ruke.


Promoviranje izvanpansionskih sadržaja

Uvijek se postavlja pitanje da zašto bi baš ja trebao trošiti vlastite resurse i promovirati susjedov restoran, za što je zadužena turistička zajednica ili mjesto.
 

Promocijom sadržaja turističke destinacije, iznajmljivač potiče socijalni i gospodarski razvoj lokalne zajednice, ali pogoduje i vlastitim interesima "začinjavajući" svoju smještajnu ponudu dodatnim motivima za boravak gosta u svome mjestu i smještaju

Na primjer, u vašem mjestu se održava manifestacija smokvi s kojom vi nemate nikakvog doticaja. Promovirate li tu manifestaciju, komunicirate direktno s vlastitim gostima koji možda vole smokve i koje možete, preko tuđih napora, privući k sebi. Možda promotivna poruka restorana u kojem se manifestacija održava ne bi došla do tog gosta ili, ako bi došla do njega, on bi automatikom išao tražiti smještaj u mjestu gdje bi se konkurentski smještaj izdigao ispred vaše ponude pa bi gost rezervirao noćenje tamo, a ne kod vas.
 

Promovirajući aktivnosti, usluge i proizvode svojih sumještana, pokazujete jedno bolje lice jer ne komunicirate samo vlastitu ponudu, već aktivno sudjelujete u izgradnji lokalne ponude i privlačenju gostiju u cijelo mjesto ili općinu

Gostima se priče o suradnji u turizmu sviđaju jer sve popularniji održivi turizam poziva turiste na odgovorna putovanja i boravak koji doprinosi povezivanju subjekata i razvoju ekonomije u lokalnim zajednicama.

To je najjednostavniji i najjeftiniji način podizanja kvalitete vlastite smještajne ponude u očima gostiju, a sve što iznajmljivač konkretno po tom pitanju mora napraviti je biti upoznat s događanjima i ponudom svog mjesta te isto komunicirati na svojim promotivnim kanalima.


Umrežavanje s ostalim poduzetnicima u turizmu

Projekt Kvarner family, IQM Vodice i slični rade upravo na umrežavanju svih aktivnih aktera u turizmu. Osim što brendiraju sudionike posebnim oznakama, rade ciljanu promociju i jamče određeni stupanj kvalitete kroz međusobno umrežavanje iznajmljivača s restoranima, kulturnim institucijama, turističkim agencijama i obrtnicima na svom području.

Ako iznajmljivač aktivno sudjeluje u reklamiranju restorana i restoran može svojim gostima izložiti brošure za smještaj. To je offline promocija s kojom možete doprijeti do još jednog velikog broja novih gostiju, koje niste sami privukli, već ih je privukao restoran. Naravno, isto vrijedi i obrnuto.
 

Ako se nalazite u mjestu koje nije turistički previše aktivno ili turistička zajednica ne ulaže u slične projekte, uvijek možete samostalno pokrenuti suradnje s lokalnim poduzetnicima na razne načine i tako povećati korist sebi, ali i njima


Ideje za suradnju u turizmu

Dogovorite se s lokalnim proizvođačem sapuna i proizvoda od lavande da vam ponude posebnu cijenu za njihove proizvode, a vi ih onda dijelite gostima kao poklone i preporučite proizvođača za kupnju suvenira.
 
Zamolite nekoliko restorana za organiziranje jedne ili dvije tematske večere tjedno gdje bi se vašim gostima ponudio odabrani slijed morskih delicija po promotivnim cijenama. Ili možda čak stalni popust za sve vaše goste.

Organizirajte ili zamolite organizatore različitih morskih tura da tjedno ostave jedan dan za vožnju samo vaših gostiju.


Većinu navedenog možete dogovoriti bez troška za vas, dok će drugi poduzetnici biti sretni i ponuditi posebne ponude za vaše goste samo da privuku više ljudi od kojih će im se određeni dio sigurno vratiti po standardnim cijenama.

 


Navedeni primjeri o traženju posebnih popusta za svoje goste nisu ključni. Umjesto popusta, možete zamoliti vlasnika restorana da reklamira vaš smještaj na ulazu u restoran gostima, kao što vi promovirate njegov restoran na recepciji vašeg objekta.

Znam da sada mnogi od vas misle “a zašto ne bi i mi zaradili nešto kroz takve suradnje” i imate svako pravo se to pitati. Ako uz cijenu vašeg smještaja ponudite večeru po posebno cijeni u ribljem restoranu, razgledavanje povijesnog dijela mjesta i voženju brodom prepuštanjem vašeg “djela kolača” gostima kroz popust, povećava se vrijednost vaše ponude. I vaš smještaj koji je 20 eura skuplji od susjednog više nije skuplji jer gost zna da ima dodanu vrijednost kroz sve pogodnosti koje ste mu iskomunicirali i pobrinuli se da ih može iskoristiti po dolasku.

Zato, osim ako se radi o vašem direktnom trošku, sve ugovorene pogodnosti najbolje je prebaciti na gosta i tako sebi povećati vrijednost ponude i privući veći broj gostiju. Jer jedna dodatna rezervacija zbog takvih ponuda je dovoljna da vam zaradi više nego cijelo sezonsko uzimanje određenog postotka na večerama gostiju ili vožnjama brodom.


Neaktivna TZ nije opravdanje

Nažalost kod nas još uvijek vlada ono mišljenje da se moramo sami boriti za svoj boljitak, i da pomaganjem drugima odmažemo sebi. To ne može biti dalje od istine i tek aktivnim umrežavanjem, prvo iznajmljivača međusobno, a zatim i svih ostalih sektora u turizmu s iznajmljivačima, ponuda jednog mjesta ili čak države može biti kvalitetnija. Kvalitetom i prepoznatljivošću dolazi veći broj gostiju, a veći broj gostiju će uzročno posljedično značiti i veći broj noćenja upravo vama. Isto tako će značiti i produživanje sezone za sve u turizmu.
 

Ako imate slične akcije povezivanja u vašem mjestu, iskoristite ih. Ako nemate, pokušajte ih pokrenuti

Pojedine turističke zajednice su vrlo aktivne u pokušajima umrežavanja turističkih subjekata na njihovom području. No, ako je vaša TZ troma i ne reagira na takve poticaje, to nije opravdanje vama da ne pokušate to. 

Za početak, ostvarite suradnju s odabranim poznatim krugom poduzetnika. A jednom kada se vidi vaš uspjeh i drugi će krenuti vašim putem ili vam se pridružiti pa dodatno proširiti vašu grupnu ponudu.

 
Imate li sličnih primjera u vašem mjestu? Na koje sve načine ste pokušali proširiti izvanpansionsku ponudu vašeg smještaja?
Spremi

Otočni turizam: Možemo li uskladiti težnju za zaradom i održivi razvoj otoka?

Mora li privatni iznajmljivač imati prebivalište na adresi svog smještajnog objekta da bi bio dobar domaćin

Koji su uvjeti prelaska granice RH za goste iz trećih zemalja

Gosta više smeta kad nema interneta u apartmanu, nego neljubaznost i neiskrenost domaćina

Kada su tepisi visokog flora bolja opcija od tepiha ravnog tkanja?

Top 5 najpopularnijih dužina zavjesa koje odgovaraju svakom domu

Sretan Dan porezne slobode 2020.! Vrijeme je za plaćanje rate paušala poreza na dohodak

Čišćenje tepiha kod kuće - najbolja sredstva i metode

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Kako napraviti potpis u Gmailu i postaviti GPS koordinate unutar njega

Privatnost kao turistički proizvod i prilika za uzlet manje poznatih destinacija

Popularno: