Bili smo na 3. Forumu obiteljskog smještaja u Zagrebu. Najžustrija rasprava se vodila oko PDV-a na provizije stranih posrednika pri iznajmljivanju privatnog smještaja, a najzanimljivije je bilo na panelu o utjecaju medija na promociju smještaja i destinacije

U srijedu 22. veljače 2017. u zagrebačkom hotelu Sheraton, održan je 3. Forum obiteljskog smještaja (FOS) Grada Zagreba. Organizatori, Zajednica obiteljskog turizma pri HGK (ZOT), su si zadali težak zadatak – organizirati čak tri regionalna foruma u tri hrvatska grada u samo 10-ak dana veljače. Onaj u Splitu je održan 17. veljače, a posljednji se održava danas, 24. veljače u Poreču.

Stoga ne čudi da je program 3. regionalnog foruma u Zagrebu objavljen tek dva dana prije održavanja samog događaja te da su se na njemu našli uglavnom sponzori samog događanja. Planiranje programa je dodatno otežala činjenica da je Zagreb istoga dana ugostio još dva događaja usko vezana uz turizam - 26. Zagrebački sajam nautike i 9. Sajam Hotel&Gastroteh na Zagrebačkom velesajmu te radionicu Marketing i prodaja u zdravstvenom turizmu u hotelu Westin. Bez obzira na to, konferencijska sala hotela Sheraton je bila popunjena gotovo do posljednjeg mjesta, a izlaganja su bila besprijekorno vremenski podešena te je čitav program bio dinamičan.

Osvrt na 3. Forum obiteljskog smještaja Grada Zagreba

Pozdravne riječi je izgovorila Danijela Čavlović, zamjenica predsjednika Zajednice obiteljskog turizma pri HGK i predsjednica Sekcije Zajednice obiteljskog turizma za Grad Zagreb. Neformalni ton je jasno ukazao na to koliko su ovakva okupljanja postala `obiteljska´ što je, vjerujemo, i cilj organizatora, a sve u svrhu što boljeg povezivanja privatnih iznajmljivača sa strukovnim udrugama i institucijama u turizmu.


`Domaćinstva nisu tvrtke niti obrti´

U kasnijim obraćanjima, Čavlović je podnijela izvješće o novijim aktivnostima ZOT-a. Najznačajniji trud ulažu kako bi se pružanje usluge smještaja u domaćinstvima prestalo izjednačavati s poslovanjem obrta i tvrtki. ZOT marljivo radi na ukidanju posebne naplate komunalija iznajmljivačima, tražeći jednaku cijenu potrošnje vode za domaćine i kućanstva, kako bi se fizičkim osobama iznajmljivačima olakšalo poslovanje. `Želimo rast, a ne smanjenje ponude obiteljskog smještaja´, naglasila je Čavlović osvrćući se na neke od smjernica Strategije razvoja turizma u RH do 2020. koje preporučuju ograničavanje daljnjeg rasta ponude smještaja u domaćinstvima. 

Poznato je da se u Ministarstvu turizma kroje novi zakoni i propisi. Jednako je poznato i da je ZOT uključen u rasprave o novim pravilima. Čavlović ističe kako se bore protiv prijedloga da se boravišna pristojba obračunava po svakom gostu te da se visina pristojbe određuje prema kategoriji objekta. "Zašto bi domaćin koji ulaže u svoju smještajnu ponudu bio kažnjen većim nametima?", naglašava Čavlović i osvrće se na ulaganja u smještaj koja su nužna kako bismo smještaj brendirali u sklopu destinacije.

Osvrt na 3. Forum obiteljskog smještaja Grada Zagreba

Brendiranje privatnog smještaja je sve češća tema ovakvih okupljanja. Rijetko priča o konkretnim modelima brendiranja i rezultatima koje takav postupak postiže na turističkom tržištu, a više o oznakama kvalitete koje dodjeljuju pojedine strukovne udruge. I ovdje su promovirani Izvorno hrvatsko domaćinstvo, Turistički cvijet te Kvarner family uz tvrdnju kako objekti s ovom posljednjom oznakom kvalitete postižu 25 % više cijene smještaja. Pitanje je koliko utjecaja na tu cijenu ima oznaka sama, a koliko stalno ulaganje u kvalitetu smještaja i zajednička promocija.
 

49 % više domaćina u Zagrebu

Karolina Zidar iz Turističke zajednice grada Zagreba nam je pružila priliku opet malo slušati o pozitivnim postocima i rastu broja dolazaka i noćenja u Gradu Zagrebu. Koreanci, Nijemci i Talijani su najzaslužniji za rast od 9 % u dolascima i 15 % u noćenjima u 2016. godini u odnosu na onu prethodnu. Milijunti dolazak u Zagreb je ostvaren čak 21 dan ranije, nego u 2015. godini.
 

40 % više dolazaka je bilo u privatnom smještaju, a gosti koji odsjedaju kod domaćina ostaju dulje, nego oni u hotelskom smještaju.

Broj privatnih iznajmljivača u Zagrebu konstantno raste iz godine u godinu pa je taj broj porastao za čak 49 % u 2016. godini, s 900 na preko 1300 iznajmljivača s čak 5312 postelja za smještaj gostiju u hrvatskoj metropoli.

Zidar je najavila žešću borbu protiv "sivog tržišta" te naglasila suradnju TZ-a i MUP-a s 10 do 20 prijava mjesečno. Najavila je i redizajn rezervacijskog sustava za privatni smještaj uz bolju promociju na emitivnim tržištima. Potom je uslijedila još jedna najava, ona Mirke Jozić, pročelnice gradskog Ureda za gospodarstvo, koja će navesti sudionike Foruma da prate gradske natječaje. Početkom ožujka će biti raspisan natječaj za poduzetnike u Gradu Zagrebu, na koji će se moći prijaviti i privatni iznajmljivači, a čija će sredstva biti dodijeljena za promidžbu poslovanja s naglaskom na promociju na društvenim mrežama. U tom smislu će biti održane i edukacije čiji raspored i program ćemo doznati u ožujku.
 

Kartice su `must have´

Nizale su se prezentacije i izlaganja o ulaganjima u smještaj, o širenju poslovanja, o sustavu upravljanja rezervacija, o praćenju trendova u turizmu, istraživanju novih medija i tehnologija. "Omogućiti gostu plaćanje kreditnim karticama je `must have´", ističu iz ZOT-a, a toj tezi je bilo posvećeno i jedno od izlaganja o WSPay-u, sigurnom sustavu za online autorizaciju kreditnih kartica u realnom vremenu. 

Izlaganja Booking.com-a su već postala standardna na FOS-ovima diljem zemlje. Osim prezentacije novih mogućnosti Booking.com platforme, ovdje smo mogli ponoviti znanje o važnosti kvalitetnih fotografija kod prezentacije smještaja uz par zanimljivih brojki.
 

Gostu je potrebno manje od 30 sekundi da se odluči na rezervaciju našeg smještaja od trenutka kada pogleda fotografije. Fotografija mora biti što više, ali su najvažnije onih prvih 5 u nizu koje bi trebale biti najbolje, prikazati sve vitalne prostorije našeg objekta te same za sebe ispričati priču o našoj smještajnoj ponudi.


3. FOS Grada Zagreba je održan u neformalnoj i prijateljskoj atmosferi koja je svoju kulminaciju dosegla za vrijeme održavanja panel rasprave "Kako kroz medije doprijeti do više gostiju?". Panel je vješto i dovitljivo vodila Danijela Čavlović, a gosti su bili Andrea Pisac, autorica bloga Zagreb Honestly, Anja Mutić, novinarka i putopisac, Paul Bradbury, poznati engleski bloger s hvarskom adresom, te Goran Rihelj, urednik portala HrTurizam.

Osvrt na 3. Forum obiteljskog smještaja Grada Zagreba

Kako ispričati priču, najveći je naš problem - složili su se. "Hrvatska ima jako puno priča. Dok drugdje po Europi izmišljaju priče i prodaju ih kao turistički proizvod, mi ovdje priče koje imamo i koje ne moramo izmišljati, ne znamo ili ih ne prepoznajemo kao našu vrijednost", naglasio je simpatični Rihelj na koncu rasprave.


Ključna pitanja bez odgovora

U prijateljskom tonu je bila i rasprava o obvezi plaćanja PDV-a na provizije stranih posrednika, iako ne bez žamora i negodovanja iz publike. Izlaganje FINA-e koja nudi uslugu obračuna i slanja obrazaca za obračun PDV-a na provizije stranih posrednika, pokrenulo je lavinu pitanja sudionika kojima još nije jasno kako se obračunava PDV i na usluge kojih agencija se to odnosi.

Osvrt na 3. Forum obiteljskog smještaja Grada Zagreba

Danijela Čavlović je u nekoliko pauza između izlaganja pokušala objasniti kako se PDV na proviziju stranih agencija plaća na sve usluge posredovanja, ali bez dodatnog obrazloženja uz opravdanje da se predstavnici Porezne uprave nisu odazvali pozivu na 3. regionalni FOS. Tako ćemo za konkretne odgovore u ovom slučaju, ali i one vezane uz brojne druge probleme koje muče privatne iznajmljivače, morati potražiti na drugim adresama ili pričekati neki novi, regionalni ili nacionalni, Forum obiteljskog smještaja.
Spremi

Dani Okusa hrvatske tradicije bez Istre i Dalmacije

Turizam posljednje šanse: U potrazi za destinacijama i doživljajima koji nestaju

Uradi sam: Jednostavna polica s ljestvama

​Što je phishing i kako ga prepoznati?

Domaćin na hrvatski način: Instagramiziraj se ili nestani?!

Šparoge - tajni sastojak recepta za dobro gostoprimstvo

Znače li veći prihodi od turizma i veći životni standard građana?

Žene u turizmu: Više ih je i obrazovanije su, ali zarađuju 14,7% manje od muških kolega za jednake poslove

1 komentara Uključi se u raspravu
Anton - Crni Lug 27.02.2017 12:42
Znači naivni - pošteni su obavezu plaćanja PDV prihvatili platili, ostali neupućeni, nemarni i neposlušni nisu. Tko je lud, zbunjen, normalan. Prvi je popušio, drugi se raspituje, a treći šuti i radi dalje...
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Najava: Regionalni forumi obiteljskog smještaja u veljači

Može li turizam bez tehnologije? Saznaj na 3T – prvoj domaćoj konferenciji koja spaja turizam i IT

Popularno: